تقدیم شما شد والحمدلله با استقبال شما روبرو گردید .
قانون مجازا ت اسلامی در حقوق موضوعه ایران ،حکم بی نظیر مذهب شیعه در مورد آب جو را عینا پذیرفته است.
اکنون ضمن تأکید بر این نکته که بررسی جایگاه این کار و ممنوع وجرم دانستن آن و تاکید بر لزوم مجازات آن به منظور
در درجه نخست :پیشگیری از ارتکاب آن با توجه به اطلاع رسانی تبیان
در وهله دوم: توصیه و انعکاس خواست مردم شیعه ومتدین مان برای اجرای این احکام شیعه که قانون هم تایید کرده است می باشد در این باره نکاتی دیگر تقدیم شما می نماییم .
اهمیت این مقایسه (حقوق ایران با فقه شیعه) قطعاً وقتی بیشتر روشن می گردد که به اصل 12 قانون اساسی«مذهب رسمی ایران شیعه جعفری اثنی عشری است و این اصل الی الابد غیرقابل تغییر است...» توجه شود.
براین پایه سید مرتضی فقیه بزرگ ارجمند شیعه (ره) در بیان این حکم بی نظیر شیعه می گوید:
«ازجمله چیزهایی که تنها مذهب امامیه قایل به آن بوده (و آن را با دلیل محکم و روشن بیان نموده است) این است که شارب (خورنده)آب جو حدش همان حد شارب خمر است و همان احکام را دارد ،و باقی فقهای مذاهب دیگر (غیر امامیه) به آن قایل نیستند"
یاد آور می شویم این حکم کاملا شناخته شده و دلیل ما علاوه بر اجماع همه فقهای شیعه روایت معتبر است،
قانون مجازا ت اسلامی در حقوق موضوعه ایران نیز این حکم بی نظیر مذهب شیعه در مورد آب جو را عینا پذیرفته است ؛
[h=5] تبصره 1 ماده 165 قانون مجازات اسلامی میگوید :
آب جو در حکم نوشید*نی است وخوردن آن موجب حداست.1
[/h]در مقاله آینده ضمن بررسی احکام منحصر به فرد مذهب مان که حقوق موضوعه ایران نیز پذیرفته است در این باره بیشتر سخن خواهیم گفت.
[h=1]جالب اینکه این ماده از قانون مجازات اسلامی صریحاً تاکید می کند، گرچه مـسـ*ـت کننده نباشد !!
[/h]
قانون مجازا ت اسلامی در حقوق موضوعه ایران ،حکم بی نظیر مذهب شیعه در مورد آب جو را عینا پذیرفته است.
اکنون ضمن تأکید بر این نکته که بررسی جایگاه این کار و ممنوع وجرم دانستن آن و تاکید بر لزوم مجازات آن به منظور
در درجه نخست :پیشگیری از ارتکاب آن با توجه به اطلاع رسانی تبیان
در وهله دوم: توصیه و انعکاس خواست مردم شیعه ومتدین مان برای اجرای این احکام شیعه که قانون هم تایید کرده است می باشد در این باره نکاتی دیگر تقدیم شما می نماییم .
اهمیت این مقایسه (حقوق ایران با فقه شیعه) قطعاً وقتی بیشتر روشن می گردد که به اصل 12 قانون اساسی«مذهب رسمی ایران شیعه جعفری اثنی عشری است و این اصل الی الابد غیرقابل تغییر است...» توجه شود.
براین پایه سید مرتضی فقیه بزرگ ارجمند شیعه (ره) در بیان این حکم بی نظیر شیعه می گوید:
«ازجمله چیزهایی که تنها مذهب امامیه قایل به آن بوده (و آن را با دلیل محکم و روشن بیان نموده است) این است که شارب (خورنده)آب جو حدش همان حد شارب خمر است و همان احکام را دارد ،و باقی فقهای مذاهب دیگر (غیر امامیه) به آن قایل نیستند"
یاد آور می شویم این حکم کاملا شناخته شده و دلیل ما علاوه بر اجماع همه فقهای شیعه روایت معتبر است،
قانون مجازا ت اسلامی در حقوق موضوعه ایران نیز این حکم بی نظیر مذهب شیعه در مورد آب جو را عینا پذیرفته است ؛
[h=5] تبصره 1 ماده 165 قانون مجازات اسلامی میگوید :
آب جو در حکم نوشید*نی است وخوردن آن موجب حداست.1
[/h]در مقاله آینده ضمن بررسی احکام منحصر به فرد مذهب مان که حقوق موضوعه ایران نیز پذیرفته است در این باره بیشتر سخن خواهیم گفت.
[h=1]جالب اینکه این ماده از قانون مجازات اسلامی صریحاً تاکید می کند، گرچه مـسـ*ـت کننده نباشد !!
[/h]