اخبار خودرو داخلی و خارجی بامو سری یک ۲۰۱۵؛ کوچولوی گرانقیمت

  • شروع کننده موضوع Diba
  • بازدیدها 148
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

Diba

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2015/04/15
ارسالی ها
86,552
امتیاز واکنش
46,640
امتیاز
1,242
abc.jpg

مدآنلاین: بامو سری ۱ هاچبک کوچک و دوستداشتنی است که رقبای اصلی آن آئودی A3، مرسدس A-class و ولوو V40 هستند. درست است که این ارزانترین بامو هست که میتوان خرید، اما هنوز هم در برابر رقبایی مانند فورد فوکوس گران است. در عوض بامو، یک هاچبک لوکس، همراه فضای داخلی با کیفیت بالا و لیستی از بهترین موتورهای موجود در چنین کلاسی را در اختیارتان میگذارد. علاوه بر این بامو سری یک تنها خودرو در کلاس خود است که با دیفرانسیل عقب عرضه میشود. در این مطلب قصد داریم تا خلاصهای از بررسیهای انجام شده از دیدگاههای مختلف بر روی سری یک ۲۰۱۵ را در اختیارتان قرار دهیم.
1.jpg

طراحی ظاهری
این کوچکترین و مقرون بهصرفهترین خودروی باواریایی است که پا به میدان گذاشته، اما فکر نکنید که این موضوع از درخشش آن جلوگیری میکند. بعد از معرفی نسل دوم آن در سال ۲۰۱۵، که توسط دکترین طراحی شده، سری ۱ این بار با چراغهای باریک و جذاب و خطوط تیز بدنه، چهرهای بهمراتب جذابتر و مشابه برادران بزرگترش را به نمایش گذاشته است.
2.jpg
3.jpg
داخل کابین
به نوشته پدال، باوجود قیمت مناسب در مقابل برادرانش، بامو در کابین چیزی کم نگذاشته و ادوات داشبورد از جنس چوب و ترکیبی از مواد پلاستیک نرم و سخت، البته با کیفیت مناسبی ساخته شدهاند. ولی، ویژگیهایی مثل فرمان ضخیم، اهرم تعویض دنده و نور پسزمینه نارنجی پانل داشبورد، فضای داخلی را متمایز از سایر باموها کرده است.
4.jpg
فضای داخلی کمی کوچک است و صندلیهای جلو ناراحتکننده هستند و باعث درد پا میشوند. البته با انجام تعداد زیادی از تنظیمات، بالاخره قادر به پیدا کردن موقعیت ایدهآل میشوید. هرچند سرنشینان صندلی جلو موقعیت راحت را پیدا خواهد کرد اما فضا برای سرنشینان صندلی عقب کمی تنگتر خواهد بود، اما بهطورکلی سری یک هنوز جادارتر از مرسدس بنز A-کلاس است.
5.jpg

