[h=1][/h]ارسال شده توسط: چنگیز قیاسی ۱۹ اردیبهشت ۹۴ ساعت ۱۷:۲۹ ۰
نزدیک به یک دهه پیش بود که کمپانی آلمانی آئودی ، TT های کوپه و کروکی خود را معرفی کرد و این خودروی معروف و پرطرفدار از آن زمان استایل خیلی خاص خودش را حفظ کرده است. حالا آخرین مدل از Audi TT کروک، تنها برای فصل بهار و تابستان در کنار مدل TTS کوپه ساخته شده. نسل دوم رودستر دو نفره آئودی تا ماه می (اردیبهشت) برای بازار بریتانیا، هم با موتور بنزینی و هم دیزلی عرضه خواهد شد. شما میتوانید از بین یک موتور ۲ لیتری بنزینی مدل TFSI با توان ۲۲۷ اسب بخار و یک موتور دیزل ۲ لیتری TDI با توان ۱۸۲ اسب بخار، یکی را انتخاب کنید.
همانطور که در مدلهای کانورتیبل (سقف متحرک) با سقف فلزی مرسوم است، قاب شاسی بدنه مدل رودستر TT در نواحی حساس و کلیدی تقویت شده تا نبود سقف ثابت را جبران نماید. این نواحی شامل ستونهای جانبی، ستونهای A شکل و بعضی از قسمتهای شاسی کف اتاق میشود. مدل رودستر TT، حتی با بسته اختیاری اس-لینک که رینگهای ۱۹ اینچی را زیر ماشین قرار داده و تا ۱۰ میلیمتر ارتفاع ماشین را کم میکند، بر روی جاده دارای پایداری بسیار زیاد و بدون لرزش است.
با نشستن پشت فرمان مدل رودستر TT، در یکی از بهترین شرایط رانندگی قرار گرفته که دلیل آن پایداری و فرمانپذیری خوب خودرو میباشد. در مدل ۲ لیتری بنزینی کواترو اس ترونیک شیرجه زدن خودرو در سر پیچها و زوایا رضایتبخش بوده، و موتور خطی خودرو تقریباً بدون کندی و وقفه شما را به جلو میبرد، همچنین یک جعبهدنده دوکلاچه سریع دندهها را چشمبسته هم عوض میکند.
سرعت این مدل رودستر ۱۵۵ مایل (۲۵۰ کیلومتر) بر ساعت با صفرتاصد کیلومتر تنها برابر با ۵٫۶ ثانیه بوده، در عین حال این عملکرد خودرو بهاندازهای دست و دل بازانه در اختیار راننده قرار میگیرد که کاملاً به چشم میآید.
فرمان را محکم بچرخانید تا به شما بگوید چقدر سر به راه و قابل کنترل بوده و تا آنجا که بتواند فرمانبرداری میکند. فرمان برقی خودرو دقیق و سریع بوده، به شما کمک میکند تا جلوپنجره و دماغه خودرو را بهتر بکار بگیرید. اما فیدبک ماشین خیلی عالی نیست وعدم توزیع مناسب وزن میتواند این انتظار و توقع از رانندگی با یک خودروی سطح بالا را مخدوش نماید.
فضای داخل اتاق خودرو همواره یکی از قویترین نقاط قوت مدل TT بود، که مواد با کیفیت را با اشکال و فرمهای سادهای از جزئیات در هم میآمیزد. سیستم پیشرفته نمایش اطلاعات و تصاویر سربالا (مانند هواپیما) که در مورد آن خیلی بحث شده، حتی زمانی که سقف خودرو برداشته میشود و نور خورشید به درون خودرو میتابد، هنوز هم شفاف و قابل خواندن است. همچنین آئودی سیستم تهویه مطبوعی اضافی برای صندلی سرنشینان تعبیه کرده تا حتی در زمانهایی که دمای هوا کمتر از حد مطلوب است، آنها را گرم نگاه دارد، و نیز میکروفنهایی را بر روی کمربند ایمنی قرار داده تا کیفیت تماس را در هنگام باز کردن و جمع کردن سقف، بهبود پیدا کند.
و در مورد صدای داخل خودرو باید بگوییم این موتور ۲ لیتری ۱۸۴ اسب بخاری TDI (توربو دیزل انژکتوری) صدای آزاردهنده تالاق تولوق موتورهای شناخته شده دیزلی را در گوش شما طنینانداز نمیکند. در عوض صدای آن خیلی اسپرتیتر از آنچه انتظار میرود است، که صدای خرخر موتور دیزل را در بیشتر اوقات محو میکند، و این خبر خیلی خوبی است. گشتاوری که در دورهای پائین موتور در اختیار شما قرار میگیرد، به شما این حس را میدهد که این مدل رودستر (دیزل) کندتر از مدلهای بنزینی که در آن موتور به دلیل عملکرد روان خودش خوب گاز میخورد، نیست.
گزینه اصلی برای مدل رودستر آئودی کماکان همان موتور بنزینی باقی میماند، اما موتور دیزل میتواند یک جایگزین بسیار خوبتر نسبت به گذشته، در پلهای پائین تر باشد، علیالخصوص برای کسانی که مسافتهای طولانی را رانندگی میکنند و میخواهند تا از مزیت آلایندگی ناچیز دیاکسید کربن ۱۱۴ گرم بر کیلومتر و مصرف ۴٫۱۸ لیتر در موتور دیزل این خودرو استفاده نمایند.همچنین انتظار میرود قویترین موتور آئودی رودستر با قدرت ۳۰۶ اسب بخار در تابستان عرضه شود. قیمت پایه برای مدل دیزلی از ۳۱,۹۵۵ پاوند انگلستان شروع میشود، و ارزانترین مدل بنزینی این خودرو قیمتی برابر با ۳۲,۰۴۵ پاوند دارد.