افشاگریها درباره 'پدیده' چگونه 'رپرتاژ' شد؟

  • شروع کننده موضوع *نغمه*
  • بازدیدها 122
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

*نغمه*

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
1970/01/01
ارسالی ها
5,064
امتیاز واکنش
3,627
امتیاز
0
محل سکونت
همین نزدیکی
برخی از دلالان خبری با لباس رسانهای و با برگزاری جلسات محفلی در دفاترخودبه دنبال آن هستند که برای خرید رسانهای اقدام کرده تا شاید بتوانند بار دیگر رسانهها را از انتشار اخبار تخلفات پدیده منصرف کنند.
2890088_684.jpg
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبر نگاران شهریور ماه سال گذشته بود که یکی از رسانه ها، از ممنوع التبلیغ بودن پدیده شاندیز اخباری منتشر کرد. اخباری که از تخلفات مدیران این پروژه وسیع و زد و بندهای رسانه ای آنها پرده برداری کرد.


در همان زمان با ورود مسئولان این پروژه و وعده و وعیدها به برخی از رسانه ها، این اخبار در نطفه خفه شد و امکان پیگیری های تخلفات آن از بین رفت و این رسانهها، با دریافت رپورتاژهای رسانه ای کلان، به جای انتشار تخلفات آن، آگهی های تبلیغاتی بزرگی را در صفحات نخست خود کار کردند.

این در حالی اتفاق افتاد که همین رسانهها، در روزهای گذشته تخلفات پدیده شاندیز را به عنوان تیتر یک خود منتشر کرده بودند.

انتشار فراگیر و ناگهانی تبلیغات پدیده شاندیز خود نشان از آن می داد که گروهی تمایل ندارند اخبار تخلفات این پروژه رسانه ای شده و برخی از رسانه های متعهد برای پیگیری این تخلفات وارد صحنه شوند.

با این حال، پس از گذشت یک سال، به همت دادستانی مشهد و پیگیری های دلسوزانه مسئولان قوه قضاییه، صدای تخلفات پدیده نیز فراگیر شد و دفاتر فروش سهام پدیده پلمپ شد.

در همین رابـ ـطه با خبر شدیم که همچنان برخی از دلالان خبری که لباس رسانه ای به تن کرده اند، با برگزاری جلسات محفلی در دفاتر خود، به دنبال آن هستند که برای خرید رسانه ای اقدام کنند تا شاید بتوانند بار دیگر چون سال گذشته، رسانه ها را از انتشار اخبار تخلفات پدیده شاندیز منصرف کنند.

نباید فراموش کرد که اگر در همان زمان به تخلفات پدیده شاندیز رسیدگی می شد و رسانه ها منافع اجتماعی را به منافع شخصی خود ترجیح می دادند، شاید تخلفات تا به این حد از گستردگی نمی رسید.

در این میان، نباید فراموش کرد که در این وانفسای رسانه ای، هنوز هستند کسانی که دغدغه ای جز اطلاع رسانی و باز کردن گره از مشکلات مردم نداشته و ندارند. شاید به همین دلیل است که با تمام مشقت هایی که در عرصه رسانه چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ روحی بر آنها وارد می شود، باز هم منافع جمعی را بر منفعت های شخصی ترجیح داده و خواهند داد.منبع راه دانا
 

برخی موضوعات مشابه

بالا