- عضویت
- 2016/07/02
- ارسالی ها
- 324
- امتیاز واکنش
- 329
- امتیاز
- 231
![3bbc593a-6062-471a-929d-ca22834f25e4.jpg](http://cdn01.zoomit.ir/2016/7/3bbc593a-6062-471a-929d-ca22834f25e4.jpg)
پورشه به تازگی از نسل جدید پانامرا رونمایی کرده است، خودرویی فوقالعاده که ترکیبی از راحتی و عملکرد یک سدان لوکس را به همراه سرعت و چابکی خودروی اسپرت ممتاز، به همراه دارد. صرفنظر از تمامی نظرات، صحت عملکرد چنین ترکیبی مستلزم بکارگیری سطح بالایی از فناوری است و البته،پورشه مدعی است که پانامرا ۲۰۱۷ از فناوریهای منحصر به فردی بهره میبرد.
هنگامی که صحبت از نوآوری در جهت دستیابی به موفقیت در مسابقات باشد، پورشه یقینا حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. اما پانامرا چیزی فراتر از یک غول پیست است. پانامرا ۲۰۱۷ قرار است تا خودرویی GT با عملکرد حرکتی بالا و امکانات رفاهی متعددی باشد. به موارد بالا یک برچسب قیمتی ۱۰۱٫۰۴۰ دلاری را نیز برای مدل پایهی پانامرا 4S اضافه کنید تا به این ترتیب متوجه شوید که با محصولی همه کاره و گرانقیمت مواجه هستید.
اما نسل جدید پانامرای از لحاظ فناوری چه از حیث کابین و چه از حیث بخش فنی، چه فناوریهای جدیدی را به همراه دارد؟ در ادامه میتوانید بخشی از نوآوریهای به کار رفته در پرچمدار پورشه را مشاهده کنید.
فناوریهای مرتبط با سرعت
![1e86e406-8556-4328-a43f-2fbf2944f12a.jpg](http://cdn01.zoomit.ir/2016/7/1e86e406-8556-4328-a43f-2fbf2944f12a.jpg)
با توجه به ماهیت خودروهای پورشه، در ابتدا در خصوص عواملی که باعث سریع شدن پانامرا میشوند صحبت خواهیم کرد؛ مهمترین عامل، پیشرانهی بروزرسانی شدهی این خودرو است.
سه نوع پیشرانه برای این خودرو در نظر گرفته شده است که هر سه به صورت توربوشارژ بوده و از سیستم چهارچرخ محرک (AWD) و جعبه دندهی هشت سرعتهی PDK بهره میبرند.
مدل پایهی 4S از یک پیشرانهی ۲.۹ لیتری و شش سیلندر بهره میبرد که قادر به تولید ۴۴۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۶۵۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۴۰۶ پوند – فوت در ۱۷۵۰ دور بر دقیقه است. بنابراین در پانامرای نسل جدید شاهد افزایش قدرت به میزان ۲۰ اسب بخار و گشتاور به میزان ۲۲ پوند – فوت نسبت به نسل قبل هستیم. این خودرو ظرف مدت ۴.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن حدود ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت است و میزان مصرف سوخت خودرو نیز به میزان ۱۱ درصد بهبود یافته است.
در مرحلهی بعد، نوبت به پانامرا توربو میرسد؛ در این مدل از یک پیشرانهی ۴ لیتری و هشت سیلندر استفاده شده که قادر به تولید ۵۵۰ اسب بخار قدرت در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه و ۵۶۸ پوند - فوت گشتاور در دور موتور ۱۹۶۰ دور بر دقیقه (۳۰ اسب بخار و ۵۲ پوند - فوت بیشتر از نسل قبل). مدت زمان لازم برای پانامرا توربو جهت رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون برابر با ۳.۸ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز تقریبا ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت است. به لطف سیستمهایی مانند کنترل تطبیقی سیلندر، که به موجب آن تعداد سیلندرهای فعال حین گشت و گذار به نصف کاهش مییابد، در این مدل نیز شاهد کاهش میزان مصرف سوخت به میزان ۱۱ درصد هستیم.
![d8fa1c28-694f-4b28-943a-f3901fda2e65.jpg](http://cdn01.zoomit.ir/2016/7/d8fa1c28-694f-4b28-943a-f3901fda2e65.jpg)
و در نهایت نیز به مدل 4S دیزل که به یک پیشرانهی ۸ سیلندر دیزلی مجهز شده است، میرسیم. این پیشرانه قادر به تولید ۴۲۲ اسب بخار قدرت در دور موتور ۳۵۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور شگفت انگیز ۶۲۷ پوند – فوت در دور موتور ۱۰۰۰ دور بر دقیقه است. این مشخصات، پیشرانهی یاد شده را به قدرتمندترین پیشرانهی دیزلی بدل کرده که تا کنون در یک خودروی پورشه استفاده شده است. پانامرا 4S دیزل همچنین با حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت، عنوان سریعترین خودروی دیزل دنیا را نیز در اختیار دارد. برای حفظ روند شتاب، در این خودرو از سیستم توربوشارژ ترتیبی استفاده شده است؛ به این ترتیب که توربوی دوم در دور موتور ۲۷۰۰ دور بر دقیقه فعال میشود.