جالب و دانستنی لوگو‌های برند‌های معروف چه چیز‌هایی را پشت خود پنهان کرده اند؟

dinaz

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/09/04
ارسالی ها
31,702
امتیاز واکنش
68,366
امتیاز
1,329
محل سکونت
کرمانشاه
لوگو‌های برند‌های معروف چه چیز‌هایی را پشت خود پنهان کرده اند؟

برند یا نشان‌تجاری در‌واقع یک نام، نماد یا طرح است که شرکت‌ها با استفاده از محصولات خود را به بازار معرفی می‌کنند. از آنجایی که مشتری‌ها شرکت‌های تجاری را با برند‌های آن‌ها می‌شناسند این نشان‌‌های‌ تجاری اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارند و برای حک کردن نام برند خود در ذهن مخاطب از لوگو استفاده می‌کنند تا مخاطب در هر کجا که چشمش به لوگوی یک برند افتاد، نام و محصولات آن برند در ذهنش تداعی شود. به همین دلیل روزانه صدها برند مختلف را در تبلیغات و محصولات مختلف مشاهده می‌کنیم و این برندها در نگاه اول ممکن است معنا و مفهوم خاصی نداشته باشند.
اما شرکت‌ها وقت و سرمایه زیادی برای طراحی برند انجام می‌‌دهند و هزار و یک نکته باریک‌تر از مو در طراحی برند‌‌های معتبر رعایت می‌شود، در نتیجه چیزهای زیادی وجود دارد که در پشت برندهای بزرگ مخفی شده است. در ادامه با هم نگاهی به نشان‌های تجاری شرکت‌های بزرگ نگاهی خواهیم داشت و از رازهای این برند‌ها پرده بر می‌داریم.
 
  • پیشنهادات
  • dinaz

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/09/04
    ارسالی ها
    31,702
    امتیاز واکنش
    68,366
    امتیاز
    1,329
    محل سکونت
    کرمانشاه
    لوگوی برند پیتزا دومینو


    چه چیزهایی در پشت لوگو‌های برندهای معروف پنهان شده است



    داستان این برند به سال‌ها پیش و زمانی که تام موناگان، مؤسس برند پیتزا دومینو در سال ۱۹۶۰ سرمایه‌ای حدود ۹۰۰ دلار جمع کرد و یک مغازه پیتزافروشی کوچک با نام Dominick’s در میشیگان راه‌اندازی کرد. تام موناگان که بزرگ‌شده یتیم‌خانه بود توانست به لطف همین پیتزا فروشی کوچک پله‌های ترقی را طی کند. موناگان پنج‌سال پس از راه‌اندازی این فروشگاه توانست دو مغازه پیتزا فروشی دیگر را نیز در مکان‌های مختلف خریداری کند.


    مالک قبلی این پیتزا فروشی‌ها به موناگان اجازه نداد که نام دلخواهش را روی این فروشگاه‌های پیتزا فروشی تازه خریداری شده قرار دهد. در نتیجه تام موناگان به فکر انتخاب نام جدیدی برای فروشگاه‌هایش بود و فردی که پیتزا به در خانه‌ها می‌برد به او پیشنهاد داد از نام دومینو استفاده کند. موناگان نیز این پیشنهاد را به فال نیک گرفت و برند پیتزا دومینو متولد شد.


    در آن زمان موناگان سه فروشگاه پیتزافروشی داشت که دوتای آن‌ها به یکدیگر نزدیک بودند. در نتیجه لوگوی برند پیتزا دومینو دارای سه نقطه‌ است که دو نقطه از آن‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند و این امر حکایت از تعداد فروشگاه‌های پیتزافروشی موناگان در آن زمان حکایت دارد.


    مؤسس برند پیتزا دومینو قصد داشت به ازای دیگر شعبه‌هایی که اضافه می‌کند نقطه‌های بیشتری در لوگوی این برند درج کند اما چنین کاری ممکن نشد چرا که امروزه چیزی حدود ۱۲ هزار شعبه پیتزا دومینو در دنیا وجود دارد و حضور تعداد نقطه در هیچ لوگویی امکان‌پذیر نیست. لوگوی برند پیتزا دومینو در طی ۵ دهه گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده اما سه نقطه‌ای که در این لوگو از ابتدا وجود داشت هرگز تغییر نکرده است.
     

    dinaz

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/09/04
    ارسالی ها
    31,702
    امتیاز واکنش
    68,366
    امتیاز
    1,329
    محل سکونت
    کرمانشاه
    لوگوی برند سوبارو

    چه چیزهایی در پشت لوگو‌های برندهای معروف پنهان شده است


    ستاره‌هایی که در لوگوی سوبارو شاهد هستیم تنها برای قشنگی نیست و هر کدام معنای خاص خودش را دارد. این ستاره‌ها در‌واقع نمایانگر صورت‌فلکی پروین است، این صورت‌فلکی در ژاپن با نام سوبارو شناخته می‌شود و سوبارو در زبان ژاپنی به‌معنای اتحاد است.

