![Nissan-Murano-2015-620x330.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/Nissan-Murano-2015-620x330.jpg)
[h=1][/h]ارسال شده توسط: عرفان انبار ۰۵ دی ۹۳ ساعت ۲۱:۰۲ یک دیدگاه
وقتی نیسان کانسپت برجسته «رزونانس» خود را در نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۳ به نمایش گذاشت، بدون هیچگونه شک و تردیدی، مشخص بود که این کانسپت پیشنمایشی از نسل سوم مورانو خواهد بود. این خودرو اکنون به مرحله تولید قدم گذاشته است و مسئولان نیسان به پرچمدار جدید کراسآور خود افتخار میکنند.با این حال، حرکت در مورانوی جدید آهستهتر بوده و قطعاً برای یک مسافرت خانوادگی مناسبتر است. همانند مدلهای قبلی مورانو، موتور VQ بیست ساله نیسان با یک سیستم انتقال قدرت پیوسته CVT همراه شده است. حجم موتور مانند قبل ۳/۵ لیتر است و ۲۶۰ اسببخار قدرت و ۳۲۵/۴ نیوتنمتر گشتاور برای این خودرو تولید میکند. با اینکه حفظ وضعیت تنفس طبیعی موتور VQ بسیار جالبتوجه است، ولی در دنیایی که پر از موتورهای توربو و قدرتهای بالا در آنهاست، قدرت ۲۶۰ اسببخار از چنین حجم موتوری، چندان زیاد به نظر نمیآید. در هر حال، این قدرت برای جابجایی مورانو کارآیی خود را دارد؛ بهویژه برای رانندگی که میخوانند فقط با خودروی شخصی خود از جایی به جای دیگر بروند. امّا سیستم انتقال قدرت همچنان برای علاقهمندان ضعیف به شمار میآید. این در حالی است که سیستم Xtronic CVT دارای یک حالت شیفت دستی شده و شرایط یک گیربکس اتوماتیک معمولی را تداعی میکند. در همین حال، شاید بهتر بود در مورانو به جای وادار کردن راننده برای تقلا بر روی شیفتر روی کنسول، از پدلشیفتر به این منظور استفاده میشد.
![2015-nissan-murano-02-620x379.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/2015-nissan-murano-02-620x379.jpg)
![nissan-murano-2015-2-150x80.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/nissan-murano-2015-2-150x80.jpg)
![nissan-murano-2015-04-150x80.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/nissan-murano-2015-04-150x80.jpg)
![nissan-murano-2015-08-150x80.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/nissan-murano-2015-08-150x80.jpg)
![nissan-murano-2015-1-150x80.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/nissan-murano-2015-1-150x80.jpg)
برای اولین بار پس از معرفی این مدل در ۱۲ سال پیش توسط نیسان، مورانو به شرایطی مدرن از استایل رسیده است. شاید در این طراحی، از عناصر پایه بامو i3 کمک گرفته شده و در همین حال، در حجم بزرگتر بر روی آنها کار شده است. مورانو نمیتواند خودروی کاملاً جذابی تلقی شود، ولی در عین حال دارای ظاهری متفاوت است. طراحی جدید بدنه و بهویژه سقف باعث شده که جریان هوا بر روی آن بسیار بهتر صورت گیرد و همین موضوع باعث شده تا ضریب دراگ نیسان مورانو از ۰/۳۷ به ۰/۳۱ کاهش یابد.
