اخبار خودرو داخلی و خارجی نگاهی به لیفان 68 میلیون تومانیX60

  • شروع کننده موضوع Diba
  • بازدیدها 554
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

Diba

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2015/04/15
ارسالی ها
86,552
امتیاز واکنش
46,640
امتیاز
1,242
لیفان ایکس 60 کراس اووری است که حدودا دو سال از حضور آن در خیابانهای کشورمان میگذرد. این خودرو به دلیل کمبود گزینههای SUV صفر کیلومتر در رنج قیمت آن، فروش نسبتا موفقی را تجربه کرد و تعداد آن روز به روز در خیابانها بیشتر و بیشتر شد. شاید تنها رقیب نزدیک لیفان X60 در بازار هموطن آن یعنی ام وی ام X33 باشد. اما چندیست که ام وی ام X33 جهت برتری جستن به رقیب نزدیک خود، با ظاهری جدید و گیربکس CVT پا به میدان رقابت گذاشته تا تنها کراس اور دنده اتوماتیک صفر زیر 100 میلیون تومان لقب بگیرد. اما در این بین لیفان هم بیکار ننشسته و ایکس 60 را با چند تغییر ظاهری و همچنین گیربکس CVT راهی بازار کرده است تا از رقیب هموطن خود عقب نماند.
1.jpg
ازفیس لیفت لیفان X60 در نمایشگاه بینالمللی خودروی شانگهای امسال رونمایی شد و نسبت به مدل قبلی آن تغییرات چندانی نداشته است. در واقع میتوان از مهمترین تغییرات آن به مجهز شدن به گیربکس CVT ، تغییر جلو پنجره و همچنین اضافه شدن گارد و رکاب به صورت فابریک نام برد.
2.jpg

نمای خارجی
در نمای خارجی اولین چیزی که توجه بیننده را جلب میکند تغییر جلو پنجره این خودروست.
3.jpg
جلو پنجره ایکس 60 که در مدل قبلی آن شباهت بسیاری به جلو پنجره نسل قبلی خودروهای هیوندای و مخصوصا هیوندای سانتافه داشت، جای خود را به جلو پنجره محصولات بیوک و مخصوصا مدل معروف encore داده است.
اضافه شدن گاردهای جلو و عقب با نوشته X60 بر روی آنها نیز تغییر دیگری نسبت به مدل قبلی است.
4.jpg
در نمای جانبی نیز تنها تغییر اضافه شدن رکاب به این خودروست.
در سایر بخشها، تغییر مهمی نسبت به مدل قبلی دیده نمیشود و با همان چهره آشنای ایکس 60 طرف هستیم.

نمای داخلی
8.jpg
پدال نوشت: با ورود به خودرو اولین تغییری که نسبت به قبل احساس میشود تغییر رنگ روکش صندلیهاست که بر خلاف روکشهای تک رنگ مشکل مدل قبل، از روکش دو رنگ مشکی و قرمز در آن استفاده شده که این مساله باعث جذابتر شدن نمای داخلی خودرو شده است.
همچنین در دوخت روکشها از نخ قرمز رنگ استفاده شده که تنوع خوبی نسبت به مدل فعلی است. در وسط کنسول یک مانیتور بزرگ لمسی با قابلیتهای پخش DVD، رهیاب GPS و اتصال بلوتوث قرار گرفته است که تغییر مثبتی نسبت به مدل فعلی است. همچنین دوربین عقب آپشن دیگری است که به این خودرو اضافه شده است.
سایر جزئیات کابین تغییرات چندانی نسبت به مدل فعلی نداشتهاند و همان طرح کابین قبلی حفظ شده است.

قابلیتهای فنی
11.jpg
موتور این خودرو همان موتور 1800 سی سی لیفان است که تا کنون در ایکس 60، 720، 820، و 620 های موجود در ایران از آن استفاده شده است. این موتور که با همکاری ریکاردو انگلستان طراحی شده است، توانایی تولید 131 اسب بخار در دور موتور 6 هزار دور بر دقیقه و گشتاور 168 نیوتن متر در دور موتور 4 هزار و 200 دور بر دقیقه را دارد.
قطعا مهمترین تغییر این خودرو در مدل جدید تغییر گیربکس آن و استفاده از گیربکس CVT است.
گیربکس ایکس 60 جدید با همکاری ZF ساخته شده است و 80 درصد قطعات اصلی آن از بلژیک به چین ارسال میشوند. این گیربکس دارای حالتهای P، R، N، D و S است و همچنین میتوان به صورت دستی نیز آن را هدایت کرد.
با توجه به اعتبار ZF و همچنین تبلیغاتی که از سوی لیفان انجام شده است، به نظر میرسد که این گیربکس از کیفیت و عملکرد قابل قبولی برخوردار باشد. البته این مساله قطعا تا زمانی که این خودرو به دست مصرف کننده نرسد قابل اثبات نخواهد بود.
سایر ویژگیها و قابلیتهای ایکس 60 جدید به نظر بدون تغییر مهمی نسبت به مدل فعلی خواهد بود.

قیمت و زمان ورود به بازار
20.jpg
در مورد قیمت و زمان دقیق ورود این خودرو به بازار ایران تا این زمان هیچ اظهار نظر رسمی از سوی مسولان کرمان موتور صورت نگرفته است. قیمت این خودرو در چین 90 هزار یوان اعلام شده است که حدودا 10 هزار یوان از مدل فعلی گرانتر است. در حال حاضر لیفان X60 در بازار ایران با قیمت حدودا 60 میلیون تومان به فروش میرسد. در نتیجه به نظر می رسد که در صورتی که مدل جدید این خودرو با مشخصات فوق به ایران وارد شود، قیمتی در حدود 68 میلیون تومان در انتظار آن خواهد بود.
635722176434606372.jpg
 

برخی موضوعات مشابه

پاسخ ها
0
بازدیدها
201
پاسخ ها
0
بازدیدها
252
بالا