ممانعت فنی برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از شماره‌های شخصی

  • شروع کننده موضوع Ellery
  • بازدیدها 149
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

Ellery

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/06/18
ارسالی ها
10,683
امتیاز واکنش
46,118
امتیاز
1,274
سن
20
محل سکونت
~•° jonub ~•°
به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، در ادامه بحث پیامک‌های تبلیغاتی و شکایت‌های مردم از آن امیر خوراکیان معاون مرکز ملی فضای مجازی از پیگیری و اقدامات وزارت ارتباطات برای ساماندهی به این پیامک‌ها خبر داد. با توجه به گفته‌های خوراکیان بسیاری از مشکلات محتوایی پیامک‌های تبلیغاتی به دلیل اخذ مجوز از وزارت ارشاد حل شده است و مشکل اساسی که این روزها در این حوزه وجود دارد مربوط به نقص‌های فنی می‌باشد.

خوراکیان از حق انتخاب مشترکین در دریافت پیامک‌های دلخواه این چنین گفت: از آنجایی که کاربر هزینه پیامکی که انتخاب کرده است را می‌پردازد بنابراین باید برای دریافت یا عدم دریافت آن حق انتخاب داشته باشد و در صورت درخواست دیگر نباید پیامک تبلیغاتی دریافت کند به ویژه پیامک‌هایی که هزینه ارسال آن با کاربر است، اما سامانه لغو پیامک‌های تبلیغاتی که وزارت ارتباطات راه‌اندازی کرده است در صورت درخواست مشترک برای لغو سرویس، تمامی پیام‌های تبلیغاتی را قطع می‌کند و کاربر قدرت انتخاب پیامک‌های متناسب با خواسته خود را ندارد. حتی در برخی موارد پیامک‌های اطلاع‌رسانی بانک‌ها نیز قطع می‌شود.



NEWS%2FOther%2FSMS%2FSms-Tabligh.jpg


وی در ادامه تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در حال بررسی آن هستیم محاسبه حداکثر تعداد پیامک‌های ارسالی از یک شماره خاص برای در نظر گرفتن ممانعت فنی است. در راستای این موضوع با اپراتورهای مختلف صحبت شده است و همگی آنها پذیرفته‌اند که براساس یک آیین‌نامه واحد عمل کنند.

در واقع امیر خوراکیان از تدوین دستورالعملی خبر داد که با توجه به آن در صورتی که پیام‌های ارسال شده توسط یک شماره شخصی موبایل از یک تعداد بیشتر باشد آن پیامک‌ها تبلیغاتی در نظر گرفته شود. یکی از نکات مهمی که در این بحث اپراتورها باید به آن توجه کنند تفکیک پیامک‌های تبلیغاتی از پیام‌هایی است که احتمال دارد کاربران در مناسبت‌های مختلف برای دیگران ارسال کنند، زیرا این دو نباید با هم تداخلی داشته باشند.

در پایان خوراکیان از تشکیل جلسات کارگروهی با هدف رسیدگی به خواسته مردم در خصوص ساماندهی به پیامک‌های تبلیغاتی خبر داد و تاکید کرد که پس از دریافت گزارش عملکرد، تصمیماتی در این جلسات اتخاذ شد که هم‌اکنون منتظر جمع‌بندی این موضوعات هستند.
 

برخی موضوعات مشابه

بالا