حوادث ایرانی سوء استفاده از نا‌آگاهی کاربران بانکی

ســ . پــــروانـہ

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/03/15
ارسالی ها
1,860
امتیاز واکنش
26,748
امتیاز
806
سن
24
با توجه به این‌که بیشتر کاربران بانکی را مشتریان سنتی تشکیل می‌دهند و قصد به‌روز کردن خودشان را دارند بنابراین بانک‌ها باید با اطلاعیه، بروشور و تبلیغات آموزشی این نقطه ضعف را برطرف کنند.

مجرمان در عصر کنونی فضای ارتکاب جرم را از فضای واقعی به فضای مجازی سوق داده‌اند و تمامی اهداف و اقدامات پلیس سایبری، فراهم ساختن بستر مناسب و ایجاد امنیت به منظور حضور راحت کاربران در فضای مجازی است.

از سوی دیگر کلاهبرداران سایبری با شیوه و شگردهای مختلف اقدام به سرقت اطلاعات کاربران و برداشت‌های غیر‌مجاز ازحساب‌های بانکی طعمه‌های خود می‌کنند.

طراحی صفحات جعلی (فیشینگ) یکی از مهم‌ترین نمونه‌های شگردهای کلاهبردارانه در فضای مجازی به حساب می‌آید که بانک‌ها باید در جهت افزایش آگاهی مشتریان خود بیش از پیش اقدام کنند.

آموزش کاربران درون‌بانکی سامانه‌ها جهت رعایت استانداردها و دستورالعمل‌های فنی، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به کاربران و مشتریان خدمات بانکی، آموزش مدیران ارشد بانک‌ها جهت اهمیت امنیت و شناسایی نقاط ضعف، رمزنگاری تمامی اطلاعات تبادلی و نیز تبادل اطلاعات منوط به امضای الکترونیکی آنها، نمایش پیام‌های پیشگیرانه در خصوص کلاهبرداری‌ها روی صفحه نمایش دستگاه‌های ATM، نصب دوربین در تمامی دستگاه‌های ATM جهت گرفتن عکس مراجعان و مسدود کردن حساب‌های فاقد مشخصات کارت ملی برخی از موارد امنیتی است که حتما بانک‌ها باید آن را اجرا کنند.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو - رئیس پلیس فتای استان زنجان

 

برخی موضوعات مشابه

پاسخ ها
0
بازدیدها
74
بالا