![murano-drive-1_1200-620x414.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/murano-drive-1_1200-620x414.jpg)
![2015_nissan_murano_rear_hatch-620x372.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/2015_nissan_murano_rear_hatch-620x372.jpg)
![murano-drive-12_1200-150x80.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/murano-drive-12_1200-150x80.jpg)
![murano-drive-28_1200-150x80.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/murano-drive-28_1200-150x80.jpg)
![murano-drive-6_1200-150x80.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/murano-drive-6_1200-150x80.jpg)
![murano-drive-4_1200-150x80.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/murano-drive-4_1200-150x80.jpg)
از پشت فرمان، شرایط مورانو از یک کانسپت آیندهنگرانه فاصله میگیرد و به سمت یک «نیسان» واقعاً خوب متمایل میشود. مجموعه کلیدها همان موارد معمول نیسان هستند و صندلیهای «جاذبه صفر الهام گرفته شده از ناسا» از همتای پلتفرم مشترک یعنی آلتیما، هماکنون به صورت استاندارد و در ردیف اول و دوم استفاده شدهاند. با این که سطح بالایی برای این صندلیها تصور نمیشود، ولی بسیار راحت هستند.
![nissan-murano-2015-05-620x334.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/nissan-murano-2015-05-620x334.jpg)
![2015-nissan-murano-interior-01-262x160.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/2015-nissan-murano-interior-01-262x160.jpg)
![2015-nissan-murano-interior-02-262x160.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/2015-nissan-murano-interior-02-262x160.jpg)
![2015-nissan-murano-interior-03-262x160.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/2015-nissan-murano-interior-03-262x160.jpg)
![2015-nissan-murano-interior-04-262x160.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/2015-nissan-murano-interior-04-262x160.jpg)
![2015-nissan-murano-interior-05-262x160.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/2015-nissan-murano-interior-05-262x160.jpg)
![2015-nissan-murano-interior-06-262x160.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/2015-nissan-murano-interior-06-262x160.jpg)
![2015-nissan-murano-interior-07-262x160.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/2015-nissan-murano-interior-07-262x160.jpg)
![2015-nissan-murano-interior-08-262x160.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/2015-nissan-murano-interior-08-262x160.jpg)
طراحی داخلی با استفاده از عناصر پلاستیک با یک یا دو الگو همراه با رنگ انتخابی برای کابین انجام شده است. این طراحی اگرچه از برخی از جاها از شرایط مدرن فاصله دارد، ولی در برخی نماها شباهتهایی به یک کابین مرسدسبنز کلاس S دیده میشود. در مجموع، ساخت و پرداخت طراحی کابین قانعکننده است و طراحی زیباشناسانه آن به مراتب بهتر از پلاستیکهای با ظاهری شبیه به فلز یا فیبرکربنهای غیرواقعی است که برخی خودروسازان برای چسباندن خود به برندهای سطح بالا استفاده میکنند.
![2015-nissan-murano-01-620x379.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/2015-nissan-murano-01-620x379.jpg)
![murano-drive-7_1200-620x369.jpg](http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2014/12/murano-drive-7_1200-620x369.jpg)
مشخصات: نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو یا تمامچرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در هاچبک.
قیمت مدل تست؛ دیفرانسیل جلو: ۳۰۴۴۵ دلار، دیفرانسیل AWD : ۳۲۰۴۵ دلار.
نوع موتور: DOHC ۲۴ سوپاپ V6، بدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
گنجایش: ۳۴۹۸ سیسی.
قدرت: ۲۶۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
گشتاور: ۳۲۵/۳۹ نیوتنمتر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه.
گیربکس: CVT با قابلیت شیفت دستی.ابعاد: فاصله محوری: ۲/۸۲۴ متر.
طول ماشین: ۴/۸۹۷ متر.
عرض: ۱/۹۱۵ متر.
ارتفاع: ۱/۶۹۲ متر.
وزن کلی: ۱۷۲۳ تا ۱۸۳۷ کیلوگرم.تستهای سرعت: صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۱ تا ۷/۲ ثانیه.
صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۹/۷ تا ۲۰/۷ ثانیه.
عبور از یکچهارم مایل:۱۵/۴ تا ۱۵/۶ ثانیه.
سرعت نهایی: ۱۸۵/۰۷۵ کیلومتر بر ساعت.
مصرف سوخت:تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۲ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.