فناوری و آی ‌تی شبکه های اجتماعی نا امن ایرانی را بشناسید

تنهای تنها

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2014/02/08
ارسالی ها
5,564
امتیاز واکنش
7,530
امتیاز
681
محل سکونت
خطه خورشید


چرا با وجود فیلترینگ شبکه های اجتماعی خارجی، بومی سازی به درستی صورت نگرفته است؟

3735241_247.jpg
امنیت در شبکه های اجتماعی دنیا همیشه حرف اول را میزند از این رو مسئولان و سازندگان این شبکه ها همیشه بر آن بوده اند که بهترین و با کیفیت ترین سطح امنیتی را در اختیار مخاطبین خود قرار دهند. با فلیتر شدن شبکه های اجتماعی قدرتمند در جهان شبکه های اجتماعی ایرانی چند سالی است که رونق گرفته و امنیت در شبکه های اجتماعی دنیا همیشه حرف اول را میزند از این رو مسئولان و سازندگان این شبکه ها همیشه بر آن بوده اند که بهترین و با کیفیت ترین سطح امنیتی را در اختیار مخاطبین خود قرار دهند. با فلیتر شدن شبکه های اجتماعی قدرتمند در جهان شبکه های اجتماعی ایرانی چند سالی است که رونق گرفته و مخاطبینی را به خود جذب کرده است.

از این رو سازمان فناوری اطلاعات درباره امنیت شبکههای اجتماعی ایرانی تحقیقاتی انجام داده است که توجه به آن خارج از لطف نیست.در این گزارش آماده است، 9 شبکه اجتماعی پر بازدید ایرانی از سطح امینت پایینی بهره میبرندو این اتفاق امنیت کاربرانشان را به خطر می اندازد.این شبکهها عبارتند از شبکه اجتماعی افسران، هممیهن، فیسنما، کلوب، نتایران، فیسبوک، بلوک 13،بیست، تبیان و فیس بوک ایرانی.

اگرچه وجود موتورهای شبکههای اجتماعی، راهاندازی این شبکهها را تسهیل کرده، اما به معضلاتی نیز در ایجاد این شبکهها دامن زده است. اغلب شبکههای اجتماعی ایرانی از نظر تعداد خطاهای امنیتی با ریسک متوسط در وضعیت نه چندان مطلوبی قرار دارند. همچنان که اخیرا تعداد زیادی از حسابهای کاربری یکی از این شبکههای داخلی که ضعیفترین وضعیت امنیتی بین شبکههای اجتماعی ایرانی را داشت، هک شد و اطلاعات نام کاربری و پسورد این تعداد از کاربران روی اینترنت قرار گرفت. امکان جستوجو در میان نمایههای اعضا ، دسترسی به اطلاعات خصوصی بدون نیاز به عضویت در شبکه و همچنین عدم امکان شخصیسازی و وجود این دسترسی عمومی به نمایهها از جمله ضعفهای شبکههای اجتماعی داخلی است.

در حال حاضر در این شبکهها خدمات به صورت تجاری ارائه میشود برای مثال ساخت گروه و ایجاد نظرسنجی، افزایش فضای ذخیرهسازی و ارسال اطلاعات و تبلیغات و ارسال پیامک از جمله این خدمات تجاری است. لازم به ذکر است برخی از این امکاناتی که به صورت هزینه دار برای مخاطب در این شبکه ها ارائه می شوند، در خیلی از شبکه اجتماعی های معروف به صورت رایگان عرضه می شوند.

یکی از این مشکلات که برای مخاطبین شبکه های اجتماعی ایرانی رخ میدهد فروش اطلاعاتشان بغیر است. به عنوان مثال اگر با یک ایمیل تازه راه اندازی شده در یک شبکه اجتماعی ایرانی عضو شوید تازه متوجه این موضوع می شوید که اطلاعاتتان به چندین شرکت تبلیغاتی فروخته شده است تا برای شما محصولاتشان را ایمیل کنند.

اگر شبکههای اجتماعی بخواهند سرویس تجارت الکترونیکی ارائه کنند ملزم به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند، اما در برخی از این شبکهها مصادیقی از عدم استفاده از نماد اعتماد الکترونیکی وجود دارد.

با در نظر گرفتن اینکه تعداد زیادی از ایرانی ها در شبکه های اجتماعی عضو و هروز نیز بر تعدادشان اضافه میشود لازم است تا فضازی فراهم شود که این مخاطبین به شبکه های اجتماعی داخلی اعتماد کنند و از فضای امنی بهرمند شوند.
 
  • لایک
واکنش ها: Diba

برخی موضوعات مشابه

بالا