كودكاني كه به طور مداوم بازي هاي رايانه اي انجام مي دهند، درونگرا شده، در جامعه منزوي و در برقراري ارتباط اجتماعي با ديگران ناتوان مي شوند.
كارشناس اداره روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: روحيه انزواطلبي باعث مي شود كه كودك از گروه همسالان جدا شود كه اين خود سرآغازي براي بروز ناهنجاري هاي ديگر است همچنين دراين بازي ها به دليل اين كه كودك و نوجوان با ساختني ها و برنامه هاي ديگران به بازي مي پردازد، كمتر قدرت دخل و تصرف در آنها پيدا مي كند و اعتماد به نفس او در برابر ساختني ها و پيشرفت ديگران متزلزل مي شود.
معصومه افسري افزود: تصور بيشتر خانواده ها اين است كه در بازي هاي رايانه اي فرد در بازي مداخله فكري مداوم دارد. اما اين مداخله، فكري نيست بلكه اين بازي ها سلولهاي مغزي را گول مي زنند و از نظر حركتي نيز فقط چند انگشت كودك را حركت مي دهند.
وي گفت: به دليل جاذبه مسحور كننده اي كه اين بازي ها دارد، بچه ها وقت و انرژي زيادي را صرف بازي با آن مي كنند، حتي بعضي از كودكان صبح، زودتر از وقت معمول بيدار مي شوند تا قبل از مدرسه كمي بازي كنند و وقتهاي تلف شده را هم بدين صورت جبران مي كنند كه اين امر خود منجر به افت تحصيلي در آنها مي شود.
كارشناس اداره روان به والدين توصيه كرد: اگر قرار است از بازي هاي كامپيوتري استفاده كنند، بهتراست بازي هاي تصويري خلاق كه كودكان بايد به وسيله آنها، معما هايي را حل كنند، بيش از بازي هاي ديگر مورد توجه قراردهند.
افسري تصريح كرد: والدين وقت بيشتري را به كودك و نوجوان خويش اختصاص بدهند چراكه هر قدر وقت گذاري و ارتباط صحيح بين والدين و فرزندان بيشتر باشد زمينه چنين بازي هايي كمتر فراهم مي شود و بهتر است با كودكان صحبت كنند كه فقط روزهاي تعطيل مجاز به استفاده ازاين بازي ها هستند.
كارشناس اداره روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: روحيه انزواطلبي باعث مي شود كه كودك از گروه همسالان جدا شود كه اين خود سرآغازي براي بروز ناهنجاري هاي ديگر است همچنين دراين بازي ها به دليل اين كه كودك و نوجوان با ساختني ها و برنامه هاي ديگران به بازي مي پردازد، كمتر قدرت دخل و تصرف در آنها پيدا مي كند و اعتماد به نفس او در برابر ساختني ها و پيشرفت ديگران متزلزل مي شود.
معصومه افسري افزود: تصور بيشتر خانواده ها اين است كه در بازي هاي رايانه اي فرد در بازي مداخله فكري مداوم دارد. اما اين مداخله، فكري نيست بلكه اين بازي ها سلولهاي مغزي را گول مي زنند و از نظر حركتي نيز فقط چند انگشت كودك را حركت مي دهند.
وي گفت: به دليل جاذبه مسحور كننده اي كه اين بازي ها دارد، بچه ها وقت و انرژي زيادي را صرف بازي با آن مي كنند، حتي بعضي از كودكان صبح، زودتر از وقت معمول بيدار مي شوند تا قبل از مدرسه كمي بازي كنند و وقتهاي تلف شده را هم بدين صورت جبران مي كنند كه اين امر خود منجر به افت تحصيلي در آنها مي شود.
كارشناس اداره روان به والدين توصيه كرد: اگر قرار است از بازي هاي كامپيوتري استفاده كنند، بهتراست بازي هاي تصويري خلاق كه كودكان بايد به وسيله آنها، معما هايي را حل كنند، بيش از بازي هاي ديگر مورد توجه قراردهند.
افسري تصريح كرد: والدين وقت بيشتري را به كودك و نوجوان خويش اختصاص بدهند چراكه هر قدر وقت گذاري و ارتباط صحيح بين والدين و فرزندان بيشتر باشد زمينه چنين بازي هايي كمتر فراهم مي شود و بهتر است با كودكان صحبت كنند كه فقط روزهاي تعطيل مجاز به استفاده ازاين بازي ها هستند.