فاروج- ایرنا- رئیس آموزش وپرورش فاروج گفت: استعدادهای برجسته یک هزارو 438 دانش آموز در پایه های چهارم و پنجم 70 دبستان ابتدایی شهرستان در قالب طرح شهاب شناسایی می شود.
مجید معتمدی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شناسایی و هدایت استعدادهای برتر» (شهاب) ، مهمترین طرح شناسایی مستعدان در عرصه آموزش عمومی است.
وی افزود: برای اجرای این طرح ابتدا معلمان با آموزشهای کارگاهی و معرفی رسانههای آموزشی درقالب کلاس های ضمن خدمت توانمند می شوند.
وی یادآورشد: دراین طرح دانش آموزان مستعد درمدارس شناسایی شده ودر کنار دیگر دانش آموزان، بدون جدا شدن از محیط عادی تحصیلی در برنامه های ویژه ای که برای آنان تدوین شده شرکت می کنند.
معتمدی، مهم ترین اهداف اجرای این طرح در مدارس را شناسایی و هدایت استعدادهای دانش آموزان و ایجاد احساس مسئولیت در آنان بیان کرد افزود: فرآیند شناسایی نخبگی، فرآیندی نقطهای نیست که مثلا از افراد آزمونی گرفته شود و اگر نمره شان خوب بود آنها را نخبه بنامیم، بلکه این استعدادها باید در طول زمان رصد شود و اگر پس از آن وجود یک یا چند استعداد در یک دانشآموز مسجل شد آن گاه برای شکوفایی این استعداد برنامهریزی شود.
مدیر آموزش وپرورش فاروج یادآورشد:یک هزار و438 دانش آموزابتدایی شامل 759 دانش آموزدر پایه چهارم و679 دانش آموز در پایه پنجم مشمول طرح در مدارس ابتدایی شهرستان شدند.
طرح شهادب در سال 86 به تصویب هیئت امنای بنیاد با هدف، شناسایی و هدایت آموزشی، تربیتی و معنوی مستعدان از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه با سازوکار مناسب رسید؛ تا هویت دینی و ملی افراد تقویت شده و احساس مسئولیت نسبت به ایفای نقش سازنده در کشور برای آنان حاصل شود.
مطابق با سیاستهای نوین اتخاذشده در بنیاد ملی نخبگان، دانشآموز دارای استعداد برتر، صرفا فرد درسخوان و باهوش نیست، بلکه دانشآموزی است که توانایی برجستهای در حوزههای مختلف استعدادی از خود بروز دهد و از خلاقیت و پشتکار نیز بهرهمند باشد
اولین مرحله طرح در سال تحصیلی 92-1391 به صورت آزمایشی در هفت استان آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، خراسان شمالی ، کرمانشاه وهرمزگان با پوشش 7 درصد از دانش آموزان اجرا شد این طرح هم مثل بسیاری از طرح های دیگر در آموزش وپرورش، فراز و نشیب هایی را گذراند کمبود اعتبار دامن این طرح را هم گرفت و به تعطیلی کشاند از سویی خمودگی حاکم بر نظام آموزشی کشور نیز در روند توقف برنامهها بیتاثیر نبوده ، سیستمی که همچنان به تعلیم و تربیت سنتی پایبند است و سخت است اگر بخواهد از پوسته قدیمیاش درآید، توجه به معلمان و کاستن از فشارها و دغدغههای ذهنی آنها لازمه اجرای درست طرح شهاب است، طرحی که داشتن معلمان باانگیزه به اندازه داشتن پول برایش حیاتی است
اما با همه این اوصاف، اجرایی شدن این طرح باز از سرگرفت و امسال هم استمرار یافت.
8هزار دانش آموز در آموزشگاه های شهرستان فاروج تحصیل می کنند.
مجید معتمدی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شناسایی و هدایت استعدادهای برتر» (شهاب) ، مهمترین طرح شناسایی مستعدان در عرصه آموزش عمومی است.
وی افزود: برای اجرای این طرح ابتدا معلمان با آموزشهای کارگاهی و معرفی رسانههای آموزشی درقالب کلاس های ضمن خدمت توانمند می شوند.
وی یادآورشد: دراین طرح دانش آموزان مستعد درمدارس شناسایی شده ودر کنار دیگر دانش آموزان، بدون جدا شدن از محیط عادی تحصیلی در برنامه های ویژه ای که برای آنان تدوین شده شرکت می کنند.
معتمدی، مهم ترین اهداف اجرای این طرح در مدارس را شناسایی و هدایت استعدادهای دانش آموزان و ایجاد احساس مسئولیت در آنان بیان کرد افزود: فرآیند شناسایی نخبگی، فرآیندی نقطهای نیست که مثلا از افراد آزمونی گرفته شود و اگر نمره شان خوب بود آنها را نخبه بنامیم، بلکه این استعدادها باید در طول زمان رصد شود و اگر پس از آن وجود یک یا چند استعداد در یک دانشآموز مسجل شد آن گاه برای شکوفایی این استعداد برنامهریزی شود.
مدیر آموزش وپرورش فاروج یادآورشد:یک هزار و438 دانش آموزابتدایی شامل 759 دانش آموزدر پایه چهارم و679 دانش آموز در پایه پنجم مشمول طرح در مدارس ابتدایی شهرستان شدند.
طرح شهادب در سال 86 به تصویب هیئت امنای بنیاد با هدف، شناسایی و هدایت آموزشی، تربیتی و معنوی مستعدان از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه با سازوکار مناسب رسید؛ تا هویت دینی و ملی افراد تقویت شده و احساس مسئولیت نسبت به ایفای نقش سازنده در کشور برای آنان حاصل شود.
مطابق با سیاستهای نوین اتخاذشده در بنیاد ملی نخبگان، دانشآموز دارای استعداد برتر، صرفا فرد درسخوان و باهوش نیست، بلکه دانشآموزی است که توانایی برجستهای در حوزههای مختلف استعدادی از خود بروز دهد و از خلاقیت و پشتکار نیز بهرهمند باشد
اولین مرحله طرح در سال تحصیلی 92-1391 به صورت آزمایشی در هفت استان آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، خراسان شمالی ، کرمانشاه وهرمزگان با پوشش 7 درصد از دانش آموزان اجرا شد این طرح هم مثل بسیاری از طرح های دیگر در آموزش وپرورش، فراز و نشیب هایی را گذراند کمبود اعتبار دامن این طرح را هم گرفت و به تعطیلی کشاند از سویی خمودگی حاکم بر نظام آموزشی کشور نیز در روند توقف برنامهها بیتاثیر نبوده ، سیستمی که همچنان به تعلیم و تربیت سنتی پایبند است و سخت است اگر بخواهد از پوسته قدیمیاش درآید، توجه به معلمان و کاستن از فشارها و دغدغههای ذهنی آنها لازمه اجرای درست طرح شهاب است، طرحی که داشتن معلمان باانگیزه به اندازه داشتن پول برایش حیاتی است
اما با همه این اوصاف، اجرایی شدن این طرح باز از سرگرفت و امسال هم استمرار یافت.
8هزار دانش آموز در آموزشگاه های شهرستان فاروج تحصیل می کنند.