ShAd ShAd
کاربر اخراجی
- عضویت
- 2016/11/27
- ارسالی ها
- 1,671
- امتیاز واکنش
- 12,204
- امتیاز
- 746
هرچند اواخر سال گذشته تصمیم بر این شد که خط تولید خودروهایی چون پراید و پژو ۴۰۵تا دی سال ۱۳۹۷ادامه یابد و پس از آن در صورت تغییر پلتفرم و رعایت افزایش استانداردها از ۵۲به ۸۳مورد ادامه تولید آنها در دستور کار قرار گیرد، اما در اظهارنظری جدید مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا شرط توقف خط تولید پراید را منوط به زمانی دانسته که دیگر تقاضایی از سوی مشتریان برای خرید این خودرو وجود نداشته باشد.
به گزارش ایسنا، خط تولید پراید و پژو ۴۰۵نه تنها در پایان سال ۱۳۹۵متوقف نشد بلکه با تصمیم اتخاذ شده مبنی بر رعایت افزایش استانداردها از ۵۲به ۸۳مورد، تصمیم بر این شد که تا دی سال ۱۳۹۷تمام خودروها به حیات خود ادامه دهند، حتی آن مدل خودروهایی که بیش از ۱۰سال از تولید آنها میگذرد و باید سالها قبل پرونده تولیدشان بسته میشد.
بنابراین هرچند به نظر میرسید در پایان سال ۱۳۹۵ خط تولید دو خودرو پراید و پژو ۴۰۵به دلیل گذشت بیش از ۱۰سال از خط تولید آنها متوقف شوند، اما در نهایت مسالهای که در برهههای زمانی مختلف در خصوص آن صحبتهای گوناگونی مطرح شده بود با گذر از سال ۱۳۹۵سرنوشت دیگری برایشان رقم خورد تا حداقل به مدت دو سال دیگر و تا ابتدای دی ۱۳۹۷به حیات خود ادامه دهند و تا آن زمان هیچگونه تصمیم جدیدی در مورد این دو خودرو گرفته نشود.
نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در اواخر سال ۱۳۹۵خبر جدیدی در مورد ادامه خط تولید پراید و پژو ۴۰۵اعلام کرد.
اینکه استانداردهای خودرویی از ۵۲مورد به ۸۳مورد افزایش یافته و در ستاد سیاستگذاری خودرو که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار میشود، در مورد چگونگی اجرای این استانداردها تصمیمگیریهای لازم به عمل آمده است.
وی همچنین در پاسخ به اینکه طبق قانون باید خودروهایی که ۱۰سال از زمان تولید آنها میگذرد، خط تولیدشان متوقف شود، بنابراین چرا در مورد خودروهای پراید و پژو ۴۰۵اقدام جدی صورت نمیگیرد، می افزاید: در هر کشوری بین سازمانهای مختلف یک فرآیند زنجیرهای حاکم است.
در ایران هم باید بدانیم که همه چیز بر عهده سازمان ملی استاندارد نیست و خودرو هم از این مقوله مستثنی نخواهد بود. موضوع توقف خط تولید خودروهایی که ۱۰سال از طول عمر آنها میگذرد، ربطی به ما ندارد.
وحید مرندی معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران هم در مورد افزایش استانداردهای خودرویی از ۵۲مورد به ۸۳مورد توضیح می گوید: تفاهمنامهای بین سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت مدنظر قرار گرفته تا استانداردها از نظر تعداد و کیفیت افزایش یابد، بنابراین بیش از نیمی از ۸۳مورد استاندارد مدنظر از سال جاری کلید خورده و ۱۱مورد آن از ابتدای دی سال آینده و ۲۲مورد آن از ابتدای دی سال ۱۳۹۷اجرایی میشود.
در مورد ادامه خط تولید خودرهایی که ۱۰سال از طول عمر آنها میگذرد به ویژه پراید و پژو ۴۰۵، صالحینیا معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت حجت را برهمه تمام و اعلام کرد که تا دی سال ۱۳۹۷خط تولید هیچ خودرویی متوقف نخواهد شد و براساس رعایت استانداردهایی که توسط شورای عالی استاندارد و سازمان ملی استاندارد ایران تدوین میشود بخشهای مختلف مکلف به رعایت استانداردها هستند، بنابراین در بخش خودرو هم در زمینه ایمنی، کیفیت، آلایندگی و مصرف سوخت استانداردها مدنظر قرار میگیرد.
پراید خودرویی است که از سال ۱۳۷۲تولید آن در شرکت سایپا آغاز شده و در مورد پژو ۴۰۵هم مونتاژ و تولید از سال ۱۳۶۹کلید خورده است.
