این پیرمرد ایتالیایی و لباس‌های عجیب و غریب لیدی‌گاگا

  • شروع کننده موضوع Vafa bano
  • بازدیدها 127
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

Vafa bano

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/04/22
ارسالی ها
108
امتیاز واکنش
242
امتیاز
206
دنیای مد و طراحی به‌ویژه در عرصه پوشاک و لوازم بهداشتی و آرایشی یکی از پرطرفدارترین و در عین حال دشوارترین عرصه‌های رقابتی است. هر ساله چهره‌ها و دانشجویان بسیاری با تلاشی مضاعف به دنبال پیداکردن جای پایی در این دریای پر تلاطم هستند اما نام‌های معدودی هستند که در این راه به موفقیت می‌رسند و با اطمینان می‌توان گفت نام‌های انگشتشماری هستند که به جایگاه اسطوره‌های این عرصه ارتقا پیدا می‌کنند.

نشریه معتبر تایم، اخیراً در فهرستی، صد اسطوره برتر عرصه طراحی و مد را در گروه‌های مختلفی مانند طراح، برند، عکاس، مدل و سردبیر و منتقد نشریات مد معرفی کرده است و ما قصد داریم شما را با بزرگترین نام‌های این فهرست پر ستاره آشنا کنیم. پیش از این و در قسمتِ نخست آشنایی با بزرگان دنیای مد، با
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
آشنا شدیم.
نام پرآوازه‌ای که در مقام دوم این فهرست ایستاده است، جورجیو آرمانی است.



ماجرای آرمانی از کجا شروع شد؟

جیورجیو روز 11 جولای 1934 در شهر پیاچنزای ایتالیا به دنیا آمده و در خانواده‌ای پنج نفره به همراه یک برادر و خواهر بزرگ شد. خانواده او جزو ارامنه ایتالیا بود و او نیز در همین جمع سال‌های ابتدای زندگیش را گذراند. او در ابتدا به رشته پزشکی علاقه‌مند شد و لذا در رشته پزشکی دانشگاه میلان ثبت نام کرد. اما بعد از سه سال ترک تحصیل کرده و به ارتش پیوست. به دلیل سابقه پزشکی او را به بیمارستان ارتش در ورونا فرستادند و در آنجا بود که او با نمایش‌های آرونا آشنا شد و تصمیم به تغییر مسیر شغلی خود گرفت.
پس از خروج از ارتش به عنوان طراح پرده در فروشگاه لا ریناسنته میلان مشغول به کار شد. بعد از مدتی به سمت فروشنده لباس‌های مردانه رسید و در این مقام بود که تجربه‌ای بسیار خوبی در زمینه بازاریابی صنعت مد به دست آورد. در اواسط دهه 1960 جیورجیو به شرکت نینو سروتی پیوست و در آنجا برای اولینبار به طراحی لباس‌های مردانه پرداخت. مهارت او مشتریان بسیاری را به خود جلب کرد و در این دوران در کنار کار برای شرکت سروتی، بصورت آزاد نیز کار می‌کرد و بصورت هم زمان از ده تولید کننده سفارش می‌پذیرفت.

در سال 1973 گلئوتی او را قانع کرد یک دفتر طراحی در میلان افتتاح کند و این آغاز دورانی از همکاری‌های گسترده بود که در آن آرمانی به عنوان طراح آزاد برای تعدادی از خانه‌های مد از جمله آلگری، باگوتا، هیلتون، سیکونز، گیبو، مونتدورو، و تندرس لباس‌های مردانه طراحی می‌کرد. بعد از برگزاری رژه‌های طراحی‌های آرمانی در پیتی پالاس فلورانس، نشریات بینالمللی خیلی زود اهمیت کارهای آرمانی را دریافتند.

این تجربه فرصتی را در اختیار آرمانی قرار داد تا سبک خود را به روش‌هایی جدید توسعه دهد. او اکنون آماده تلاش برای خلق مارک خود بود و به این ترتیب در سال 1975 او برند جیورجیو آرمانی را در میلان و با همکاری دوستش گالئوتی بنیانگذاری کرد. در اکتبر همان سال بود که او اولین مجموعه لباس‌های بهار و تابستان مردانه خود را تحت نام خودش راهی بازار کرد. در همان فصل مجموعه‌ای زنانه را نیز به بازار معرفی کرد.



خط تولید در میلان، بازار در آمریکا
روش کاری آرمانی با بخش صنعتی مد نیز بسیار نوآورانه بود و نمونه آن را می‌توان در قرارداد او با گروه پارچهبافی فینانزاریو مشاهده کرد که تولید لباس‌های لوکس آماده را در محیط‌های تولید صنعتی و با نظارت مستقیم طراح شرکت، ممکن می‌ساخت. پس از بنیانگذاری شرکت جیورجیو آرمانی در سال 1979، او وارد بازار آمریکا شد و البته خط تولید لباس‌های زنانه و مردانه خود در میلان را نیز افتتاح کرد.

1.jpg


لبـاس زیر، عطر و ...

