برنامه‌نویس Doom: وضوح تصویر ۴K هدر دادن قدرت کنسول است

سیده آمین ارمان

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/05/10
ارسالی ها
1,730
امتیاز واکنش
20,744
امتیاز
795
محل سکونت
البرز
مدل ارتقا یافته‌ی ایکس‌باکس وان، یعنی کنسولی که فعلا آن را به اسم «ایکس‌باکس اسکورپیو» (Xbox Scorpio) می‌شناسیم، قرار است ۶ ترافلاپ توان پردازشی گرافیکی داشته باشد. طبق صحبتی که اخیرا برنامه‌نویس ارشد گرافیکی بازی Doom داشته، اینکه بخواهیم از این قدرت برای نمایش تصاویر ۴K استفاده کنیم، هدر دادن منابع کنسول است. طبق گفته‌ی «تیاگو سوسا» (Tiago Sousa)، بهتر است که از قدرت بالای ایکس‌باکس اسکورپیو برای بالا بردن کیفیت گرافیک بازی در همان وضوح تصویر ۱۰۸۰p استفاده کرد.

به هنگام معرفی کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو در کنفرانس E3 مایکروسافت، این شرکت قول داد که روی مدل ارتقا یافته‌ی ایکس‌باکس وان، بتوانید بازی‌ها را با وضوح تصویر ۴K واقعی اجرا کنید. کارت گرافیک ایکس‌باکس اسکورپیو قرار است ۶ ترافلاپ توان پردازشی و حافظه‌ای با پهنای باند ۳۲۰ گیگابیت در ثانیه داشته باشد. البته خود سازندگان بازی این انتخاب را دارند تا هر طور که می‌خواهند، از قدرت بالای ایکس‌باکس اسکورپیو استفاده کنند.
«آلبرت پنلو»، مدیر بخش محصولات مایکروسافت، درباره‌ی ایکس‌باکس اسکورپیو گفته بود: “فکر می‌کنم مردم گمراه شده‌اند و پیغام ما را اشتباه فهمیده‌اند. قرار نیست تمام بازی‌سازها از این ۶ ترافلاپ برای اجرای بازی روی وضوح تصویر ۴K و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه استفاده کنند. شاید بازی‌سازها بخوانند برای بازی یا موتور پایه‌شان، کاری متفاوت بکنند و این موضوع قابل درک است. اما هدف ما این است که کنسولی بسازیم و گرافیک فعلی بازی‌های ایکس‌باکس وان را روی وضوح تصویر ۴K ارایه دهیم.”

برنامه‌نویس ارشد گرافیکی بازی Doom می‌گوید که ایکس‌باکس اسکورپیو یک کنسول است و با توجه به فاصله‌ای که بین بازی‌کننده و تلویزیون وجود دارد، بهتر است که بازی‌ها را روی وضوح ۱۰۸۰p اما با کیفیت گرافیکی بیشتر بسازند.

تیاگو سوسا در توییترش به این موضوع اشاره کرده است که اجرای بازی‌ها با وضوح تصویر ۴K هزینه‌ی بسیار پایین‌تری از بالا بردن گرافیک یک بازی دارد.
 

برخی موضوعات مشابه

بالا