    اگر با دقت به لوگوی سوبارو نگاه کنید متوجه خواهید شد که یک ستاره از دیگر ستاره‌ها در این لوگو بزرگ‌تر است. این ستاره بزرگ بیانگر صنایع سنگین فوجی است و پنج‌ ستاره دیگر از دیگر شرکت‌هایی حکایت دارد که در زیرمجموعه صنایع سنگین فوجی قرار گرفته‌اند. رنگ آبی پشت‌زمینه لوگوی سوبارو بیانگر رنگ آبی تیره‌ای است که ستاره‌های صورت‌فلکی پروین در آن واقع شده‌اند.

    اگر اهل نجوم و ستاره‌شناسی باشید حتماً به‌خوبی می‌دانید که صورت‌فلکی پروین با نام هفت‌خواهران نیز شناخته می‌شود و گفته می‌شود که یکی از دلایل علاقه خانم‌ها به سوبارو استفاده از صورت فلکی پروین در برند این شرکت‌ است.
     

    dinaz

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/09/04
    ارسالی ها
    31,702
    امتیاز واکنش
    68,366
    امتیاز
    1,329
    محل سکونت
    کرمانشاه
    لوگوی برند RCA

    چه چیزهایی در پشت لوگو‌های برندهای معروف پنهان شده است


    این برند محصولات الکترونیک مختلفی را راهی بازار می‌کند و مخفف Radio Corporation of America است. تاریخچه ایجاد برند RCA به سال ۱۹۱۹ میلادی باز می‌گردد و ابتدا یکی از زیرمجموعه‌های جنرال الکتریک بود. برند RCA در ابتدا لوگوی بسیار جالبی داشت و یک سگ را در آن شاهد بودیم که به گرامافون گوش می‌داد. نامی سگی که در این برند حضور داشت نیپِر بود و ایده طراحی لوگوی برند RCA به سال‌های ۱۸۹۰ مربوط می‌شود. اولین لوگوی RCA از یک تابلوی نقاشی با نام «صدای اربابش His Master’s Voice» اثر فرانسیس باراود الهام گرفته شده بود.

    در آن زمان یک شرکت انگلیسی که به ساخت دستگاه‌های گرامافون مشغول بود حق استفاده از این تابلو را خریداری کرد و درنهایت نام اختصاری HMV را که برگرفته از نام همان تابلو بود برگزید. در این بین یکی از کارمندان شرکت Victor Talking Company که بعد‌ها این شرکت به شرکت بزرگ RCA تبدیل شد، لوگوی HMV را در انگلیس دیده و به این فکر افتاد که این لوگو را در آمریکا استفاده کند و اینگونه بود که لوگوی عجیب و جالب برند RCA شکل گرفت.

    البته این لوگو دیگر از جانب RCA استفاده می‌شود اما جذابیت سگی که در این لوگو در حال گوش کردن به گرامافون است باعث شده تا به یکی از خاطره‌انگیزترین نشان‌های تجاری تبدیل شود.
     

    dinaz

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/09/04
    ارسالی ها
    31,702
    امتیاز واکنش
    68,366
    امتیاز
    1,329
    محل سکونت
    کرمانشاه
    لوگوی برند آمازون

    چه چیزهایی در پشت لوگو‌های برندهای معروف پنهان شده است


    آمازون از آن دسته فروشگاه‌های اینترنتی است که ابتدا کار خود را با فروش آنلاین کتاب شروع کرد و این روزها از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آمازون پیدا می‌شود. اوایل قرن ۲۱ میلادی بود که آمازون لوگوی جدید این برند را رونمایی کرد و از آن زمان تاکنون همچنان از این لوگو که انصافاً طراحی جالب و جذابی هم دارد استفاده می‌کند.