با معرفی محصولات و مجموعه‌های جدیدی مانند جی ای لو کولزیونی، لباس‌های زیر جیورجیو آرمانی و لباس‌های شنا، برند جیورجیو آرمانی به یکی از شناخته شده ترین برندهای بین المللی تبدیل شد. در اوایل دهه 1980 این شرکت قرارداد بسیار مهمی را با برند لوریل و برای تولید انواع عطر و ادکلن با برند آرمانی منعقد کرد. پس از آن بود که لباس‌های زیر، لباس شنا و لوازم جانبی شرکت آرمانی با برند امپوریو به بازار معرفی شد و فروشگاهی جدید برای این برند نیز در میلان افتتاح شد.
با راهاندازی این برند جدید، روش‌های جدید شرکت آرمانی برای تبلیغات نیز شامل تیزرهای تلویزیونی، تبلیغات گسترده خیابانی و مجله‌ای خانگی برای مشترکان این برند آغاز شد.



آرمانی بر پرده نقره‌ای

در همین دوران جیوجیو وارد همکاری با سینما شد و طراحی لباس فیلم گیگولوی آمریکایی در سال 1980 و موفقیت فیلم در گیشه باعث شد این همکاری شدت بیشتری به خود بگیرد. برند آرمانی در نهایت برای بیش از 100 فیلم لباس طراحی کرد که از معروف‌ترین آنها می‌توان به فیلم «دست‌نیافتنی‌ها» (1987) اشاره کرد.



گسترش فعالیتها از شیر مرغ تا جان آدمیزاد!

گالئوتی دوست و همکار آرمانی در سال 1985 از دنیا رفت و جیورجیو به تنهایی روند توسعه برند خود را ادامه داد. پس از راه اندازی برند آرمانی ژاپن، محصولات جدیدی مانند عینک (1988)، جوراب (1987) و مجموعه هدیه (1989) نیز وارد خط تولیدی این برند شدند. پس از آن بود که آرمانی برندی جدید به نام آرمانی اکسچنج A/X را مختص آمریکا راه اندازی کرد. دهه 1990 سال‌های توسعه شدید برند و افزودهشدن محصولات جدید به خط تولید این برند بود اما سال 2000 و بیستوپنجمین سالگرد تاسیس این برند با فعالیت‌های گسترده سرمایه گذاری و خرید شرکت‌ها و تولیدی‌های متعدد در سراسر جهان همراه بود.



مراوده نوا و الیاف بین کلاپتون و آرمانی

از جمله طراحی‌های به یاد ماندنی شخص جیورجیو آرمانی می‌توان به طراحی لباس اریک کلپتون در سال 1996، آهنگ‌ساز و دوست صمیمی جیورجیو اشاره کرد که در پاسخ او نیز آهنگسازی تبلیغات و برنامه‌های آرمانی را انجام داده و از آن زمان تنها لباس‌های طراحی شده آرمانی را می‌پوشد. جیورجیو در سال 2008 نیز لباس گاوبازی جدیدی را طراحی کرد که کایتونو ریورا اوردونز، گاوباز مشهور اسپانیایی آن را برتن کرده و از آن زمان در چند برنامه و رژه لباس با برند آرمانی همکاری کرد.

2.jpg


آرمانی بخریم یا چینی؟!

ورود آرمانی به بازار گسترده و نوظهور چین نیز در سال 1998 و با راه‌اندازی یک فروشگاه کوچک در پکن آغاز شد. اما در سال 2004 بود که این برند یکی از فروشگاه‌های بزرگ خود را در شانگهای راه‌اندازی کرد و برنامه توسعه آنها تا 40 فروشگاه تا سال 2011 را نیز اعلام کرد. در همان سال بود که موزه گاتنهایم نیویورک نمایشگاهی‌ از طراحی‌های آرمانی را برگزار کرد که اولین نمایشگاه از این دست برای یک طراح زنده محسوب می‌شد. این نمایشگاه به صورت متوسط هفته‌ای 29 هزار بازدیدکننده داشت.



از پرده تا لیدی گاگا!

بر اساس آمار رسمی برند آرمانی اکنون شبکه خرده‌فروشی متشکل از 60 بوتیک آرمانی، 11 فروشگاه برند کلزینوی، 122 فروشگاه امپوریو آرمانی، 94 فروشگاه آرمانی اکسچنج و یک فروشگاه لوازم جانبی جیورجیو آرمانی و نیز 13 فروشگاه آرمانی نوجوانان است که در 37 کشور مختلف دنیا پراکنده شده‌اند.

نشریه تایم که او را به عنوان دومین چهره برتر فهرست 100 نفره خود از طراحان و برندهای مد معرفی کرده است، درباره او می‌نویسد: «او یکی از موفق‌ترین اسطوره‌های مد ایتالیایی بود که کار خود را با طراحی پرده آغاز کرد. او اکنون و در جدید فعالیت‌ خود، همکاری مشترکی را با لیدی گاگا، خواننده پاپ آمریکایی آغاز کرده است تا تمامی لباس‌های تورهای مختلف او را طراحی کند اما تاثیرگذاری برند آرمانی تنها محدود به لباس‌های او نیست بلکه نشان او را می‌توان در هر جایی و روی هر محصولی از هتل‌ها و ادکلن‌ها تا ساعت‌های اهالی مد مشاهده کرد.»
 

برخی موضوعات مشابه

بالا