هرچند در نیمه سال ۱۳۹۵به نظر میرسید تا پایان سال این دو خودرو متوقف شود، اما در نهایت با افزایش تعداد استانداردها به ۸۳مورد و تغییر پلتفرم خودروهایی که نیازمند اصلاح است تا ابتدای دی ۱۳۹۷همچنان تمام خودروها به حیات خود ادامه خواهند داد تا پس از زمان اعلام شده در مورد تولید یا توقف تولید آنها تصمیمگیری شود.
با اینحال اما مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به کاهش سهم تولید پراید در بین تولیدات این کارخانه تأکید می کند تا زمانی که تقاضا برای خرید این خودرو وجود دارد، این خودرو از رده خارج نخواهد شد.
همچنین با بیان اینکه سازمان استاندارد ورود و خروج خودرو از خط تولید را اعلام نمیکند، بلکه استانداردهای آن را تعیین میکند، می افزاید: خودرو پراید با ارتقا، یا از استانداردهای آتی عبور میکند یا اگر نتوانست تأییدیه استاندارد را بگیرد، ظاهراً شمارهگذاری میکند و بحث از رده خارج شدن پراید وجود ندارد و تا زمانی که تقاضا وجود دارد و میتوان تأییدیه استاندارد را گرفت، پراید تولید میشود و نمیتوان به تقاضای بازار
پاسخ نداد.
پراید خودرویی است که از سال ۱۳۷۲تولید آن در ایران و در شرکت سایپا آغاز شده و طبق قانون باید خط تولید اتومبیلهایی که ۱۰سال از عمر آنها میگذرد، متوقف شود. حال نه تنها با گذشت چندین و چند سال از آغاز تولید این خودرو در ایران خط تولید آن متوقف نشده بلکه تا دی سال ۱۳۹۷هم فرصت دیگری در اختیار شرکت تولید کننده پراید قرار داده شده تا در صورت تغییر پلتفرم و رعایت افزایش استانداردها از ۵۲به ۸۳مورد به حیات خود پس از سال ۹۷هم ادامه دهد.
سوالی که در این خصوص ذهن را به خود مشغول میسازد، این است که اگر توانایی مالی خرید عموم مردم به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی خودرویی جز پراید که نسبت به سایر خودروها از قیمت پایینتری برخوردار است، نباشد، این خودرو همواره تولید خواهد شد و هرگز قرار نیست که خط تولید آن متوقف شود؟ آیا ملاک برای بقا رعایت استانداردها و حضور در بازه زمانی ۱۰ساله پس از آغاز خط تولید است یا تا زمانی که حتی یک نفر متقاضی برای خرید پراید وجود داشته باشد؟
به گزارش ایسنا، خط تولید پراید و پژو ۴۰۵نه تنها در پایان سال ۱۳۹۵متوقف نشد بلکه با تصمیم اتخاذ شده مبنی بر رعایت افزایش استانداردها از ۵۲به ۸۳مورد، تصمیم بر این شد که تا دی سال ۱۳۹۷تمام خودروها به حیات خود ادامه دهند، حتی آن مدل خودروهایی که بیش از ۱۰سال از تولید آنها میگذرد و باید سالها قبل پرونده تولیدشان بسته میشد.
بنابراین هرچند به نظر میرسید در پایان سال ۱۳۹۵ خط تولید دو خودرو پراید و پژو ۴۰۵به دلیل گذشت بیش از ۱۰سال از خط تولید آنها متوقف شوند، اما در نهایت مسالهای که در برهههای زمانی مختلف در خصوص آن صحبتهای گوناگونی مطرح شده بود با گذر از سال ۱۳۹۵سرنوشت دیگری برایشان رقم خورد تا حداقل به مدت دو سال دیگر و تا ابتدای دی ۱۳۹۷به حیات خود ادامه دهند و تا آن زمان هیچگونه تصمیم جدیدی در مورد این دو خودرو گرفته نشود.
نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در اواخر سال ۱۳۹۵خبر جدیدی در مورد ادامه خط تولید پراید و پژو ۴۰۵اعلام کرد.
اینکه استانداردهای خودرویی از ۵۲مورد به ۸۳مورد افزایش یافته و در ستاد سیاستگذاری خودرو که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار میشود، در مورد چگونگی اجرای این استانداردها تصمیمگیریهای لازم به عمل آمده است.
وی همچنین در پاسخ به اینکه طبق قانون باید خودروهایی که ۱۰سال از زمان تولید آنها میگذرد، خط تولیدشان متوقف شود، بنابراین چرا در مورد خودروهای پراید و پژو ۴۰۵اقدام جدی صورت نمیگیرد، می افزاید: در هر کشوری بین سازمانهای مختلف یک فرآیند زنجیرهای حاکم است.
