- عضویت
- 2017/02/07
- ارسالی ها
- 5,830
- امتیاز واکنش
- 35,457
- امتیاز
- 1,120
- سن
- 20
مدیرعامل WordStream موفقیت به این سادگی نیست
برای جایگاه خارق العاده ای که امروزه ایستاده ایم مسیری پرطمطراق را پیموده ایم شرکتی که من در سال 2007 بنیاد نهادم, سال گذشته با رشد سه ساله 577 درصدی, در طبقه بندی بودجه بیست و دو میلیون و هشتصد هزار دلاری قرار گرفت و این به آن معناست که ما سودآور بوده ایم و سودآوری ادامه پیدا خواهد کرد
برای جایگاه خارق العاده ای که امروزه ایستاده ایم مسیری پرطمطراق را پیموده ایم.شرکتی که من در سال 2007 بنیاد نهادم، سال گذشته با رشد سه ساله 577 درصدی، در طبقه بندی بودجه بیست و دو میلیون و هشتصد هزار دلاری قرار گرفت و این به آن معناست که ما سودآور بوده ایم و سودآوری ادامه پیدا خواهد کرد.
احتمال آن می رود که سال 2016 که در این نمودار نشان داده نشده است، سال جهش دار دیگری باشد. از این موضوع اطمینان دارم که رسیدن به جایگاهی که در حال حاضر در آن قرار دارم به آن سادگی ها نبود که در تصورم می گنجید.
اغلب استارت آپ ها در پنج سال اول شروع کارشان با شکست مواجه می شوند. این موضوع بسیار ناراحت کننده است که بسیاری از استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا برای جلوگیری از ورشکستگی و پیش رفتن به سمت دره نابودی با جاری کردن خون در کارها، به امید در حرکت بودن، زمان می خرند.
بنابراین چه چیز WordStream را متفاوت کرده است؟ چه چیزی WordStream را در این دریای آشفته استارت آپ ها بی نظیر کرده است؟ در اینجا به پنج درسی که من طی مسیر ایجاد یک کسب و کار موفق طی کردم اشاره می کنم.
1. به تغییر اساسی تعصب نداشته باشید
وقتی WordStream را راه انداختیم، با مسئله درآمد خیلی سروکله زدیم. نمودار درآمد ما پیشرفت داشت اما نه آنقدر که لازم داشتیم. سرانجام درآمدمان به مقداری رسید که می خواستیم. به ظاهر نوسانات درآمد بسیار یکسان بود اما مقداری بیشتر از مدتی که انتظارش را داشتیم طول کشید. چرا از آن چیزی که فکر می کردم بیشتر طول کشید؟ به این دلیل که معمولا برنامه ریزی اولیه کسب و کار اشتباه است.
برنامه ریزی اولیه کاری تان بر اساس فرضیات ریخته شده است؛ بنابراین این موضوع اهمیت بسیاری دارد که در برابر تغییرات ریشه ای، به ویژه در اوایل کار، موضع نگیرید. برای شرکت ما WordStream آن چیزی که به عنوان «پروژه فرعی» شروع شد سرانجام دغدغه ای بزرگ و هدف اصلی و بزرگ مان جزو کوچکی از دغدغه واقعی مان شد.
می بینید که WordStream کار خود را به عنوان یک ابزار جستجوی لغات کلیدی آغاز کرد. ما به سرعت دریافتیم این راه از آن خصوصیات حفظ و نگهداری بی بهره است که بتوان تجارتی را بر آن بنا نهاد. این را از این نکته فهمیدیم که بیشتر مشتریان ما تنها پس از شش ماه یا بیشتر، از پیش ما می رفتند.
در حال حاضر ابزار اولیه جستجوی کلمات کلیدی مان با کلمات تبلیغاتی (اد وُردز) ادغام شده است و این ویژگی که در ابتدا فرعی بود بعدها به مرکز اصلی توجه برای گسترش وب سایت، به عنوان بستر نیرومندی که به مبلغان این اجازه را می دهد به طور موفقیت آمیزی تمامی بخش های مدل تبلیغاتی «پرداخت به ازای هر کلیک» از «اد ورز گوگل» گرفته تا وب سایت «بینگ»، تبلیغات اجتماعی، ردیابی تماس و صفحه های خانه سایت ها را مدیریت کنند تبدیل شد و بسیار خرسندم بگویم اکنون آن مشتریانی که پیش تر گفتم بیشتر از شش ماه است که همراه ما مانده اند.
