![4501114775786172568_Detroit-Become-Human-4-768x432.jpg](http://up.vbiran.ir/uploads/4501114775786172568_Detroit-Become-Human-4-768x432.jpg)
مدیر ارشد استودیوی Quantic Dream، خالق عناوینی چون Heavy Rain و Beyond: Two Souls، یعنی آقای "دیوید کیج" (David Cage) همواره به صنعت بازی توصیه کرده است که چیزهای جدید را امتحان کنند. او این هفته نیز در یک سخنرانی در شهر لندن بر این موضوع تاکید کرده است. او گفته است که پیشبینی میکند هر روز بازیسازان بیشتری به روایت داستانهای شخصی به جای داستانهای زامبیها و هیولاها روی آوردند.
کیج گفته است که روزی یک زن را در یک مهمانی ملاقات کرد. این زن به او گفت که چقدر فصلِ "بیخانمان" در بازی Beyond او را تحت تاثیر قرار داده چون او نیز برای مدت دوسال در خیابانها زندگی میکرده است. بازی توانسته است او را به یک برههی زمانی مشخص از زندگیاش برگرداند و این موضوع تاثیر بزرگی بر کیج گذاشت.
"من خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم. وقتی شما یک سازنده باشید نمیتوانید آرزویی بزرگتر از این عکسالعمل داشته باشید. من فکر میکنم یک رسم در ساخت بازیها وجود دارد و آن این است که بازیها باید از دنیای واقعی جدا باشند و در مورد مسائل واقعی و جامعه صحبت نکنند. من نمیدانم این رسم از کجا آمده است."
"در سالهای اخیر، من بازیسازان زیادی را دیدهام که جور دیگری فکر میکنند. ما میدانیم که فیلمها، کتابها، شعرها و هر نوعی از هنر میتواند در مورد این مسائل صحبت کند، بنابراین چرا بازیها این کار را نکنند. چرا ما باید همیشه بر روی زامبیها، هیولاها و چیزهایی از این قبیل تمرکز کنیم که به دنیای ما ارتباطی ندارند؟ من فکر میکنم که ما بازیسازان بیشتری را خواهیم دید که در مورد مسائل دنیای واقعی صحبت خواهند کرد. استفاده از تعامل برای بیان یک موضوعِ واقعی بسیار هیجانانگیز است."
کیج به این موضوع نیز اشاره کرده است که او به دلایل شخصی به بازیهای ایندی تمایل بیشتری دارد چون خلاقیت و شجاعت بیشتری در این بازی به چشم میخورد. او همچنین اضافه کرده که بسیار خوششانس است که برای Quantic Dream کار میکند. این استودیو یک شریک برای سونی است و منابع و تلاشِ خود را صرف ساختن بازیهایی میکند که در مورد موضوعات متفاوت صحبت میکنند.
![18278147757868538980_maxresdefault.jpg](http://up.vbiran.ir/uploads/18278147757868538980_maxresdefault.jpg)
کیج همچنین در این گفتگو در مورد طبیعت بازیهای Quantic Dream که باعث بوجود آمدن مخالفانی شده توضیح داده است. او گفته است که بازیهای Fahrenheit و Heavy Rain و Beyond مخالفانی نیز دارند چون چیزی نیستند که بیشنر مردم انتظارش را داشتند.
"اگر ما بازیهای شوتر اول شخص میساختیم. بحث زیادی در مورد این که ما چه میکنیم وجود نداشت. اما در بازیای مثل Fahrenheit، از شیوهی روایت تعاملی استفاده میشد و در آن، احساسات و چیزهایی وجود داشت که هیچ کس فکرش را هم نمیکرد که روزی در بازیها بیان شوند. احساسات؟ انتخابهای سخت؟ شما چه نیازی به اینها در یک بازی کامپیوتری دارید؟ امروز شما میبینید که احساسات در همه ی بازیها حتی عناوین اکشن وجود دارند. من نمیگویم که ما مخترع آن بودیم، اما خیلی زودتر به آن باور داشتیم."
"من دوست دارم بازیای بسازم که همه عاشقش باشند، اما از طرف دیگر نمیخواهم با جریان حالِ حاضر صنعت بازی پیش بروم و بازیای را روانهی بازار کنم که نیازِ آن باشد. همهی ما میتوانیم شوترهای اول شخص بسازیم، اما ما یک صنعت هیجانانگیزتر با افرادی داریم که به دنبال چیزهای متفاوت هستند."
![13470147757871632067_3079245-detroit_hostage_02_1465873615.jpg](http://up.vbiran.ir/uploads/13470147757871632067_3079245-detroit_hostage_02_1465873615.jpg)
کیج همچنین در مورد Detroit: Become Human نیز صحبت کرده است که نامِ عنوان بعدی استودیوی Quantic Dream است. این بازی میخواهد یک عنوان کاملا متفاوت باشد. ساختن یک بازی تعاملی با مسیرهای متفاوت که براساس نوعِ بازی شما بوجود آیند، این عنوان را به پیچیدهترین بازی استودیوی Quantum Dream بدل میکند.
"این یک وظیفهی بزرگ است که صادق باشیم. من متنِ بازی Detroit را به اتمام رساندهام. این کار بیش از دو سال وقتم را گرفت و من 6 روز از هفته را صرف آن میکردم. این بازی تقریبا 20 برابر پیچیدهتر از چیزهایی است که تا کنون ساختهایم. این بازی به چیزی بیشتر از یک نفر برای کامل شدن نیاز دارد."
"خوشبختانه، من یک تیم بسیار با استعداد دارم که در چگونگی دنبال کردن مسیرهای متفاوت و پیدا کردن ایدههای خوب برای هر کدام به من کمک میکنند. اگر همهِی کارها بر عهدهی یک نفر باشد، شما تنها برای یک روز ایدههای خوب دارید. این موضوع که بازی حاصل کار گروهی است به من بسیار کمک میکند، اما من این حقیقت را نیز دوست دارم که این ایدهها همه با یک چیز بسیار شخصی آغاز میشوند."
همهی اینها خبرهای خوبی هستند و حکایت از این دارند که انتخابها و مسیرهای متفاوتی در متن بازی وجود دارند. همچنین این امکان وجود دارد که بازی Detroit بهتر از عناوین قبلی Quantic Dream نوشته شده باشد. بازی Detroit: Become Human در سال 2017 برای PS4 عرضه خواهد شد.