نکته ای که در روانشناسی و رشد روانی کودک سه یا چهار ساله اهمیت دارد، این است که این کودکان از نگهداری ادرار و مدفوعشان لـ*ـذت می برند و به موقع به دستشویی نمی روند و مادران از این بابت بسیار ناراحت می شوند.
در برخی از فرهنگ ها مادران نسبت به این کار بسیار حساس هستند و حتی کودکان خود را تنبیه می کنند.
تنبیه کودکان سه و چهار ساله به دلیل کنترل نکردن ادرار و مدفوع ممکن است پایه گذار وضعیتی باشد که در بزرگسالی فرد را به وسواس مبتلا بکند.
این دوره کودکی به لحاظ روانشناسی اهمیت ویژه ای دارد.
یک کودک سه یا چهار ساله نمی تواند نظافت خود را آن طور که مادر می خواهد رعایت بکند و دوست دارد خیلی چیزها را خودش تجربه بکند که این کار ممکن است برای دیگران چندان خوشایند نباشد.
در برخی از فرهنگ ها مادران نسبت به این کار بسیار حساس هستند و حتی کودکان خود را تنبیه می کنند.
تنبیه کودکان سه و چهار ساله به دلیل کنترل نکردن ادرار و مدفوع ممکن است پایه گذار وضعیتی باشد که در بزرگسالی فرد را به وسواس مبتلا بکند.
این دوره کودکی به لحاظ روانشناسی اهمیت ویژه ای دارد.
یک کودک سه یا چهار ساله نمی تواند نظافت خود را آن طور که مادر می خواهد رعایت بکند و دوست دارد خیلی چیزها را خودش تجربه بکند که این کار ممکن است برای دیگران چندان خوشایند نباشد.