زیباییشناسی و زیبایی
پینگوئیکولا گرندیفلورا که به گیاه کرهای مشهور است.
به طور تاریخی، زیبایی طبیعت، موضوعی متداول در هنر و کتابها بوده است و همواره بخش عظیمی از کتابخانهها و کتابفروشیها را به خود اختصاص میدهد. طبیعت در هنر، عکاسی و شعر مسجم و ستوده شده است و ادب و هنر قدرتی را که افراد بسیاری را وابسته به طبیعت و زیبایی میکند، نشان میدهد. دلیل اینکه چرا این وابستگی وجود دارد و این وابستگی شامل چه چیزهایی است، در شاخهای از فلسفه با نام زیباییشناسی مطالعه میشود. فراتر از ویژگیهای معین سادهای که بسیاری از فلاسفه برای توضیح آن چه که زیباست موافقت دارند، عقاید تقریبا پایان ناپذیرند. طبیعت و حیات وحش در دوران مختلف تاریخ جهان موضوع مهمی بودهاند. سنت اولیه نقاشی منظره در چین و در طول دوره حکومت سلسله تانگ (۶۱۸-۹۰۷) آغاز شد. سنت نشان دادن طبیعت به آن شکلی که هست، به یکی از اهداف نقاشی چینی تبدیل شد و تاثیر چشمگیری بر هنر آسیا گذاشت.
اگرچه عجایت طبیعی در مزامیر و کتاب ایوب ستوده شدهاند، در قرن ۱۸ ام تصاویر طبیعت وحش در هنر و به خصوص در کارهای جنبش رمانتیک رواج بیشتری یافتند. هنرمندان بریتانیایی، جان کانستبل و ویلیام ترنر توجه خود را معطوف به اسیر زیبایی طبیعت در نقاشیهای خود کردند. پیش از آن، نقاشیها در درجه اول درباره صحنههای دینی و انسانها بودند. شاعر معروف، ویلیام وردزورث در حالی شگفتی طبیعت را توصیف کرد، که پیش از آن طبیعت به عنوان مکانی ترسناک قلمداد میشد. ارزش طبیعت به طور فزایندهای به بخشی از فرهنگ غربی تبدیل شد. این جنبش هنری با جنبش تعالیگرایی همزمان بود. یک ایده رایج طبقهبندی هنر زیبا، تقلید از طبیعت است. در قلب ایدههای پیرامون زیبایی طبیعت این موضوع قرار دارد که کامل، در ضمن اشکال هندسی کامل و الگوهای طبیعی قرار دارد. همانطور که دیوید روزنبرگ گفته است «زیبایی ریشه در علم و هدف هنر دارد، و این بالاترین چیزیست که انسانیت خواهان دیدنش است.»
پینگوئیکولا گرندیفلورا که به گیاه کرهای مشهور است.
اگرچه عجایت طبیعی در مزامیر و کتاب ایوب ستوده شدهاند، در قرن ۱۸ ام تصاویر طبیعت وحش در هنر و به خصوص در کارهای جنبش رمانتیک رواج بیشتری یافتند. هنرمندان بریتانیایی، جان کانستبل و ویلیام ترنر توجه خود را معطوف به اسیر زیبایی طبیعت در نقاشیهای خود کردند. پیش از آن، نقاشیها در درجه اول درباره صحنههای دینی و انسانها بودند. شاعر معروف، ویلیام وردزورث در حالی شگفتی طبیعت را توصیف کرد، که پیش از آن طبیعت به عنوان مکانی ترسناک قلمداد میشد. ارزش طبیعت به طور فزایندهای به بخشی از فرهنگ غربی تبدیل شد. این جنبش هنری با جنبش تعالیگرایی همزمان بود. یک ایده رایج طبقهبندی هنر زیبا، تقلید از طبیعت است. در قلب ایدههای پیرامون زیبایی طبیعت این موضوع قرار دارد که کامل، در ضمن اشکال هندسی کامل و الگوهای طبیعی قرار دارد. همانطور که دیوید روزنبرگ گفته است «زیبایی ریشه در علم و هدف هنر دارد، و این بالاترین چیزیست که انسانیت خواهان دیدنش است.»
دانلود رمان و کتاب های جدید