اجتماعی تغییر هرم شغلی کشور با افزایش دانش آموختگان دانشگاهی فاقد مهارت

  • شروع کننده موضوع ~*~havva~*~
  • بازدیدها 206
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

~*~havva~*~

مدیر بازنشسته
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/04/06
ارسالی ها
2,276
امتیاز واکنش
23,187
امتیاز
916


ساری - ایرنا - مدیرکل دفتر آموزش های کار دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: هرم شغلی کشور با افزایش کارشناسان دانش آموخته دانشگاهی فاقد مهارت و کمبود نیروهای ماهر تغییر کرده است.


82348664-71252438.jpg


به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مصطفی آذرکیش شامگاه پنجشنبه در یازدهمین همایش تجلیل از دانش آموزان نخبه هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش آمل افزود: اکنون تعداد زیادی کارشناس بیکار بدون مهارت در کشور داریم، درحالی که کشور به نیروهای ماهر مانند تاسیسات کار، خیاط و مشاغلی از این دست نیاز دارد.
وی از کمبود نیروهای ماهر به عنوان چالش جدی کشور یاد کرد و گفت : به طور جدی و هدفمند نیاز به آموزش های کار آفرینی در کشور داریم.
آذرکیش ادامه داد : امروز با روندی که در کشور وجود دارد ، صرفا مدرک تحصیلی برای فرد شغل نمی آورد و حرفه آموزی و مهارت در یک رشته خاص است که علاوه بر ایجاد کارآفرینی، می تواند زمینه ادامه تحصیل در مقطع تکمیلی و تخصصی همان رشته را فراهم آورد.
مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در افق 1404 برنامه توسعه ای کشور ، هنرجویان هنرستان ها می توانند به توسعه پایدار کشور خدمت کنند، گفت : باید با کاهش تصدی گری، فرهنگ کار و کار آفرینی را در مدارس و میان دانش آموزان تقویت کنیم.
وی با بیان اینکه اکنون در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش کشور رشته مهارتی خوب و مبتنی بر نیاز روز کشور تعریف شده است ، افزود : در حال حاضر پژوهش محوری با یادگیری یکی از رشته های تخصصی در دوره متوسطه در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش تبدیل به یک اصل شده تا دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی و پیش از ورود به بازارکار و یا دانشگاه، توانایی و مهارت کاری در آن رشته خاص را پیدا کنند .
آذرکیش گفت: به جهت اهمیت مهارت آموزی در میان دانش آموزان، درس های کار آفرینانه در مقطع ابتدایی نیز به دروس این مقطع اضافه شد تا دانش آموزان از همان سنین پایه با فرهنگ مهارت علمی و کار آفرینی و تولید آشنا شوند.
وی افزود : خوشبختانه خانواده ها نیز با درک صحیح از وضعیت شغلی کشور ، فرزندانشان را به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش در هنرستان ها با هدف مهارت آموزی و کارآفرینی در آینده هدایت می کنند.
در این آئین از 31 دانش آموز هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش شهرستان آمل که در کنکور سراسری امسال حائز بهترین رتبه شدند ، تجلیل شد.
 

برخی موضوعات مشابه

بالا