پدال/ هوندا سيويک هاچبک ۲۰۱۷ بهزودي با شروع قيمت معادل ۲۰ هزار و ۵۳۵ دلار از راه خواهد رسيد. تجهيزات استاندارد موجود در مدل پايه LX شامل موارد اساسي چون سيستم دستيار حرکت در سراشيبي، کروز کنترل و صندليهاي عقب جمعشونده با نسبت 60/40 ميشوند. اين در حالي است که انتخاب يک سيستم CVT به جاي گيربکس دستي ۶ دنده، قيمت اين مدل را به ۲۱۳۳۵ دلار افزايش خواهد داد. در هر صورت، قيمت سيويک LX در مقياسه با مدل مشابه سيويک LX سدان ۲۰۱۶، به ميزان ۱۰۶۰ دلار بيشتر است. البته به اين نکته نيز بايد اشاره کرد که در مدل سدان، از يک موتور ۲ ليتري استفاده ميشود که در سيويک هاچبک در دسترس قرار نميگيرد؛ بنابراين اين دو خودرو را نميتوان به صورت مستقيم با يکديگر مقايسه کرد.
اندکي اسببخار بيشتر در خروجي پيشرانه، يک غربيلک فرمان پوشيده از چرم، پوشش چرمي دسته دنده و پدالهاي مسابقهاي، از ويژگيهاي مدل «اسپورت» سيويک هاچبک ۲۰۱۷ هستند که با گيربکسهاي دستي و CVT، به ترتيب با قيمتهاي ۲۲۱۳۵ و ۲۲۹۳۵ دلار در دسترس مشتري قرار ميگيرد. در سطح بعدي سويک، مدل EX نام دارد و هوندا از اين سطح به بعد، سيويک را تنها با گيربکس CVT عرضه ميکند.
سيويک هاچبک EX با قيمتي برابر ۲۳ هزار و ۶۳۵ دلار که ۶۰۰ دلار بيشتر از مدل EX سدان با موتور مشابه است، از آپگريدهاي گستردهاي برخوردار شده است؛ از جمله يک سيستم Honda Display Audio با قابليت هماهنگي با سيستمعاملهاي اپل کارپلي و اندرويد اتو، گرمکن صندليهاي جلو، کنترل هواي اتوماتيک دوگانه و دکمه فشاري استارت. مدل «EX-L ناوي» با ويژگيهايي چون صندليهاي با طراحي چرمي، تنظيم نور آينه عقب و تنظيم صندلي راننده در ۸ جهت، تجربهاي سطح بالاتر از سيويک را در اختيار قرار ميدهد و قيمتش برابر ۲۶ هزار و ۱۳۵ دلار است.
آخرين مدلي که از سيويک هاچبک باقي ميماند، نسخه سطح بالاي «اسپورت تورينگ» است که البته هنوز اطلاعات قيمتگذاري آن منتشر نشده است. اين مدل که احتمالاً در اواخر سال جاري ميلادي قيمت آن مشخص خواهد شده، تجهيزاتي چون پدالهاي آلومينيومي، طرح روشنايي قرمز رنگ براي مجموعه ابزارها، يک سيستم صوتي پرميوم با ۱۲ اسپيکر، گرمکن صندليهاي عقب و برفپاککنهاي اتوماتيک را اضافه ميکند. ضمن اينکه پکيج ايمني هوندا موسوم به “Honda Sensing” که باز هم در اواخر ۲۰۱۶ ارائه ميشود، به صورت استاندارد در اين سطح تريم در دسترس قرار ميگيرد.
تمام مدلهاي هوندا سيويک هاچبک براي پيشرانه از يک موتور چهار سيلندر خطي توربوشارژ با حجم 1.5 ليتر استفاده ميکنند. در تريمهاي LX، EX، EX-L و EX-L Navi، اين موتور قدرتي برابر ۱۷۴ اسببخار توليد ميکنند و گشتاور خروجي آن بسته به نوع گيربکس دستي يا CVT، بين ۲۲۰ و ۲۲۶ نيوتنمتر متغير است. اين در حالي است که در مدلهاي اسپورت و اسپورت تورينگ، موتور 1.5 ليتري قدرتي برابر ۱۸۰ اسببخار خواهد داشت و گشتاور آن نيز ۲۲۰ يا ۲۴۰ نيوتنمتر است.