از آنجا که سری 1 دیفرانسیل عقب است، سیستم انتقال قدرت مقدار زیادی از جای پای صندلی وسط عقب را اشغال کرده است و عملاً تنها دو صندلی در عقب وجود دارد.
رانندگی
6.jpg
به لطف دیفرانسیل عقب بودن، جای تعجب نیست که در تستهای جاده، هندلینگ خوب، پویا و خاص آن شما را تحت تأثیر قرار دهد. البته سیستم تعلیق آن کمی سفت است، بهخصوص در مدل M اسپرت. اما بهطورکلی، سازش خوبی بین راحتی و هندلینگ وجود دارد. اگر میخواهید تمام هیجان خود را در پیچوخم جادههای کوهستانی، تخلیه کنید، سری یک به خوبی از پس آن برمیآید. شتاب جانبی، چسبندگی خوب و کنترل پایداری همگی برای ارائه یک رانندگی کاملاً لذتبخش فراهم شدهاند.
زیر کاپوت چه خبر؟
8.jpg
با درنظر گرفتن تقویتهای انجام شده، هشت موتور برای سری ۱ وجود دارد و بامو از این نظر جای صحبت باقی نگذاشته است.
موتورهای بنزینی
9.jpg
اولین موتور بنزینی، ۱/۶ لیتری توربوشارژ با توان ۱۳۶ اسب بخار، است. اگر به دنبال قدرت بیشتر هستید با کمی هزینه بیشتر میتوانید نسخه ۱۷۰ اسب بخاری آن را انتخاب کنید. اگر هم میخواهید صفر تا ۱۰۰ را در ۶/۲ ثانیه پر کنید موتور ۲/۰ لیتری چهار سیلندر توربو با توان ۲۱۸ اسب بخار از پس این کار برمیآید.
موتورهای دیزلی
10.jpg
موتورهای دیزلی در واحدهای سه و چهار سیلندر در دسترس هستند. موتور 1/5 لیتری که در مدل ۱۱۶d قرار گرفته است، در حالی که موتور ۲/۰ لیتری با تولید ۱۵۰، ۱۹۰ و ۲۲۴ اسب بخار به ترتیب در مدلهای ۱۱۸d و ۱۲۰d و ۱۲۵d جای گرفتهاند.
بامو M135i
11.jpg
اگر نگران پول نیستید، M135i با موتور شش سیلندر سه لیتری توربو با توان ۳۱۶ اسب بخار را انتخاب کنید که صفر تا ۱۰۰ را در کمتر از پنج ثانیه پر میکند و به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست مییابد. این یک رقیب خوب برای آئودی RS3 Sportback و مرسدس بنز A45 AMG است.
ایمنی
12.jpg
هنگامی که نسل قبلی سری ۱ در سال ۲۰۱۱ مورد آزمایش قرار گرفت، بهآسانی توانست حداکثر امتیاز یعنی پنج ستاره را از یورو NCAP کسب کند. نقطه ضعف آن در این زمینه ایمنی عابر پیاده با امتیاز ۶۳ درصد بود، اما در زمینههای دیگر تا بیش از ۸۰ درصد نمره را کسب کرد.
13.jpg
با هزینه بیشتر بامو، انواع بسته ایمنی را برای شما فراهم میکند تا سری ۱ امنتری داشته باشید. بهعنوان مثال، با اضافه شدن ۸۲۵ دلار به فاکتور شما میتوانید پک Driver Comfort را که شامل دستیار کمکی فرمان، سنسورهای پارک عقب و کروز کنترل فعال است، را دریافت میکنید. جمعبندی
14.jpg
بامو سری ۱ از همه نظر بسیار خوب است، و بهبود قابلتوجهی نسبت به نسل قبلیاش داشته است. فضای داخلی و فضای صندوق بهتر از قبل شده و سواری آن هم بهبود یافته است، در حال حاضر کیفیت کلی ساخت همانطوری هست که از یک بامو انتظار میرود.
15.jpg
با این حال، هنوز هم سری ۱ مانند برخی از رقبای خود یک هاچبک کاربردی و روزمره نیست، و با داشتن قیمت پایه 31 هزار دلار، در کلاس خود فوقالعاده گران است. سری ۱ از همه نظر بهترین هاچبک در کلاس خود نیست، اما بسیار با استعداد و توانمند است و با داشتن ویژگی دیفرانسیل عقب و گزینههای مختلف در زیر کاپوت یک نماینده درخور برای برند بامو است.
16.jpg

سبزترین مدل: سه در EfficientDynamics 116d Plus با قیمت 34 هزار و 700 دلار
ارزانترین مدل: سهدرب 118i SE با قیمت 31 هزار 880 دلار
سریعترین مدل:پنجدرب M135i
گرانترین مدل: پنجدر M135i با قیمت 52 هزار و 503 دلار
17.jpg
19.jpg

 

برخی موضوعات مشابه

پاسخ ها
0
بازدیدها
231
پاسخ ها
0
بازدیدها
101
پاسخ ها
0
بازدیدها
191
پاسخ ها
0
بازدیدها
189
Z
پاسخ ها
0
بازدیدها
250
Zhinous_Sh
Z
بالا