در ایران هم باید بدانیم که همه چیز بر عهده سازمان ملی استاندارد نیست و خودرو هم از این مقوله مستثنی نخواهد بود. موضوع توقف خط تولید خودروهایی که ۱۰سال از طول عمر آنها میگذرد، ربطی به ما ندارد.
وحید مرندی معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران هم در مورد افزایش استانداردهای خودرویی از ۵۲مورد به ۸۳مورد توضیح می گوید: تفاهمنامهای بین سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت مدنظر قرار گرفته تا استانداردها از نظر تعداد و کیفیت افزایش یابد، بنابراین بیش از نیمی از ۸۳مورد استاندارد مدنظر از سال جاری کلید خورده و ۱۱مورد آن از ابتدای دی سال آینده و ۲۲مورد آن از ابتدای دی سال ۱۳۹۷اجرایی میشود.
در مورد ادامه خط تولید خودرهایی که ۱۰سال از طول عمر آنها میگذرد به ویژه پراید و پژو ۴۰۵، صالحینیا معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت حجت را برهمه تمام و اعلام کرد که تا دی سال ۱۳۹۷خط تولید هیچ خودرویی متوقف نخواهد شد و براساس رعایت استانداردهایی که توسط شورای عالی استاندارد و سازمان ملی استاندارد ایران تدوین میشود بخشهای مختلف مکلف به رعایت استانداردها هستند، بنابراین در بخش خودرو هم در زمینه ایمنی، کیفیت، آلایندگی و مصرف سوخت استانداردها مدنظر قرار میگیرد.
پراید خودرویی است که از سال ۱۳۷۲تولید آن در شرکت سایپا آغاز شده و در مورد پژو ۴۰۵هم مونتاژ و تولید از سال ۱۳۶۹کلید خورده است.
هرچند در نیمه سال ۱۳۹۵به نظر میرسید تا پایان سال این دو خودرو متوقف شود، اما در نهایت با افزایش تعداد استانداردها به ۸۳مورد و تغییر پلتفرم خودروهایی که نیازمند اصلاح است تا ابتدای دی ۱۳۹۷همچنان تمام خودروها به حیات خود ادامه خواهند داد تا پس از زمان اعلام شده در مورد تولید یا توقف تولید آنها تصمیمگیری شود.
با اینحال اما مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به کاهش سهم تولید پراید در بین تولیدات این کارخانه تأکید می کند تا زمانی که تقاضا برای خرید این خودرو وجود دارد، این خودرو از رده خارج نخواهد شد.
همچنین با بیان اینکه سازمان استاندارد ورود و خروج خودرو از خط تولید را اعلام نمیکند، بلکه استانداردهای آن را تعیین میکند، می افزاید: خودرو پراید با ارتقا، یا از استانداردهای آتی عبور میکند یا اگر نتوانست تأییدیه استاندارد را بگیرد، ظاهراً شمارهگذاری میکند و بحث از رده خارج شدن پراید وجود ندارد و تا زمانی که تقاضا وجود دارد و میتوان تأییدیه استاندارد را گرفت، پراید تولید میشود و نمیتوان به تقاضای بازار
پاسخ نداد.
پراید خودرویی است که از سال ۱۳۷۲تولید آن در ایران و در شرکت سایپا آغاز شده و طبق قانون باید خط تولید اتومبیلهایی که ۱۰سال از عمر آنها میگذرد، متوقف شود. حال نه تنها با گذشت چندین و چند سال از آغاز تولید این خودرو در ایران خط تولید آن متوقف نشده بلکه تا دی سال ۱۳۹۷هم فرصت دیگری در اختیار شرکت تولید کننده پراید قرار داده شده تا در صورت تغییر پلتفرم و رعایت افزایش استانداردها از ۵۲به ۸۳مورد به حیات خود پس از سال ۹۷هم ادامه دهد.
سوالی که در این خصوص ذهن را به خود مشغول میسازد، این است که اگر توانایی مالی خرید عموم مردم به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی خودرویی جز پراید که نسبت به سایر خودروها از قیمت پایینتری برخوردار است، نباشد، این خودرو همواره تولید خواهد شد و هرگز قرار نیست که خط تولید آن متوقف شود؟ آیا ملاک برای بقا رعایت استانداردها و حضور در بازه زمانی ۱۰ساله پس از آغاز خط تولید است یا تا زمانی که حتی یک نفر متقاضی برای خرید پراید وجود داشته باشد؟