اخبار سینما و تلوزیون شهاب حسيني: اگر دبير جشنواره فجر زودتر عذرخواهي کرده بود استعفايم را پس مي‌گرفتم

  • شروع کننده موضوع kiya dokht
  • بازدیدها 186
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

kiya dokht

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2015/11/20
ارسالی ها
8,672
امتیاز واکنش
26,158
امتیاز
959
سن
23
محل سکونت
جنوب
آخرین خبر : شهاب حسيني: اگر دبير جشنواره فجر زودتر عذرخواهي کرده بود استعفايم را پس مي‌گرفتم
تاریخ انتشار: 94/10/21 15:26
فارس/ شهاب حسيني گفت: وقتي توسط دبير جشنواره فجر دعوت به همکاري شدم احساس کردم افق‌هاي روشني پيش رو است اما با توجه به موضع‌گيري دبير در نشست خبري تصميم گرفتم راهمان را از هم جدا کنيم و حتي ۳ روز پس از استعفا هم منتظر بودم تا ايشان زودتر بابت آن موضوع عذرخواهي کنند و اگر اين اتفاق مي‌افتاد استعفايم را پس مي‌گرفتم. نشست خبري تشريح برنامه‌هاي فرهنگي مجموعه شهر فرش ظهر امروز با حضور سيد شهاب حسيني مديرفرهنگي اين مجموعه و سيد مهدي موسوي مدير برگزار شد. براساس اين گزارش، شهاب حسيني با تشريح دلايل حضور خود به عنوان مدير فرهنگي در مجموعه شهر فرش گفت: روز اولي که وارد اين مجموعه شدم ديدم محيطي است که خانواده‌ها مي‌توانند در آنجا جمع شوند و از بودن در اين محيط خوشحال باشند و از سوي ديگر روشن انديشي را در اين مجموعه در خصوص کارهاي فرهنگي ديدم و پس از صحبت به اين نتيجه رسيديم که بخشي از بودجه فرهنگي اين مجموعه مي‌تواند براي کارهاي ماندگارتري نظير ساخت فيلم اختصاص يابد و به دليل اشتراکات به سرعت به توافق رسيديم. وي افزود: خوشبختانه در طي چند ماه گذشته فعاليت‌هاي خوبي را انجام داده‌ايم که حاصل آن مشارکت شهر فرش در 2 فيلم بوده است که فيلم اول «برادرم خسرو» است که ماکت شهر فرش 40 درصد در آن مشارکت دارد و فيلم بعدي «خورشيد نيمه‌شب» است که همه هزينه‌هاي آن را شهر فرش برعهده گرفته است. وي افزود «برادرم خسرو» در بخش نگاه نو جشنواره حضور دارد و اميد زيادي به موفقيت اين فيلم مي‌رود بخصوص آنکه ناصر هاشمي پس از سالها دوري از بازيگري بعنوان نقش اصلي آن ايفاي نقش کرده و بنده افتخار داشتم در کنار وي و پيمان قاضياني در اين فيلم به بازي بپردازم. حسيني ادامه داد: همچنين فيلم «خورشيد نيمه‌شب» نيز در حال حاضر در مرحله تدوين قرار دارد و به جشنواره فجر نرسيد اما کارهاي ديگري نيز در دست توليد داريم که فاز اول پروژه فرهنگي شهر فرش با ساخت يک فيلم ديگر تمام مي‌شود و پس از آن به انتظار مي‌نشينيم و بازتاب‌هاي اين 3 فيلم را مي‌بينيم و چنانچه در هدف‌گذاري خود موفق بوده باشيم اين مسير را ادامه خواهيم داد. اين بازيگر، تهيه کننده و کارگردان سينما خاطرنشان کرد: سيايت مجموعه شهر فرش حمايت از کارگرداناني است که استعداد داشته باشند و در کنار آن از کارگردانان جواني حمايت مي‌کنيم که بايد کشف شوند اما هيچ وقت ديده نمي‌شوند. اين بازيگر سينما ادامه داد: ما با هنر صنعت سينما طرف هستيم در حالي که خيلي‌ها به غلط مي‌گويند صنعت سينما در حاليکه سينما به اعتقاد من با روح و