هوندا انتظار دارد که سيويک هاچبک با استفاده از سيستم CVT، مصرف سوختي برابر 7.6 و 5.9 ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر، به ترتيب در شهر و جاده داشته باشد. مدلهاي با گيربکس دستي نيز عملکرد مناسبي در مصرف سوخت دارند و برآورد هوندا معادل 7.84 و 6.03 ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر شهر و جاده است. امّا در مدلهاي اسپورت و اسپورت تورينگ با گيربکس CVT، در مقابل افزايش قدرت خروجي موتور، اين انتظار به 7.84 و 6.5 ليتر کاهش مييايد.
اندکي اسببخار بيشتر در خروجي پيشرانه، يک غربيلک فرمان پوشيده از چرم، پوشش چرمي دسته دنده و پدالهاي مسابقهاي، از ويژگيهاي مدل «اسپورت» سيويک هاچبک ۲۰۱۷ هستند که با گيربکسهاي دستي و CVT، به ترتيب با قيمتهاي ۲۲۱۳۵ و ۲۲۹۳۵ دلار در دسترس مشتري قرار ميگيرد. در سطح بعدي سويک، مدل EX نام دارد و هوندا از اين سطح به بعد، سيويک را تنها با گيربکس CVT عرضه ميکند.
سيويک هاچبک EX با قيمتي برابر ۲۳ هزار و ۶۳۵ دلار که ۶۰۰ دلار بيشتر از مدل EX سدان با موتور مشابه است، از آپگريدهاي گستردهاي برخوردار شده است؛ از جمله يک سيستم Honda Display Audio با قابليت هماهنگي با سيستمعاملهاي اپل کارپلي و اندرويد اتو، گرمکن صندليهاي جلو، کنترل هواي اتوماتيک دوگانه و دکمه فشاري استارت. مدل «EX-L ناوي» با ويژگيهايي چون صندليهاي با طراحي چرمي، تنظيم نور آينه عقب و تنظيم صندلي راننده در ۸ جهت، تجربهاي سطح بالاتر از سيويک را در اختيار قرار ميدهد و قيمتش برابر ۲۶ هزار و ۱۳۵ دلار است.
آخرين مدلي که از سيويک هاچبک باقي ميماند، نسخه سطح بالاي «اسپورت تورينگ» است که البته هنوز اطلاعات قيمتگذاري آن منتشر نشده است. اين مدل که احتمالاً در اواخر سال جاري ميلادي قيمت آن مشخص خواهد شده، تجهيزاتي چون پدالهاي آلومينيومي، طرح روشنايي قرمز رنگ براي مجموعه ابزارها، يک سيستم صوتي پرميوم با ۱۲ اسپيکر، گرمکن صندليهاي عقب و برفپاککنهاي اتوماتيک را اضافه ميکند. ضمن اينکه پکيج ايمني هوندا موسوم به “Honda Sensing” که باز هم در اواخر ۲۰۱۶ ارائه ميشود، به صورت استاندارد در اين سطح تريم در دسترس قرار ميگيرد.
تمام مدلهاي هوندا سيويک هاچبک براي پيشرانه از يک موتور چهار سيلندر خطي توربوشارژ با حجم 1.5 ليتر استفاده ميکنند. در تريمهاي LX، EX، EX-L و EX-L Navi، اين موتور قدرتي برابر ۱۷۴ اسببخار توليد ميکنند و گشتاور خروجي آن بسته به نوع گيربکس دستي يا CVT، بين ۲۲۰ و ۲۲۶ نيوتنمتر متغير است. اين در حالي است که در مدلهاي اسپورت و اسپورت تورينگ، موتور 1.5 ليتري قدرتي برابر ۱۸۰ اسببخار خواهد داشت و گشتاور آن نيز ۲۲۰ يا ۲۴۰ نيوتنمتر است.
هوندا انتظار دارد که سيويک هاچبک با استفاده از سيستم CVT، مصرف سوختي برابر 7.6 و 5.9 ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر، به ترتيب در شهر و جاده داشته باشد. مدلهاي با گيربکس دستي نيز عملکرد مناسبي در مصرف سوخت دارند و برآورد هوندا معادل 7.84 و 6.03 ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر شهر و جاده است. امّا در مدلهاي اسپورت و اسپورت تورينگ با گيربکس CVT، در مقابل افزايش قدرت خروجي موتور، اين انتظار به 7.84 و 6.5 ليتر کاهش مييايد.