پژوهشگران دريافتهاند: كودكاني كه ميتوانند با دو دست بنويسند بيشتر دچار اختلالات رواني ميشوند و در مدرسه نيز با مشكلات بيشتري مواجه ميشوند.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محققان دريافتهاند؛ اين كودكان دو برابر بيش از ساير همكلاسيهاي خود دچار بيش فعالي خواهند شد. اين كودكان همچنين دو برابر بيشتر در معرض ابتلا به مشكلات گفتاري هستند.
دانشمندان معتقدند كه تفاوتها در چگونگي كاركرد مغز اين كودكان در مقايسه با ديگران ميتواند با بروز اين مشكلات ارتباط داشته باشد، اما چگونگي اين تاثير هنوز درك نشده است.
محققان ميگويند؛ تا جايي كه ما ميدانيم هم اكنون600 هزار نفر در انگليس اين توانايي را دارند كه با هر دو دست خود قادرند بنويسند و كارهايشان را انجام دهند.
متخصصان در اين پژوهش تاكيد كردند: معلمان و پزشكان بايد تلاش كنند اين كودكان را كه ممكن است در معرض خطر ابتلا به مشكلات بهداشت تواني و آموزشي باشند، شناسايي كنند.
دكتر الينا رودريگز از كالج سلطنتي لندن در اين باره تصريح كرد: ما هنوز نميدانيم چرا برخي كودكان ترجيح ميدهند با هر دو دست خود بنويسند اما تحقيقات در اين زمينه ادامه خواهد داشت.
اين تحقيق در مجله اطفال منتشر شده است.