اتومبیل و موتور نگاهی عمیق به نیسان مورانو ۲۰۱۵

  • شروع کننده موضوع MILAD_A
  • بازدیدها 175
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

MILAD_A

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
1970/01/01
ارسالی ها
27,940
امتیاز واکنش
17,247
امتیاز
995
محل سکونت
تجریش
Nissan-Murano-2015-620x330.jpg

[h=1][/h]ارسال شده توسط: عرفان انبار ۰۵ دی ۹۳ ساعت ۲۱:۰۲ یک دیدگاه

وقتی نیسان کانسپت برجسته «رزونانس» خود را در نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۳ به نمایش گذاشت، بدون هیچگونه شک و تردیدی، مشخص بود که این کانسپت پیشنمایشی از نسل سوم مورانو خواهد بود. این خودرو اکنون به مرحله تولید قدم گذاشته است و مسئولان نیسان به پرچمدار جدید کراسآور خود افتخار میکنند.با این حال، حرکت در مورانوی جدید آهستهتر بوده و قطعاً برای یک مسافرت خانوادگی مناسبتر است. همانند مدلهای قبلی مورانو، موتور VQ بیست ساله نیسان با یک سیستم انتقال قدرت پیوسته CVT همراه شده است. حجم موتور مانند قبل ۳/۵ لیتر است و ۲۶۰ اسببخار قدرت و ۳۲۵/۴ نیوتنمتر گشتاور برای این خودرو تولید میکند. با اینکه حفظ وضعیت تنفس طبیعی موتور VQ بسیار جالبتوجه است، ولی در دنیایی که پر از موتورهای توربو و قدرتهای بالا در آنهاست، قدرت ۲۶۰ اسببخار از چنین حجم موتوری، چندان زیاد به نظر نمیآید. در هر حال، این قدرت برای جابجایی مورانو کارآیی خود را دارد؛ بهویژه برای رانندگی که میخوانند فقط با خودروی شخصی خود از جایی به جای دیگر بروند. امّا سیستم انتقال قدرت همچنان برای علاقهمندان ضعیف به شمار میآید. این در حالی است که سیستم Xtronic CVT دارای یک حالت شیفت دستی شده و شرایط یک گیربکس اتوماتیک معمولی را تداعی میکند. در همین حال، شاید بهتر بود در مورانو به جای وادار کردن راننده برای تقلا بر روی شیفتر روی کنسول، از پدلشیفتر به این منظور استفاده میشد.
2015-nissan-murano-02-620x379.jpg
طراحی بدنه در مورانوی ۲۰۱۵ فرق کرده است و ابعاد و استانداردهای آن تغییر کردهاند. در حالی که فاصله محوری خودرو در همان اندازه ۲/۸۲ متری باقی مانده، طول خودرو به اندازه ۷/۴ سانتیمتر افزایش یافته و به ۴/۸۹ متر رسیده است. در این میان ظرفیت حمل وسایل از این موضوع بهرهمند شده و ۱/۱۲ مترمکعب شده است. همچنین مورانو عریضتر و کمارتفاعتر شده و بخشی از فاصله خود با کف جاده را از دست داده است. شاید نیسان در نهایت به این نتیجه رسیده است که قابلیت آفرود برای خریداران کراسآور به اولویتی پایینتر از امکانی مانند رادیوی AM نزول کرده است. بر این اساس، در مورانو دیگر خبری از حالت قفل برای سیستم دیفرانسیل چهارچرخ متحرک و همینطور نمایشگر گشتاور جداگانه مانند آنچه در «پتفایندر» وجود دارد، نیست.
nissan-murano-2015-2-150x80.jpg
nissan-murano-2015-04-150x80.jpg
nissan-murano-2015-08-150x80.jpg
nissan-murano-2015-1-150x80.jpg



برای اولین بار پس از معرفی این مدل در ۱۲ سال پیش توسط نیسان، مورانو به شرایطی مدرن از استایل رسیده است. شاید در این طراحی، از عناصر پایه بامو i3 کمک گرفته شده و در همین حال، در حجم بزرگتر بر روی آنها کار شده است. مورانو نمیتواند خودروی کاملاً جذابی تلقی شود، ولی در عین حال دارای ظاهری متفاوت است. طراحی جدید بدنه و بهویژه سقف باعث شده که جریان هوا بر روی آن بسیار بهتر صورت گیرد و همین موضوع باعث شده تا ضریب دراگ نیسان مورانو از ۰/۳۷ به ۰/۳۱ کاهش یابد.
murano-drive-1_1200-620x414.jpg
مصرف سوخت «ترکیبی» مورانو طبق برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا (EPA) کاهشی بینظیر داشته است و از ۱۱/۸ لیتر به ۹/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رسیده است. در این میان، تعداد چرخهای متحرک، فرق چندانی در این آمار ایجاد نکرده است. همچنین لازم به ذکر است که بنابر گزارش اخیر EPA، نیسان در فاصله ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ بیشترین کاهش میانگین مصرف سوخت را در بین خودروسازان مختلف داشته است.
2015_nissan_murano_rear_hatch-620x372.jpg
مانند دیگر مدلهای جدید نیسان، مورانوی جدید نیز از وزن خود کم کرده و متوسط وزن خود را به پایینتر از ۱۷۷۰ کیلوگرم رسانده است. چهار تریم مختلف شامل S، SV، SL و پلاتینیوم (جایگزین LE) هر کدام میتوانند با دیفرانسیل جلو یا تمامچرخ متحرک ارائه شوند. لیست وزن این مدلهای مختلف از ۱۵ کیلوگرم سبکتر از مدل پایه تا ۶۶ کیلوگرم سبکتر از مدل پایه برای مدل SL چهارچرخ متحرک متغیر است.
murano-drive-12_1200-150x80.jpg
murano-drive-28_1200-150x80.jpg
murano-drive-6_1200-150x80.jpg
murano-drive-4_1200-150x80.jpg



