اتومبیل و موتور خودروهاي مجهز به فناوري پيل سوختي تويوتا سال 2015 روانه بازار خواهد شد

  • شروع کننده موضوع MILAD_A
  • بازدیدها 149
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

MILAD_A

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
1970/01/01
ارسالی ها
27,940
امتیاز واکنش
17,247
امتیاز
995
محل سکونت
تجریش
[h=1][/h]ارسال شده توسط: عرفان انبار ۱۸ دی ۹۲ ساعت ۱۲:۳۰ ۰

Toyota_FCV.jpg
شرکت خودروسازی ژاپني تويوتا در کنفرانس روز دوشنبهی خود در نمایشگاه CES 2014 در مورد خودروهای الکتریکی خود که قرار است از سال آینده در کالیفرنیا عرضه شوند، سخن گفت.

تویوتا در نمایشگاه CES 2014 و در کنفرانس خود در روز دوشنبه، از سرمایهگذاری بزرگ خود بر روی خودروهای الکتریکی خبر داد: «فناوری پیل سوختی» که چیزی جز بخار آب از آن خارج نمیشود. به گفتهی تویوتا این خودروها در سال ۲۰۱۵ به بازار خواهند آمد.
Toyota_FCV-1.jpg
درحالیکه رقیبی مانند «تسلا» از نیروی باتری خالص برای به حرکت درآوردن خودروهای خود استفاده میکند، چیزی که تویوتا ارائه میدهد (که اولین خودرو از این نوع است که به مصرف کنندگان عرضه خواهد شد) از هیدروژن برای تولید الکتریسیتهی مورد نیاز خودرو استفاده خواهد کرد. هیدروژن خالص به داخل مخزن پمپاژ شده و پس از ترکیب با هوا، آب تولید میشود که این واکنش تولید الکتریسیته نیز می کند. پیلهای سوختی این الکتریسیته را برای به حرکت درآوردن خودرو به سمت موتور هدایت میکنند. نائب رئیس ارشد تویوتا در زمینه فعالیتهای خودرویی، باب کارتر، گفته است: «ما چرخ را دوباره اختراع نکردیم؛ بلکه هر چیزی که آن را میچرخاند را دوباره اختراع کردیم.» این شرکت در ابتدا در نمایشگاه توکیو در سال گذشته، از این خودرو پردهبرداری کرده بود؛ ولی دوشنبه به توزیع آن در آمریکای شمالی اشاره کرد.ویدئوی معرفی این خودرو در CES 2014 :تویوتا در این همایش دو خودرو را به نمایش گذاشت: یک سدان آبی چهار در و یک نمونهی اولیهی مهندسی که از آن برای تست در آمریکای شمالی استفاده شده بود. تویوتا مدعی است که این خودرو میتواند با یک مخزن سوخت تا ۴۸۳ کیلومتر را طی کند و تقریبا ۳ تا ۵ دقیقه سوختگیری آن طول خواهد کشید. همچنین زمان ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۱۰ ثانیه میباشد.یکی از سخنگوهای تویوتا در گفتگو با سایت CNET اظهار داشته است که از مدتها پیش بر روی خودروی پیل سوختی سرمایهگذاری شده است؛ این شرکت کار خود بر روی این خودروها را از سال ۱۹۹۲ -بیش از ۲۰ سال پیش- آغاز کردهاست و در سال ۱۹۹۶ اولین مدل آن را برای تست وارد جاده کرده بود. آقای کارتر اظهار داشت که پیشرفت های فناوری و کاهش هزینهها اکنون عرضهی این خودرو را با حجم وسیعتر ممکن ساختهاست.
با اینکه تویوتا زمان به بازار آمدن این خودرو را سال آینده اعلام کرده است، ولی هنوز چیزهایی مانند قیمت آن مشخص نشدهاند. اگرچه تویوتا گفته است میخواهد این خودروها قابل دسترسی باشند؛ یعنی «قیمت معقول» داشته باشند. نکته دیگر اینکه نام رسمی و تعداد عرضهی آن در بازارهای مختلف نیز در آینده اعلام خواهد شد.

Toyota_FCV-000_620x413.jpg










  • transparent.gif

    کلیک کنید





  • transparent.gif

    کلیک کنید





  • transparent.gif

    کلیک کنید





  • transparent.gif

    کلیک کنید





  • transparent.gif

    کلیک کنید





  • transparent.gif

    کلیک کنید



View the embedded image gallery online at:


gadgetnews.ir#sigProGalleriaef531831ac


تویوتا اعلام کردهاست که این خودرو ابتدا در کالیفرنیا راهاندازی خواهد شد. مهمترین فاکتور ساختن ایستگاههای سوخترسانی مخصوص در هر منطقه میباشد. تویوتا برای تعیین محل مناسب برای ساخت ایستگاه سوخترسانی از سانفرانسیسکو تا سندیگو با دانشگاه ایروین کالیفرنیا همکاری میکند. به نقل از تویوتا، این ایالت هماکنون ۲۰۰ میلیون دلار بودجه برای ساخت ۲۰ ایستگاه تا سال ۲۰۱۵ و ۴۰ ایستگاه تا سال بعد از آن اختصاص داده است.حال مزیت این خودروها نسبت به خودروهایی که فقط با باتری کار میکنند چیست؟ تویوتا در پاسخ به این سوال میگوید که پیل سوختی برای مسافتهای طولانی مناسبتر بوده و همچنین زمان سوختگیری آنها بسیار کمتر از شارژ باتری میباشد.
کارتر در این خصوص اظهار داشت: «ما باتری را دوست داریم؛ ولی نرخ کاهش هزینه در فناوری پیل سوختی متناوب است. به این دلیل است که پیلهای سوختی هیدروژنی خیلی سریعتر و همچنین در تعداد بسیار بیشتر از آن چیزی که ما فکر میکنیم در خودروها به کار خواهد رفت.»
به گفتهی کارتر تولید الکتریسیته توسط خود خودرو مزایای دیگری نیز دارد. او گفت که تویوتا به دنبال توسعهی یک دستگاه مخزن نیرو است که بتواند نیروی برق یک خانه را در مواقع ضروری برای مدت یک هفته تأمین کند.
 

برخی موضوعات مشابه

بالا