روزهای ابری و مه آلود بهار چگونه عکاسی کنیم ؟
نمیدانم مخاطبان این مقاله چندسال تجربه عکاسی دارند؛ اما سال ها پیش عکاسان حرفه ای اعتقاد داشتند که عکاسی با نورپردازی خوب یعنی شرایطی که خورشید مقابل سوژه و پشت عکاس قرار گرفته است. در غیر این صورت عکاسی را با نورپردازی ناقص می نامیدند که از شما چه پنهان ، کلی دنگ و فنگ داشت که نتیجه نهایی خوب از آب دربیاید.
حتی گاهی هواوی ابری و مه آلود مساوی بود با مرخصی دوربین و عکاس !
حتما متوجه شده اید که این شرایط مربوط به زمانی است که دوربین های مدرن پا به عرصه نگذاشته بودند و میدان به دست دوربین های نگاتیوی و آنالوگ بود. به مرور زمان ورق برگشت و دوربین های مدرن و لنز های آنچنانی هر روز بیشتر و بیشتر مسیر عکاسی را هموار کرد.
تا این لحظه به نقطه ای رسیدیم که با هر محدودیتی و هر شرایط نوری با کمی دانش فنی میتوانیم بهترین تصاویر را ثبت کنیم . آنهم به وسیله دوربین ها و لنز هایی که در دورانی یک آرزوی دست نیافتنی به حساب می آمدند.
روزهای ابری و مه آلود از جمله سوژه هایی بودند که بر خلاف جذابیت بصری بی حد و مرزی که داشتند ، آن طور که باید و شاید به تصویر کشیده نمیشدند.
نمیدانم مخاطبان این مقاله چندسال تجربه عکاسی دارند؛ اما سال ها پیش عکاسان حرفه ای اعتقاد داشتند که عکاسی با نورپردازی خوب یعنی شرایطی که خورشید مقابل سوژه و پشت عکاس قرار گرفته است. در غیر این صورت عکاسی را با نورپردازی ناقص می نامیدند که از شما چه پنهان ، کلی دنگ و فنگ داشت که نتیجه نهایی خوب از آب دربیاید.
حتی گاهی هواوی ابری و مه آلود مساوی بود با مرخصی دوربین و عکاس !
حتما متوجه شده اید که این شرایط مربوط به زمانی است که دوربین های مدرن پا به عرصه نگذاشته بودند و میدان به دست دوربین های نگاتیوی و آنالوگ بود. به مرور زمان ورق برگشت و دوربین های مدرن و لنز های آنچنانی هر روز بیشتر و بیشتر مسیر عکاسی را هموار کرد.
تا این لحظه به نقطه ای رسیدیم که با هر محدودیتی و هر شرایط نوری با کمی دانش فنی میتوانیم بهترین تصاویر را ثبت کنیم . آنهم به وسیله دوربین ها و لنز هایی که در دورانی یک آرزوی دست نیافتنی به حساب می آمدند.
روزهای ابری و مه آلود از جمله سوژه هایی بودند که بر خلاف جذابیت بصری بی حد و مرزی که داشتند ، آن طور که باید و شاید به تصویر کشیده نمیشدند.