از پشت فرمان، شرایط مورانو از یک کانسپت آیندهنگرانه فاصله میگیرد و به سمت یک «نیسان» واقعاً خوب متمایل میشود. مجموعه کلیدها همان موارد معمول نیسان هستند و صندلیهای «جاذبه صفر الهام گرفته شده از ناسا» از همتای پلتفرم مشترک یعنی آلتیما، هماکنون به صورت استاندارد و در ردیف اول و دوم استفاده شدهاند. با این که سطح بالایی برای این صندلیها تصور نمیشود، ولی بسیار راحت هستند.
nissan-murano-2015-05-620x334.jpg
2015-nissan-murano-interior-01-262x160.jpg
2015-nissan-murano-interior-02-262x160.jpg
2015-nissan-murano-interior-03-262x160.jpg
2015-nissan-murano-interior-04-262x160.jpg

2015-nissan-murano-interior-05-262x160.jpg
2015-nissan-murano-interior-06-262x160.jpg
2015-nissan-murano-interior-07-262x160.jpg
2015-nissan-murano-interior-08-262x160.jpg



طراحی داخلی با استفاده از عناصر پلاستیک با یک یا دو الگو همراه با رنگ انتخابی برای کابین انجام شده است. این طراحی اگرچه از برخی از جاها از شرایط مدرن فاصله دارد، ولی در برخی نماها شباهتهایی به یک کابین مرسدسبنز کلاس S دیده میشود. در مجموع، ساخت و پرداخت طراحی کابین قانعکننده است و طراحی زیباشناسانه آن به مراتب بهتر از پلاستیکهای با ظاهری شبیه به فلز یا فیبرکربنهای غیرواقعی است که برخی خودروسازان برای چسباندن خود به برندهای سطح بالا استفاده میکنند.
2015-nissan-murano-01-620x379.jpg
شیشه آکوستیک و استفاده از تجیهزات زیاد عایق صدا موجب ایجاد یک فضای ساکت برای داخل کابین شده است؛ در واقع در داخل کابین مورانو هیچخبری از سر و صدای جاده نیست. برای یک خریدار متوسط، این ویژگی از مورانوی جدید، بهترین تغییر آن به عنوان یک محصول پرمیوم بازار محسوب میشود. همچنین یک سیستم ارتقا یافته اطلاعات و سرگرمی با قابلیت همگامشدن با گوشی هوشمند و تکنولوژیهای ایمنی جدید مانند ترمز اضطراری و سیستم هشدار برخورد از جلو بهوسیله امواج صوتی از دیگر امکانات ارائه شده در نیسان مورانو ۲۰۱۵ هستند. در نیسان مورانو، وزن متعادل سیستم فرمان بسیار قابلتوجه است؛ سیستم تعلیق سواری راحتی را فراهم میکند و کنترل خوبی توسط پدال ترمز فراهم میشود.
murano-drive-7_1200-620x369.jpg
قیمتگذاری نیسان مورانو اندکی بالاتر از مدل بزرگتر و سهردیفه خود، یعنی پتفایندر صورت گرفته و از ۳۰۴۴۵ دلار برای مدل پایه آغاز میشود. این در حالی است که گرانترین نیسان مورانو، تریم پلاتینیوم است که به ۴۰ هزار دلار رسیده است. همچنین مدلهای دارای دیفرانسیل تمامچرخ متحرک ۱۶۰۰ دلار بالاتر خواهند بود. نیسان در این مدل باعث میشود که باور کنیم که تمام پولی که دادهایم، ارزش این طراحی را داشته است. شاید هم بتوانیم ادعا کنیم که کیفیت دینامیک رانندگی مورانو از پولهایی که برای آن خرج میکنید، بالاتر است.
مشخصات: نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو یا تمامچرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در هاچبک.
قیمت مدل تست؛ دیفرانسیل جلو: ۳۰۴۴۵ دلار، دیفرانسیل AWD : ۳۲۰۴۵ دلار.
نوع موتور: DOHC ۲۴ سوپاپ V6، بدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
گنجایش: ۳۴۹۸ سیسی.
قدرت: ۲۶۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
گشتاور: ۳۲۵/۳۹ نیوتنمتر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه.
گیربکس: CVT با قابلیت شیفت دستی.
ابعاد: فاصله محوری: ۲/۸۲۴ متر.
طول ماشین: ۴/۸۹۷ متر.
عرض: ۱/۹۱۵ متر.
ارتفاع: ۱/۶۹۲ متر.
وزن کلی: ۱۷۲۳ تا ۱۸۳۷ کیلوگرم.
تستهای سرعت: صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۱ تا ۷/۲ ثانیه.
صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۹/۷ تا ۲۰/۷ ثانیه.
عبور از یکچهارم مایل:۱۵/۴ تا ۱۵/۶ ثانیه.
سرعت نهایی: ۱۸۵/۰۷۵ کیلومتر بر ساعت.
مصرف سوخت:
تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۲ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
 

برخی موضوعات مشابه

بالا