- عضویت
- 2016/07/11
- ارسالی ها
- 4,853
- امتیاز واکنش
- 14,480
- امتیاز
- 791
موضوع طراحی، ساخت و کاربردی کردن خودروهای برقی یکی از موضوعات مورد بحث در آخرین مناظره کاندیدهای ریاست جمهوری بوده که با تلاشهای صورتگرفته، طراحی و ساخت این خودروها به عنوان گامی در جهت کاهش گازهای گلخانهای از سالها قبل در دانشگاههای کشور آغاز شده و با تلاش معاونت علمی ریاستجمهوری موانع شمارهگذاری این خودروها رفع شده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا، خودروی برقی، خودرویی است که از باتری جهت نیروی محرکه به جای موتور درونسوز استفاده میکند. اولین خودروهای برقی در قرن نوزدهم تولید شدند ولی با تولید اتومبیلهای احتراقی، تولید این گونه خودروها دچار افت شدید شد.
در دهههای ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجددا خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت، ولی این علاقهمندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد. از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باتریها، مدیریت شبکه برق، نگرانیها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانهای، تحولی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته است.
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی میتوان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوا، کاهش گازهای گلخانهای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد و این مزایا موجب شده که برخی از کشورها و دولتها به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی مشوقهایی برای استفاده از خودروهای برقی در نظر بگیرند؛ چراکه بر اساس پروتکل "کیوتو" گروه کثیری از کشورهای جهان متعهد شدند سطح انتشار دی اکسید کربن (CO۲) خود را تا حدود ۵ درصد کمتر از میزانی که در سال ۱۹۹۰ انتشار مییافته، کاهش دهند.
بر اساس آمارهای جهانی ۱۱ کشور با بیشترین میزان تولید دیاکسید کربن در سال ۲۰۱۵ شناخته شدند که ۱۰ کشور جهان حدود ۶۷ درصد از گاز دیاکسید کربن سراسر جهان را تولید میکنند و این در حالی است که کشور چین به تنهایی ۲۸٫۰۳ درصد از دیاکسید کربن جهان را تولید میکند. ایران در این لیست در رتبه ۹ جهانی قرار دارد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، خودروی برقی، خودرویی است که از باتری جهت نیروی محرکه به جای موتور درونسوز استفاده میکند. اولین خودروهای برقی در قرن نوزدهم تولید شدند ولی با تولید اتومبیلهای احتراقی، تولید این گونه خودروها دچار افت شدید شد.
در دهههای ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجددا خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت، ولی این علاقهمندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد. از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باتریها، مدیریت شبکه برق، نگرانیها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانهای، تحولی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته است.
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی میتوان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوا، کاهش گازهای گلخانهای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد و این مزایا موجب شده که برخی از کشورها و دولتها به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی مشوقهایی برای استفاده از خودروهای برقی در نظر بگیرند؛ چراکه بر اساس پروتکل "کیوتو" گروه کثیری از کشورهای جهان متعهد شدند سطح انتشار دی اکسید کربن (CO۲) خود را تا حدود ۵ درصد کمتر از میزانی که در سال ۱۹۹۰ انتشار مییافته، کاهش دهند.
بر اساس آمارهای جهانی ۱۱ کشور با بیشترین میزان تولید دیاکسید کربن در سال ۲۰۱۵ شناخته شدند که ۱۰ کشور جهان حدود ۶۷ درصد از گاز دیاکسید کربن سراسر جهان را تولید میکنند و این در حالی است که کشور چین به تنهایی ۲۸٫۰۳ درصد از دیاکسید کربن جهان را تولید میکند. ایران در این لیست در رتبه ۹ جهانی قرار دارد.
![57485122.jpg](http://cdn.isna.ir/d/2017/05/13/3/57485122.jpg)