    در اولین نگاه به لوگوی آمازون احتمالاً متوجه پیکانی منحنی در زیر آن می شود. این پیکان ممکن است در ذهن شما خنده و لبخند را تداعی کند اما لوگوی آمازون حکمت جالبی دارد و تنها به خنده و رضایت مشتری ختم نمی‌شود. همان‌گونه که می‌دانید حروف الفبای انگلیسی از A شروع و به Z ختم می‌شود. این پیکان نیز در لوگوی آمازون دقیقاً در زیر عبارت A قرار گرفته و به جهت Z در نوشته Amazon حرکت کرده است. به این ترتیب آمازون با خلق این لوگو قصد داشته تا به مخاطبان بفهماند این برند تمام کالاها از A تا Z را برای مشتریان فراهم می‌کند.
     

    dinaz

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/09/04
    ارسالی ها
    31,702
    امتیاز واکنش
    68,366
    امتیاز
    1,329
    محل سکونت
    کرمانشاه
    لوگوی برند توستیتوس

    چه چیزهایی در پشت لوگو‌های برندهای معروف پنهان شده است


    توستیتوس برند شناخته‌ شده‌ای در زمینه تولید چیپس و تنقلات است و از آنجایی که خوراکی‌های این برند یک پای ثابت مهمانی‌ها است، توستیتوس سعی داشته تا لوگوی این برند نیز رنگ و بوی خوراکی‌های خوشمزه را بدهد. این برند که پیشینه‌ای قدیمی دارد و از سال ۱۹۷۹ محصولاتش روی پیش‌خوان مغازه‌ها وجود داشته در سال ۲۰۰۳ طراحی لوگوی خود را تغییر داد، حدود ۱۰ سال بعد نیز در سال ۲۰۱۳ شاهد طراحی جدیدی از لوگوی برند توستیتوس بودیم.

    در این طراحی جدید، توستیتوس سعی کرده این مفهوم را به مخاطب القاء کند که خوردن چیپس‌ها و خوراکی‌های این برند دورهمی مزه بیشتری دارد. به همین منظور شاهد طراحی خلاقانه‌ای در لوگوی توستیتوس هستیم. اگر با دقت به حروف T و I و T در واژه Tostitos دقت کنید متوجه می‌شود که دو نفر در کنار هم ایستاده‌اند و یک چیپس را با هم داخل سس فرو می‌برند و می‌خورند.

    به این ترتیب توستیتوس سعی داشته تا لوگوی برند این شرکت مشتری‌ها را به کنار هم بودن و مهمانی رفتن دعوت کند تا از این طریق در مهمانی‌ها چیپس و تنقلات توستیتوس را با هم بخورند و شاد باشند.
     

    dinaz

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/09/04
    ارسالی ها
    31,702
    امتیاز واکنش
    68,366
    امتیاز
    1,329
    محل سکونت
    کرمانشاه
    لوگوی برند تویوتا

    چه چیزهایی در پشت لوگو‌های برندهای معروف پنهان شده است


    لوگوی تویوتا را صدها بار در خیابان‌ها دیده‌ایم اما کمتر کسی را سراغ داریم که معنا و مفهوم این برند را بداند. تویوتا یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های خودرو در دنیاست و لوگوی فعلی این برند در سال ۱۹۹۰ از جانب تویوتا رونمایی شد و بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها شاهد طراحی لوگوی جدیدی باشیم.

    با نگاهی نزدیک به لوگوی تویوتا متوجه خواهید شد که این لوگو سه‌ بیضی را شامل شده که در هم گره‌ خورده‌اند. بر اساس توضیحاتی که تویوتا برای این لوگو مطرح کرده، این سه بیضی درواقع نمادی از قلب مشتریان و محصولات تویوتا است و حکایت از همدلی تویوتا و مشتریان از برند دارد. از طرف دیگر گفته می‌شود لوگوی تویوتا از پیشرفت‌های تکنولوژیک این شرکت و موقعیت‌های بی‌ حد و مرز پیش‌رو خبر می‌دهد.
     

    dinaz

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/09/04
    ارسالی ها
    31,702
    امتیاز واکنش
    68,366
    امتیاز
    1,329
    محل سکونت
    کرمانشاه
    لوگوی برند بسکین رابینز

    چه چیزهایی در پشت لوگو‌های برندهای معروف پنهان شده است


    علاقه‌مندان به بستنی لوگوی بکسین رابینز را از فاصله چند متری تشخیص می‌دهند. این برند که تاسیس آن به سال‌ ۱۹۴۵ باز می‌گردد توسط دو آمریکایی با نام‌های بارت بکسین و آروین رابینز راه‌اندازی شد و از آن زمان تاکنون توانسته است ۵۸۰۰ نمایندگی معتبر در کشورهای مختلف دنیا داشته باشد. بسکین رابنیز در سال ۱۹۵۳ برای طراحی لوگو از یکی از شرکت‌های متخصص در این زمینه کمک گرفت.

