این خودرو می تواند پیش نمایشی از آینده گلف باشد. ماشین هایی پلاگین هیبریدی با ویژگی های اسپرت تر که طراحی آوانگارد، منحصربه فرد، دل نشین و جوانانه تری نیز خواهند داشت.
در این خودرو حرف «C» در نقاط مختلف به چشم می خورد. از چراغ های جلو و فرم نوآورانه آن ها گرفته تا «ستون C» خودرو.
ستون عقب خودرو با فرم خاص خود، علاوه بر تأمین ایمنی و خصوصیات آئرودینامیکی، به عنوان یک دریچه بزرگ هوا برای خنک کردن دیسک های ترمز عقب نیز عمل می کند.
این طراحی در واقع در امتداد طراحی گلف «GTi» مفهومی به نمایش درآمده در سال 2007 و تا حدودی شبیه ستون «فورد GT» بعدی است. فرم درب عقب و ارتباط آن با سپر و اسپویلر نیز که در سه طبقه شکل یافته، جالب است.
کل بدنه فولکس «گلف GTE» مفهومی از فیبر کربن ساخته شده که باعث کاهش چشمگیر وزن نسبت به بدنه فولادی می شود و البته هزینه بالایی نیز دارد.
با بازنمودن درهای گال وینگ یا بال مانند این خودرو همانند فولکس XL1، درون کابین با سبک کاکپیت هواپیما، آشکار می گردد.
تعداد کنترل ها و دکمه ها نیز به حداقل رسیده و نمایشگرهای دیجیتالی متفاوتی نیز روبروی راننده و سرنشین قرار دارند.
پیشرانه هیبریدی این خودرو از یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو برگرفته از خودروی مسابقه ای فولکس واگن پولو WRC با قدرت 295 اسب بخار و دو موتور الکتریکی تشکیل می شود.
یکی از موتورهای الکتریکی با قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 325 نیوتن متر هم روی محور جلو و موتور دیگر با همین میزان قدرت و 271 نیوتن متر گشتاور روی محور عقب جای می گیرند.