روان افراد سر و کار دارد و البته در اين سينما امروز معضل بزرگي به نام سرمايه داريم که در کنار معضلات ديگر قرار مي‌گيرد، سرمايه بايد جذب شود اما يکي از دلايل عدم جذب سرمايه در اين سالها زياده‌خواهي کساني بوده است که سرمايه‌ها را جذب کردند و باعث شده سرمايه‌گذاران براي بار دوم تمايلي به سرمايه‌گذاري نداشته باشند و اين کوتاه نگري و منفعت‌طلبي باعث چنين وضعيتي شده است و تنها با همدلي و در کنار هم بودن سرمايه‌ها جذب سينما مي‌شوند و از اين طريق مي‌توانيم باري را از دوش کشورمان برداريم و هم به اقتصاد کشور کمک کنيم و هم با حضور در جشنواره‌هاي مختلف نامي براي کشورمان به ارمغان بياوريم. حسيني با اشاره به قدمت 3 هزار ساله فرهنگ و ادبيات در ايران گفت: 3 هزار سال انديشه در کشور ما وجود دارد و ما مي‌توانيم اين انديشه را در قالب محصولات فرهنگي نظير فيلم، کتاب و غيره عرضه کنيم و حتي حمايت از موسيقي و برگزاري کنسرت بزرگان موسيقي از ديگر برنامه‌هاي ما است که به زودي آن را اجرا خواهيم کرد. اين سينماگر در ادامه صحبت‌هايش درخصوص معيار انتخاب آثار براي سرمايه‌گذاري مجموعه شهر فرش، گفت: شما مي‌توانيد در هر ژانري توليد اثر کنيد و يک فيلمنامه خودش به شما مي‌گويد که چقدر انديشه در آن به کار رفته و اگر بتواند با شما ارتباط برقرار کند و راه نفوذش را به دل شما باز کند اين فيلمنامه ارزش ساخته شدن را دارد. وي افزود: اقتباس يکي از فعاليت‌هاي اصلي ما است به اين دليل که فيلمنامه همواره يکي از معضلات ما بوده و فيلمنامه‌نويسان به دليل تعدد کارها هيچ وقت نمي‌توانند براي يک اثر وقت کافي بگذارند اما اقتباس در ادامه پيشرفت‌هاي بشري است و اين آثار به دليل اينکه يک بار امتحان خود را پس دادند مي‌توانند گذشته را به آينده پيوند دهند. کارگردان فيلم سينمايي «ساکن طبقه وسط» در ادامه بيان داشت: فيلم سينمايي «خورشيد نيمه شب» اقتباسي است توسط شبير شيرازي از نمايشنامه خرس‌هاي پاندا که خيلي‌ها معتقد بودند اقتباس اين اثر سخت است اما او به خوبي توانست اين کار را انجام دهد. وي همچنين درخصوص عدم بازي در اين فيلم و معرفي چهره‌هاي جوان به سينما گفت: از ابتدا قرار بود من در خورشيد نيمه شب بازي کنم اما با توجه به شرايطي که پيش آمد تصميم به استفاده از چهره‌هاي جوان‌تر گرفتند. حسيني در ادامه تشريح حمايت از آثار مثبت گفت: معيار من براي کار کردن با افراد اين است که جوّگير نباشند يعني اگر فيلمنامه‌اي نوشته شده يا فردي مي‌خواهد کارگرداني کند معيار او اين نباشد که از گردونه عقب افتاده باشد بلکه بايد دغدغه داشته باشد من خودم وقتي «ساکن طبقه وسط» را ساختم اين فيلم دغدغه‌ام بود و مثل بغض گلويم را گرفته بود و شايد هيچ‌وقت ديگر فيلمي تا زماني که دغدغه‌ام نباشد نسازم. اين بازيگر سينما در ادامه صحبت‌هايش خاطرنشان کرد: من اگر فيلمنامه‌نويسي را پيدا کنم که براساس اشعار مولانا و داستان‌هاي سعدي فيلمنامه به روزي را بنويسد حتماً از او استقبال مي‌کنم چرا که جوانان ما بايد با فرهنگ گذشته خود آشنا باشند و اين آثار مي‌تواند پلي بين گذشته و آينده برقرار کند و