![a223aa7575e070e4bb654c7467086a53.jpg](http://www.aftabir.com/articles/applied_sciences/management/images/a223aa7575e070e4bb654c7467086a53.jpg)
برای جایگاه خارق العاده ای که امروزه ایستاده ایم مسیری پرطمطراق را پیموده ایم شرکتی که من در سال 2007 بنیاد نهادم, سال گذشته با رشد سه ساله 577 درصدی, در طبقه بندی بودجه بیست و دو میلیون و هشتصد هزار دلاری قرار گرفت و این به آن معناست که ما سودآور بوده ایم و سودآوری ادامه پیدا خواهد کرد
برای جایگاه خارق العاده ای که امروزه ایستاده ایم مسیری پرطمطراق را پیموده ایم.شرکتی که من در سال 2007 بنیاد نهادم، سال گذشته با رشد سه ساله 577 درصدی، در طبقه بندی بودجه بیست و دو میلیون و هشتصد هزار دلاری قرار گرفت و این به آن معناست که ما سودآور بوده ایم و سودآوری ادامه پیدا خواهد کرد.
احتمال آن می رود که سال 2016 که در این نمودار نشان داده نشده است، سال جهش دار دیگری باشد. از این موضوع اطمینان دارم که رسیدن به جایگاهی که در حال حاضر در آن قرار دارم به آن سادگی ها نبود که در تصورم می گنجید.
اغلب استارت آپ ها در پنج سال اول شروع کارشان با شکست مواجه می شوند. این موضوع بسیار ناراحت کننده است که بسیاری از استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا برای جلوگیری از ورشکستگی و پیش رفتن به سمت دره نابودی با جاری کردن خون در کارها، به امید در حرکت بودن، زمان می خرند.
بنابراین چه چیز WordStream را متفاوت کرده است؟ چه چیزی WordStream را در این دریای آشفته استارت آپ ها بی نظیر کرده است؟ در اینجا به پنج درسی که من طی مسیر ایجاد یک کسب و کار موفق طی کردم اشاره می کنم.
1. به تغییر اساسی تعصب نداشته باشید
وقتی WordStream را راه انداختیم، با مسئله درآمد خیلی سروکله زدیم. نمودار درآمد ما پیشرفت داشت اما نه آنقدر که لازم داشتیم. سرانجام درآمدمان به مقداری رسید که می خواستیم. به ظاهر نوسانات درآمد بسیار یکسان بود اما مقداری بیشتر از مدتی که انتظارش را داشتیم طول کشید. چرا از آن چیزی که فکر می کردم بیشتر طول کشید؟ به این دلیل که معمولا برنامه ریزی اولیه کسب و کار اشتباه است.
برنامه ریزی اولیه کاری تان بر اساس فرضیات ریخته شده است؛ بنابراین این موضوع اهمیت بسیاری دارد که در برابر تغییرات ریشه ای، به ویژه در اوایل کار، موضع نگیرید. برای شرکت ما WordStream آن چیزی که به عنوان «پروژه فرعی» شروع شد سرانجام دغدغه ای بزرگ و هدف اصلی و بزرگ مان جزو کوچکی از دغدغه واقعی مان شد.
می بینید که WordStream کار خود را به عنوان یک ابزار جستجوی لغات کلیدی آغاز کرد. ما به سرعت دریافتیم این راه از آن خصوصیات حفظ و نگهداری بی بهره است که بتوان تجارتی را بر آن بنا نهاد. این را از این نکته فهمیدیم که بیشتر مشتریان ما تنها پس از شش ماه یا بیشتر، از پیش ما می رفتند.
در حال حاضر ابزار اولیه جستجوی کلمات کلیدی مان با کلمات تبلیغاتی (اد وُردز) ادغام شده است و این ویژگی که در ابتدا فرعی بود بعدها به مرکز اصلی توجه برای گسترش وب سایت، به عنوان بستر نیرومندی که به مبلغان این اجازه را می دهد به طور موفقیت آمیزی تمامی بخش های مدل تبلیغاتی «پرداخت به ازای هر کلیک» از «اد ورز گوگل» گرفته تا وب سایت «بینگ»، تبلیغات اجتماعی، ردیابی تماس و صفحه های خانه سایت ها را مدیریت کنند تبدیل شد و بسیار خرسندم بگویم اکنون آن مشتریانی که پیش تر گفتم بیشتر از شش ماه است که همراه ما مانده اند.