    همان‌گونه که به‌خوبی می‌دانید مشتریان تمایل دارند طعم‌های مختلف بستنی را تجربه کنند و به همین دلیل بسکین رابینز سبد کالای متنوعی از انواع بستنی‌های خوشمزه را در اختیار مشتریان قرار می‌داد. به همین منظور چیزی حدود ۳۱ طعم مختلف را در بستنی‌های بسکین رابینز شاهد هستیم. جالب است بدانید لوگوی برند بکسین رابینز نیز از ۳۱ طعم بستنی‌های خوشمزه این برند حکایت دارد.

    این لوگو در طول ۶ دهه حضور این برند تغییراتی را شاهد بوده است اما مفهوم اصلی آن هرگز تغییر نکرده و با نگاهی به نوشته B و R در لوگوی بکسین رابینز متوجه خواهید شد که خمیدگی حرف B درواقع عدد ۳ را نمایش می‌دهد و حرفR نیز بیانگر عدد ۱ است. تا قرار گرفتن این دو در کنار هم عدد ۳۱ را که تعداد طعم‌های بستنی‌های این برند است در ذهن مخاطب تداعی می‌کند.
     

    dinaz

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/09/04
    ارسالی ها
    31,702
    امتیاز واکنش
    68,366
    امتیاز
    1,329
    محل سکونت
    کرمانشاه
    لوگوی برند ان‌.‌بی‌.‌سی

    چه چیزهایی در پشت لوگو‌های برندهای معروف پنهان شده است


    برند ان.‌‌بی‌.سی مخفف عبارت شرکت پخش ملی (National Broadcasting Company) است و تاریخچه تاسیس آن به سال ۱۹۲۶ باز می‌گردد. طراحی لوگوی ان‌.‌بی‌.سی به سال ۱۹۵۶ باز می‌گردد و با نگاهی دقیق به این لوگو متوجه می‌شوید که یک طاووس را به نمایش گذاشته است. این لوگو توسط جان جی گراهام طراحی شد و یک طاووس با یازده پر رنگارنگ را در آن شاهد بودیم. منظور طراح لوگوی ان‌.‌بی‌.‌سی از حضور طاووس در این لوگو، تنوع رنگ و محتوای برنامه‌های ان.‌بی‌.‌سی بوده است.

    از طرف دیگر زمانی که لوگوی ان.‌بی‌.سی طراحی شد تلویزیون‌های رنگی سلانه‌سلانه راه خود را به منزل مخاطبین باز می‌کردند و ان‌.‌بی‌.‌سی با طراحی این لوگو قصد داشت رنگ و لعاب برنامه‌های رنگی خود را نسبت به محتواهای سیاه و سفیدی که پیش از این پخش می‌شد در معرض نمایش مخاطبین قرار دهد. در جدیدترین لوگوی ان‌.‌بی‌.سی که در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد نیز همان سبک و سیاق و رنگ‌بندی شاد و جذاب طاووس را شاهد هستیم.
     

    dinaz

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/09/04
    ارسالی ها
    31,702
    امتیاز واکنش
    68,366
    امتیاز
    1,329
    محل سکونت
    کرمانشاه
    لوگوی برند بی‌.‌ام‌.‌و

    چه چیزهایی در پشت لوگو‌های برندهای معروف پنهان شده است


    در سال ۱۹۱۷ بی.‌ام‌.و که خودروهای این برند جاده‌های تمام دنیا را فتح کرده‌‌اند نام و نشان تجاری درست و درمانی نداشت و بی.‌ام‌.و که از شرکتی با نام Rapp Motor جدا شده بود نیاز به برندی داشت تا مشتریان محصولات این شرکت را بشناسند. به همین منظور لوگویی که از لوگوی شرکت مادر Rapp Motor الهام‌گرفته بود برای بی‌.‌ام‌.‌و طراحی شد و رنگ آبی و سفید که در مرکز لوگوی بی.‌ام‌.‌و به چشم می‌خورد بیانگر رنگ‌های ملی شهر باواریای آلمان است.

    جاب است بدانید چیزی حدود ۱۰ سال پس از راه‌اندازی برند بی‌.‌ام‌.‌و، این برند لوگو نداشت و خودروهایش بدون نشان‌تجاری راهی بازار می‌شدند تا اینکه دست‌آخر در سال ۱۹۲۷ لوگوی بی.‌ام‌.و که صحبت‌اش را کردیم به خودروهای این شرکت راه پیدا کرد. الب‌تر اینکه برخلاف بیشتر شرکت‌ها که رسم دارند هر چند سال یک بار لوگوی خود را آپدیتکنند، بی‌.ام‌.و چیزی حدود ۱۰۰ سال می‌شود که به‌ جز تغییرات ساده، بهینه‌سازی در نام‌تجاری خود انجام نداده است.
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا