ShAd ShAd
کاربر اخراجی
- عضویت
- 2016/11/27
- ارسالی ها
- 1,671
- امتیاز واکنش
- 12,204
- امتیاز
- 746
نخستین دستاوردهای برجام در صنعت خودرو درست سه روز بعد از امضای توافق برجام به ظهور نشست. به طوریکه شرکت معتبر فرانسوی با خودروسازان ایرانی قرارداد همکاری امضا کرد تا بارقههای امید در دل این صنعت روشن شود. این صنعت به کمک دولت یازدهم موفق شد از مرحله بحران عبور کند، بهطوریکه کارشناسان بر این باورند که این صنعت در چند سال آینده شکوفا خواهد شد.
کمتر از یک دهه است که صنعت خودرو از روزهای طلایی خود فاصله گرفته؛ روزهایی که رشد متوسط آن دو برابر رشد متوسط صنعت بود بهطوریکه کارشناسان از آن به عنوان رشد نامتوزان یاد میکردند، اما در سال 94 به مرحلهای رسید که تنها کمک دولت توانست این صنعت مادر را نجات دهد تا ایران، صنعتی به نام صنعت خودرو داشته باشد. دولت یازدهم در شرایط بد اقتصادی به دلیل وجود تحریمها و کمبود نقدینگی با همه مشکلاتی که در سایر صنایع وجود داشت تصمیم گرفت به این صنعت یارانه تولید بدهد تا چرخ آن متوقف نشود. این کمک 200 میلیارد تومانی با عنوان یارانه تولید موجب شد پارکینگهای دو خودروساز بزرگ که مملو از خودرو بود به یکباره در کمتر از یک هفته خالی شود و مجددا خط تولید فعال شود.
**
دولت چارهای جز کمک به خودروسازان نداشت
بسیاری به دولت به دلیل کمک به خودروسازان ایراد گرفتند، اما امیرحسن کاکایی، استاد دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه دولت چارهای جز این نداشت به آفتابیزد میگوید: «نباید به دولت برای کمک به صنعت مادر خودرو و تعطیل شدن دوشرکت بزرگ خودروسازی ایراد گرفت، زیرا در آن شرایط چارهای جز این نبود. تصور کنید ایران دیگر شرکت خودروسازی نداشته باشد، این موضوع غیرقابل تصور است، اما سیاست و تصمیم دولت در سال 94 بعد از برجام موجب شد تا خودروسازی مجددا در کشور رونق یابد.»
کمتر از یک دهه است که صنعت خودرو از روزهای طلایی خود فاصله گرفته؛ روزهایی که رشد متوسط آن دو برابر رشد متوسط صنعت بود بهطوریکه کارشناسان از آن به عنوان رشد نامتوزان یاد میکردند، اما در سال 94 به مرحلهای رسید که تنها کمک دولت توانست این صنعت مادر را نجات دهد تا ایران، صنعتی به نام صنعت خودرو داشته باشد. دولت یازدهم در شرایط بد اقتصادی به دلیل وجود تحریمها و کمبود نقدینگی با همه مشکلاتی که در سایر صنایع وجود داشت تصمیم گرفت به این صنعت یارانه تولید بدهد تا چرخ آن متوقف نشود. این کمک 200 میلیارد تومانی با عنوان یارانه تولید موجب شد پارکینگهای دو خودروساز بزرگ که مملو از خودرو بود به یکباره در کمتر از یک هفته خالی شود و مجددا خط تولید فعال شود.
**
دولت چارهای جز کمک به خودروسازان نداشت
بسیاری به دولت به دلیل کمک به خودروسازان ایراد گرفتند، اما امیرحسن کاکایی، استاد دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه دولت چارهای جز این نداشت به آفتابیزد میگوید: «نباید به دولت برای کمک به صنعت مادر خودرو و تعطیل شدن دوشرکت بزرگ خودروسازی ایراد گرفت، زیرا در آن شرایط چارهای جز این نبود. تصور کنید ایران دیگر شرکت خودروسازی نداشته باشد، این موضوع غیرقابل تصور است، اما سیاست و تصمیم دولت در سال 94 بعد از برجام موجب شد تا خودروسازی مجددا در کشور رونق یابد.»