اميدوارم روزي شهر فرش آنقدر به جاهاي بالا برسد که بتواند خودش شاهنامه را توليد کند. در ادامه اين نشست خبري حسيني در خصوص اينکه چقدر آثار توليد شده توسط شهر فرش با سينماي اميد مطابقت دارد، گفت: ما بايد ابتدا بايد تعريف و ترقي خودمان را از اميد روشن کنيم شما مي‌توانيد در دل يک فيلم تلخ اميد را جست‌وجو کنيد به همين دليل به اعتقاد من سينماي اميد سينمايي است که در اوج تلخي مي‌تواند اميد و اميدواري را در دل مخاطب ايجاد کند. شهاب حسيني همچنين در خصوص حاشيه‌هاي اخير که منجر به استعفايش به عنوان مشاور دبير جشنواره فيلم فجر شد، گفت: من اصلاً دلم نمي‌خواست که شهر فرش را وارد فضاي پر حاشيه‌اي مثل جشنواره فجر کنم اما مسئله اين است که بنده با چشم‌انداز اميدوارانه دعوت به همکاري شدم و با وجود مشغله‌هاي فراواني که دارم احساس کردم مي‌توانم باري را از روي دوش جشنواره بردارم و به همين دليل وارد اين مقوله شدم اما وقتي از سينماي اميد صحبت مي‌کنيم قطعاً اولين گام در راه اميد اين است که نسبت به يکسري از آثاري که در محاق قرار گرفته بودند و باعث نااميدي کارگردانان آنها شده بود رفتار بهتري داشته باشيم و اين خيلي ناراحت کننده است که فيلم محسن امير يوسفي با وجود مجوز نمايش و ساخت توسط ارشاد، 3 سال است که بلاتکليف است در حاليکه حق قانوني اين فيلم است که توسط هيأت انتخاب بازبيني شود و رأي هيأت انتخاب را داشته باشد در حاليکه در طي اين 3 سال مصلحت انديشي‌هاي فردي شامل اين فيلم بوده است. وي ادامه داد: اين فيلم در 3 دوره مختلف اين مشکلات را داشته است و به هيأت انتخاب نشان داده نشده و درخواست اميريوسفي هم نشان دادن اين فيلم به هيات انتخاب بود اما موضع گيري آقاي حيدري در جلسه مطبوعاتي من را به فکر فرو برد و باعث شد متوجه شوم اين موضع‌گيري با اهداف از پيش تعيين شده ما همخواني ندارد و بعد از اظهار نظر آقاي حيدري 3 روز صبر کردم تا بلکه ايشان نظر خود را اصلاح کند اما بعد از آنکه اتفاقي نيفتاد احساس کردم شايد بهتر باشد همان‌جا راهمان را جدا کنيم و به هر حال براي دوستانم در جشنواره آرزوي موفقيت مي‌کنم. بازيگر برگزيده جشنواره فجر با انتقاد از رويه اين جشنواره در طي اين سالها گفت: متاسفانه جشنواره فجر از ذات جشنواره بودن خارج شده است و شبيه رينگ مبارزه‌اي شده است که همه مي‌خواهند در آن براي رسيدن به موفقيت همديگر را لت و پار کنند و به هيچ عنوان متوجه اين سياست نمي‌شوم که چرا آثاري که قرار است اسرار سال آينده سينماي ايران باشد را روي دايره مي‌ريزيم و حق ما اين است حالا که داريم چنين کاري مي‌کنيم بهتر است مردم را ترغيب به ديدن آثار کنيم. بازيگر فيلم «درباره الي» ادامه داد: هدف از استعفاي من به هيچ عنوان زورآزمايي نبود البته الان ديگر دير شده است اما اگر آقاي حيدري زودتر عذرخواهي خود را انجام مي‌داد شايد من هم استعفايم را پس مي‌گرفتم و همچنان کارم را به عنوان مشاور در جشنواره ادامه مي‌دادم.
 

برخی موضوعات مشابه

پاسخ ها
0
بازدیدها
181
پاسخ ها
0
بازدیدها
131
پاسخ ها
0
بازدیدها
206
پاسخ ها
0
بازدیدها
176
پاسخ ها
1
بازدیدها
383
بالا