علمی ب​ی ام ​و همه را انگشت به دهان گذاشت + عکس

  • شروع کننده موضوع MILAD_A
  • بازدیدها 168
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

MILAD_A

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
1970/01/01
ارسالی ها
27,940
امتیاز واکنش
17,247
امتیاز
995
محل سکونت
تجریش
635681734440685948.jpg
[h=2][/h]
این بار «BMW» همه را انگشت به دهان گذاشت. اسمش «3.0 CSL Hommage» است و نسل امروزی مدل اصلی 3.0 CSL از دهه هفتاد میباشد.


«CSL» مخفف سه کلمه کوپه، اسپرت و سبک وزن است. این مدل از پیچیده ترین تکنولوژی های روز بهره می برد.فناوری و مواد استفاده شده در تولید این خودرو همانند مدل های الکتریکی «i» می باشد. بدنه «CSL» از فیبر کربن تشکیل شده که بسیار سبک بوده و موتور آن طبق گفته ها بر پایه موتور 6 سیلندر خطی M4 می باشد.برخلاف تکنولوژی به روز «CSL» در مورد طراحی هنوز هم سنت های دیرینه به جای آورده شده است. اتاق خودرو فقط امکانات ضروری را در خود جای داده تا اتومبیل رژیم کاهش وزن خود را حفظ کرده باشد. مدل دهه هفتاد «CSL» کاپوت و بدنه و بال آلومینیومی داشت که مدل امروزی حتی از آن هم سبک تر و از جنس فیبر می باشد.طراحی «Hommage» به شدت تحت تأثیر آئرودینامیک است ولی باز با این حال سعی شده اصالت طراحی کلاسیک ماشین مسابقه ای افسانه ای «BMW» در آن حفظ شود.جلوپنجره معروف «BMW» در این مدل بزرگ تر و کشیده تر تعبیه شده است. چراغ های جلو متصل به جلوپنجره بوده و نوار x مانندی درون آن ها مشاهده می شود. تنها موردی که اصالت خود را حفظ نکرده همین چراغ های جلو است.«BMW» اظهار می کند که این مدل یکی از کم ارتفاع ترین مدل های تاریخ کمپانی است و این هم به خاطر فلاپ های فیبر کربنی بکار رفته در زیر خودرو می باشد.نکته فوق العاده خودرو این است که به خاطر کاهش اصطکاک هوا، آینه های جانبی جای خود را به دوربین داده اند.در پشت خودرو چراغ ترمز بر روی بادشکن عقب امتداد یافته است. بادشکن سایه خود را بر روی نشان «BMW» افکنده است. رینگ های خودرو 21 اینچی و از جنس آلومینیوم می باشند.
635681734366122250.jpg
در داخل اتاق خبری از آپشن های گران قیمت نیست. کابین «3.0 CSL» قدیمی با چوب طراحی شده بود ولی اینجا رژیم کاهش وزن حرف اول و آخر را می زند و فقط نواری از چوب بر روی پنل امکانات بکار رفته است. بقیه اجزا به طور کل از جنس فیبر کربن ساخته شده اند.
635681734441153921.jpg
صندلی های مسابقه ای و کپسول آتش نشانی بیانگر نژاد اصیل ریسینگ خودرو هستند. پس انتظار دیدن این وسایل را در اتاق CSL داشته باشد.
635681734440685948.jpg
در مورد مانور خودرو بایستی اشاره شود که «Hommage» دارای موتور شش سیلندر خطی می باشد که با تکنولوژی «eBoost» تقویت شده است.
635681734440217975.jpg
خب بر کسی پوشیده نیست که «BMW» اخیراً سیستم انتقال آب جدیدی را در M4 GTS بکار بـرده بود و انتظار دیدن چنین نوآوری در «CSL» زیاد دور از ذهن نخواهد بود.
635681734439905993.jpg
رقیب این خودرو یعنی «آئودی TT اسپرت» از توربوشارژر های الکتریکی استفاده می کند که این تکنولوژی «BMW» نیز باید چیزی شبیه به آن باشد. به هرحال رقابت این دو دیدنی خواهد بود.
635681734439438020.jpg
بعد از این همه توضیح مفصل، «BMW» می گوید که نباید انتظار داشته باشید ما «Hommage» را به تولید انبوه برسانیم.
635681734439282029.jpg
این مدل فقط نمایه ای از آنچه در توان داریم است و تنها برای عرض اندام به نمایش در خواهد آمد اما ظهور دوباره «CSL» می تواند طرفداران را امیدوار کند که مدل کوپه M4 جانی تازه بگیرد و باز هم C کلاس بنز را گوش مالی دهد!(پدال)
635681734444429732.jpg
 

برخی موضوعات مشابه

پاسخ ها
0
بازدیدها
109
پاسخ ها
0
بازدیدها
191
پاسخ ها
0
بازدیدها
182
پاسخ ها
1
بازدیدها
258
پاسخ ها
3
بازدیدها
345
پاسخ ها
0
بازدیدها
189
بالا