- عضویت
- 2015/04/15
- ارسالی ها
- 86,552
- امتیاز واکنش
- 46,640
- امتیاز
- 1,242
گوشی های هوشمند نیز همانند هر دستگاه دیگری ممکن است در مدت زمان کوتاه پس از خرید و در حین کار کردن، با مشکلاتی همراه باشند. برای آگاهی از شرایط تعویض دستگاه معیوب و یا استفاده از خدمات گارانتی به تازگی اطلاعات کاملی برای خریداران منتشر شده است.
در ادامه با جی اس ام آریا همراه باشید ...
به نقل از فارس، کارشناس اتحادیه مخابرات با اشاره به اینکه مشتریها در بازار موبایل به دلیل بیاطلاعی از حقوقشان متحمل ضرر میشوند، گفت: طبق قوانین اگر به هر دلیلی گوشی خریداری شده تا 48 ساعت دچار ایراد شود فروشنده موظف به پس گرفتن گوشی است.
میثم دادخواه، کارشناس رسمی اتحادیه دستگاههای مخابرات، اظهار داشت: بسیاری از ضررهایی که متوجه خریداران در بازار گوشی و موبایل است از عدم آگاهی کافی و بیاطلاعی از حقوق مشتری ناشی میشود.
وی افزود: طبق دستورالعمل قانونی که به صنف دستگاههای مخابراتی ابلاغ شده اگر گوشی خریداری شده تا 48 ساعت به هر دلیل دچار ایراد شود فروشنده موظف به تعویض گوشی با یک گوشی نو و در صورت تمایل مشترک موظف به پس گرفتن گوشی و بازگرداندن وجه آن به خریدار است.
کارشناس رسمی اتحادیه دستگاههای مخابرات ادامه داد: به این ترتیب در بازه زمانی 48 ساعت اول پس از خرید مشتری نیازی به مراجعه به شرکت گارانتی برای اصلاح ایراد گوشی یا تعمیر ندارد و فروشنده خود موظف به پیگیری اقدامات مربوط به گوشی معیوب است.
دادخواه با بیان اینکه در نتیجه عدم اطلاع از این دستورالعمل بسیاری از خریداران که دچار این مشکل میشوند به فروشنده مراجعه میکنند و فروشنده نیز آنها را به شرکت گارانتی برای تعمیر ارجاع میدهد، گفت: این در حالی است که این عمل فروشنده برخلاف مقررات و غیرقانونی است.
تعویض گوشی های هوشمند تا 48 پس از خرید الزامی است ...
وی یادآور شد: در چنین مواردی خریداران میتوانند برای احقاق حقوق خود به اتحادیه دستگاههای مخابراتی مراجعه کنند.
نظر شما در مورد شرایط تعویض گوشی های هوشمند و خدمات گارانتی چیست؟
در ادامه با جی اس ام آریا همراه باشید ...
به نقل از فارس، کارشناس اتحادیه مخابرات با اشاره به اینکه مشتریها در بازار موبایل به دلیل بیاطلاعی از حقوقشان متحمل ضرر میشوند، گفت: طبق قوانین اگر به هر دلیلی گوشی خریداری شده تا 48 ساعت دچار ایراد شود فروشنده موظف به پس گرفتن گوشی است.
میثم دادخواه، کارشناس رسمی اتحادیه دستگاههای مخابرات، اظهار داشت: بسیاری از ضررهایی که متوجه خریداران در بازار گوشی و موبایل است از عدم آگاهی کافی و بیاطلاعی از حقوق مشتری ناشی میشود.
وی افزود: طبق دستورالعمل قانونی که به صنف دستگاههای مخابراتی ابلاغ شده اگر گوشی خریداری شده تا 48 ساعت به هر دلیل دچار ایراد شود فروشنده موظف به تعویض گوشی با یک گوشی نو و در صورت تمایل مشترک موظف به پس گرفتن گوشی و بازگرداندن وجه آن به خریدار است.
کارشناس رسمی اتحادیه دستگاههای مخابرات ادامه داد: به این ترتیب در بازه زمانی 48 ساعت اول پس از خرید مشتری نیازی به مراجعه به شرکت گارانتی برای اصلاح ایراد گوشی یا تعمیر ندارد و فروشنده خود موظف به پیگیری اقدامات مربوط به گوشی معیوب است.
دادخواه با بیان اینکه در نتیجه عدم اطلاع از این دستورالعمل بسیاری از خریداران که دچار این مشکل میشوند به فروشنده مراجعه میکنند و فروشنده نیز آنها را به شرکت گارانتی برای تعمیر ارجاع میدهد، گفت: این در حالی است که این عمل فروشنده برخلاف مقررات و غیرقانونی است.
تعویض گوشی های هوشمند تا 48 پس از خرید الزامی است ...
وی یادآور شد: در چنین مواردی خریداران میتوانند برای احقاق حقوق خود به اتحادیه دستگاههای مخابراتی مراجعه کنند.
نظر شما در مورد شرایط تعویض گوشی های هوشمند و خدمات گارانتی چیست؟