براساس مشاهدات عینی خبرنگار حاضر در محل، دیواره تونل مترو قم در ایستگاه ولیعصر فرو ریخت.
براساس اظهارات وی: در این حادثه یک تن کشته و سه نفر دیگر در زیر آوار محبوس شده اند.
این حادثه در کارگاه خط A مترو واقع در میدان ولیعصر و محل خروج دستگاه تی بی ام، دیوار جانبی کارگاهی احداث شده بود رخ داد که به دلیل وزن وارد شده از سطح فرو ریخت و تونل اصلی ریزش نکرده است.
گفتنی است: سگهای زنده یاب هلال احمر وارد عمل شدند و جستجو برای یافتن افراد زیر آوار مانده ادامه دارد.
15:00 زنده خارج کردن یک کارگر از زیر آوار مترو قم
فراهانی معاون اورژانس قم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حاضر در محل حادثه گفت: در حال حاضر یک نفر زنده از زیر آوار خارج شد و تاکنون شش نفر به دلیل مصدومیت در حادثه مترو قم به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی در ادامه گفت:بر اساس بررسی های انجام شده در این حادثه دو نفر از کارگران مفقود اعلام شده اند که جستجوها برای یافتن آنان ادامه دارد.
** اعزام تیم های زنده یاب و امداد و نجات هلال احمر به محل حادثه کارگاه مترو قم
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، در پی اعلام حادثه ریزش قسمتی از دیواره تونل مترو در میدان ولی عصر، تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم در نخستین دقایق حادثه به محل اعزام شدند.
در حال حاضر 25 نجاتگر به همراه 2 قلاده سگ زنده یاب، سه گروه تخصصی با سه دستگاه زنده یاب و 2 دستگاه خودروی نجات در محل حادثه در حال جستجوی افراد زیر آوار مانده هستند.
جستجو برای یافتن افراد کشته شده و یا مبحوس شده احتمالی ادامه دارد.
**اعزام پنج دستگاه آمبولانس به کارگاه مترو قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، به دنبال تخریب دیوار خارجی کارگاه مترو قم، پنج دستگاه آمبولانس اورژانس 115 قم به محل حادثه اعزام شد.
عوامل اورژانس 115 قم در همان ابتدای کار یکی از مصدومان حادثه را پس از انجام عملیات احیا و مراقبت های اولیه به بیمارستان منتقل کردند.
گفتنی است عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می شود.
طبق طرح اولیه خط A قطار شهری قم با طول حدود 14 هزار و 700 متر از مسیر جنوب غربی به شمال غربی این شهر یعنی از مسجد مقدس جمکران تا قلعه کامکار است که دسترسی به آن از طریق 14 ایستگاه میسر می شود. هر ایستگاه خط A قطار شهری قم حدود یک کیلومتر است و ظرفیت حمل و نقل آن بیش از 22هزار نفر در ساعت خواهد بود.
در بخش نخست این طرح حدود 3.10 کیلومتر از تونل حد فاصل دپو پارکینگ شهرک کامکار تا میدان ولیعصر(عج) به روش مکانیزه و با استفاده از یک دستگاه ماشین حفار تمام مقطع (EPB TBM) حفاری شده است.
بخش دوم مسیر به صورت نیمه مکانیزه با روش مدرن اتریشی (NATM) حفاری می شود. این بخش از طرح از ایستگاه ولیعصر(عج) آغاز می شود و با عبور از زیر بزرگراه خلیج فارس به ایستگاه بقیه الله می رسد. در ادامه با حفاری یک هزار و 654 متر و تغییر جهت به سمت مسجد مقدس جمکران خط یک متروی قم به پایان می رسد.
براساس اظهارات وی: در این حادثه یک تن کشته و سه نفر دیگر در زیر آوار محبوس شده اند.
این حادثه در کارگاه خط A مترو واقع در میدان ولیعصر و محل خروج دستگاه تی بی ام، دیوار جانبی کارگاهی احداث شده بود رخ داد که به دلیل وزن وارد شده از سطح فرو ریخت و تونل اصلی ریزش نکرده است.
گفتنی است: سگهای زنده یاب هلال احمر وارد عمل شدند و جستجو برای یافتن افراد زیر آوار مانده ادامه دارد.
15:00 زنده خارج کردن یک کارگر از زیر آوار مترو قم
فراهانی معاون اورژانس قم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حاضر در محل حادثه گفت: در حال حاضر یک نفر زنده از زیر آوار خارج شد و تاکنون شش نفر به دلیل مصدومیت در حادثه مترو قم به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی در ادامه گفت:بر اساس بررسی های انجام شده در این حادثه دو نفر از کارگران مفقود اعلام شده اند که جستجوها برای یافتن آنان ادامه دارد.
** اعزام تیم های زنده یاب و امداد و نجات هلال احمر به محل حادثه کارگاه مترو قم
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، در پی اعلام حادثه ریزش قسمتی از دیواره تونل مترو در میدان ولی عصر، تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم در نخستین دقایق حادثه به محل اعزام شدند.
در حال حاضر 25 نجاتگر به همراه 2 قلاده سگ زنده یاب، سه گروه تخصصی با سه دستگاه زنده یاب و 2 دستگاه خودروی نجات در محل حادثه در حال جستجوی افراد زیر آوار مانده هستند.
جستجو برای یافتن افراد کشته شده و یا مبحوس شده احتمالی ادامه دارد.
**اعزام پنج دستگاه آمبولانس به کارگاه مترو قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، به دنبال تخریب دیوار خارجی کارگاه مترو قم، پنج دستگاه آمبولانس اورژانس 115 قم به محل حادثه اعزام شد.
عوامل اورژانس 115 قم در همان ابتدای کار یکی از مصدومان حادثه را پس از انجام عملیات احیا و مراقبت های اولیه به بیمارستان منتقل کردند.
گفتنی است عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می شود.
طبق طرح اولیه خط A قطار شهری قم با طول حدود 14 هزار و 700 متر از مسیر جنوب غربی به شمال غربی این شهر یعنی از مسجد مقدس جمکران تا قلعه کامکار است که دسترسی به آن از طریق 14 ایستگاه میسر می شود. هر ایستگاه خط A قطار شهری قم حدود یک کیلومتر است و ظرفیت حمل و نقل آن بیش از 22هزار نفر در ساعت خواهد بود.
در بخش نخست این طرح حدود 3.10 کیلومتر از تونل حد فاصل دپو پارکینگ شهرک کامکار تا میدان ولیعصر(عج) به روش مکانیزه و با استفاده از یک دستگاه ماشین حفار تمام مقطع (EPB TBM) حفاری شده است.
بخش دوم مسیر به صورت نیمه مکانیزه با روش مدرن اتریشی (NATM) حفاری می شود. این بخش از طرح از ایستگاه ولیعصر(عج) آغاز می شود و با عبور از زیر بزرگراه خلیج فارس به ایستگاه بقیه الله می رسد. در ادامه با حفاری یک هزار و 654 متر و تغییر جهت به سمت مسجد مقدس جمکران خط یک متروی قم به پایان می رسد.