- عضویت
- 2016/09/28
- ارسالی ها
- 1,543
- امتیاز واکنش
- 22,159
- امتیاز
- 805
- محل سکونت
- خیابان پاییز ، کوچه ی آبــان ، پلاک 20
استفاده از اتومبیل های خودران در حملونقل عمومی لندن
با رقابت روزافزون شرکتهای خودروساز برای به خدمت گرفتن فناوری رانندگی خودکار در اتومبیلهای سواری خود، اینبار مدیریت شهر لندن به دنبال همگانی کردن این فناوری با به کار بستن آن در سامانه حملونقل عمومی این شهر است.
به گزارش کلیک، به تازگی یک وسیله نقلیه بدون راننده همگانی اولین آزمایش عمومی خود را در شهر لندن در معرض دید شهروندان قرار داده است. رونمایی از این پروژه که GATEway نام گرفته است، در منطقه گرینویچ لندن صورت پذیرفت. هدف از آزمایش این وسیله نقلیه در این محل پر رفتوآمد، فراهم کردن امکان استفاده از حملونقل خودکار برای افراد داوطلب و ارزیابی واکنشهای مردم نسبت به مفهوم خودروهای بدون راننده است. پروژه GATEway در حال حاضر بر روی وسیله نقلیهای با نام پاد که تقریبا شبیه به اتوبوسهای شهری اما با اندازه کوچکتر است، اجرا میشود تا تجربه گشتوگذار در لندن را با یک خودروی بدون راننده در اختیار ساکنان این شهر قرار دهد.
این نوع از پادها هم اکنون در فرودگاه هیترو در حال بهرهبرداری هستند، بنابراین این مرحله از آزمایش بیشتر به دنبال ارزیابی واکنشهای محیطی نسبت به پادهای بدون راننده است تا فناوری حملونقل خودکار. در فرودگاه هیترو پادهای تمام برقی برای جابجایی مسافران در سراسر فرودگاه مورد استفاده قرار میگیرند. آزمایشگاه تحقیقات حملونقل با همکاری کمپانی Westfield Sportcars و گروه اکسبوتیکا، شاخهای از دپارتمان رباتیک همراه در دانشگاه آکسفورد به دنبال خارج کردن پادها از فرودگاه و آماده کردن آنها برای جادههای باز هستند.
گرینویچ یک منطقه ایدهآل برای تست پادها است چرا که دائما عابران و دوچرخه سواران در آن در حال رفتوآمد هستند. با داوطلبانی که متقاضی شرکت در این آزمایشاند قبل و بعد از سفر با این وسیله نقلیه بدون راننده مصاحبه میشود تا به طور دقیق تخمین زده شود که این گردش از نقطه نظر آنها چگونه بوده است.
نیک رید، مدیر آزمایشگاه تحقیقات حملونقل میگوید: ” این آزمایش فرصتی در اختیار مردم قرار میدهد که سواری با یک وسیله نقلیه بدون راننده را تجربه کرده و از میزان علاقهمندی خود به این فناوری آگاه شوند. همچنین آنها میتوانند در خلال این آزمایش ذهن خود را برای پذیرش و اعتماد به این سرویس در شهر آماده نمایند.”
اگرچه تحقیقات مرتبط با بررسی همگانی شدن خودروهای بدون راننده در بریتانیا توسط دولت این کشور با بودجه ۸ میلیون پوندی (حدودا ۱۱٫۵ میلیون دلار) حمایت میشود، اما تاریخ دقیق بهکارگیری پادها در سیستم حملونقل عمومی هنوز در هالهای از ابهام قرار دارد.
پروژه GATEway همچنین نظرات سایر افرادی که تمایل به شرکت در این آزمایش را نداشتند، مورد بررسی قرار دادند. اما با رشد علاقه عمومی به این فناوری این احتمال وجود دارد که خودروهای بدون راننده تبدیل به یک گزینه رایج حملونقل در شهر لندن شوند.
![gateway1-1000x666-min.jpg](http://click.ir/wp-content/uploads/2016/05/gateway1-1000x666-min.jpg)
با رقابت روزافزون شرکتهای خودروساز برای به خدمت گرفتن فناوری رانندگی خودکار در اتومبیلهای سواری خود، اینبار مدیریت شهر لندن به دنبال همگانی کردن این فناوری با به کار بستن آن در سامانه حملونقل عمومی این شهر است.
به گزارش کلیک، به تازگی یک وسیله نقلیه بدون راننده همگانی اولین آزمایش عمومی خود را در شهر لندن در معرض دید شهروندان قرار داده است. رونمایی از این پروژه که GATEway نام گرفته است، در منطقه گرینویچ لندن صورت پذیرفت. هدف از آزمایش این وسیله نقلیه در این محل پر رفتوآمد، فراهم کردن امکان استفاده از حملونقل خودکار برای افراد داوطلب و ارزیابی واکنشهای مردم نسبت به مفهوم خودروهای بدون راننده است. پروژه GATEway در حال حاضر بر روی وسیله نقلیهای با نام پاد که تقریبا شبیه به اتوبوسهای شهری اما با اندازه کوچکتر است، اجرا میشود تا تجربه گشتوگذار در لندن را با یک خودروی بدون راننده در اختیار ساکنان این شهر قرار دهد.
این نوع از پادها هم اکنون در فرودگاه هیترو در حال بهرهبرداری هستند، بنابراین این مرحله از آزمایش بیشتر به دنبال ارزیابی واکنشهای محیطی نسبت به پادهای بدون راننده است تا فناوری حملونقل خودکار. در فرودگاه هیترو پادهای تمام برقی برای جابجایی مسافران در سراسر فرودگاه مورد استفاده قرار میگیرند. آزمایشگاه تحقیقات حملونقل با همکاری کمپانی Westfield Sportcars و گروه اکسبوتیکا، شاخهای از دپارتمان رباتیک همراه در دانشگاه آکسفورد به دنبال خارج کردن پادها از فرودگاه و آماده کردن آنها برای جادههای باز هستند.
گرینویچ یک منطقه ایدهآل برای تست پادها است چرا که دائما عابران و دوچرخه سواران در آن در حال رفتوآمد هستند. با داوطلبانی که متقاضی شرکت در این آزمایشاند قبل و بعد از سفر با این وسیله نقلیه بدون راننده مصاحبه میشود تا به طور دقیق تخمین زده شود که این گردش از نقطه نظر آنها چگونه بوده است.
نیک رید، مدیر آزمایشگاه تحقیقات حملونقل میگوید: ” این آزمایش فرصتی در اختیار مردم قرار میدهد که سواری با یک وسیله نقلیه بدون راننده را تجربه کرده و از میزان علاقهمندی خود به این فناوری آگاه شوند. همچنین آنها میتوانند در خلال این آزمایش ذهن خود را برای پذیرش و اعتماد به این سرویس در شهر آماده نمایند.”
اگرچه تحقیقات مرتبط با بررسی همگانی شدن خودروهای بدون راننده در بریتانیا توسط دولت این کشور با بودجه ۸ میلیون پوندی (حدودا ۱۱٫۵ میلیون دلار) حمایت میشود، اما تاریخ دقیق بهکارگیری پادها در سیستم حملونقل عمومی هنوز در هالهای از ابهام قرار دارد.
پروژه GATEway همچنین نظرات سایر افرادی که تمایل به شرکت در این آزمایش را نداشتند، مورد بررسی قرار دادند. اما با رشد علاقه عمومی به این فناوری این احتمال وجود دارد که خودروهای بدون راننده تبدیل به یک گزینه رایج حملونقل در شهر لندن شوند.