چرا عنوان Horizon: Zero Dawn باید یک بازی نقش‌آفرینی باشد؟

  • شروع کننده موضوع Maedeh.z
  • بازدیدها 149
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

Maedeh.z

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/07/13
ارسالی ها
605
امتیاز واکنش
1,150
امتیاز
391
محل سکونت
تهران
36914147601678834433_maxresdefault%20(2).jpg


شاید عنوان Horizon: Zero Dawn را بتوان یکی از موردانتظارترین و در عین حال عجیب‌ترین بازی‌های انحصاری PS4 دانست. سوالی که در ذهن بسیاری از گیمرها شکل گرفته است این است که چگونه سازندگان Killzone که یکی از خطی‌ترین سری بازی‌های شوتر در بازار است، به ساختن یک RPG چهان‌باز روی آورده‌اند؟

استودیوی Guerrilla Games در یک مصاحبه با Game Informer یه این سوال پاسخ داده است. این استودیو عنوان کرده است که ساخت بازی در سبک RPG از مفهوم اولیه‌ی بازی ایجاد شد و سازندگان قصد نداشتند از همان ابتدا یک بازی RPG بسازند و سپس مفاهیم بازی را براساس این سبک پایه‌ریزی کنند.

کارگردان Horizon: Zero Dawn یعنی "متیس دی‌یونگ" (Mathis De Jonge) گفته است:

"ما می‌خواستیم یک ساختار جهان‌باز بسازیم. ما احساس می‌کردیم که بیشتر از همیشه به سیستم‌های جدیدی برای روایت داستان نیاز داریم. ما می‌خواستیم که با افزایش تعداد دیالوگ‌های قابل انتخاب، فرهنگ‌ها و اطلاعات پس‌زمینه‌ای بیشتری را در شخصیت‌ها و دنیای پر رمز و راز بازی داشته باشیم. ما هم‌چنین می‌خواستیم یک ساختار کامل برای ماموریت‌ها ایجاد کنیم، بنابراین شما قادر خواهید بود یک ماموریت اصلی، یک ماموریت قبیله‌ای و فعالیت‌های دیگری برای انجام داشته باشید."

او افزوده است:

"ما می‌خواستیم این مفاهیم را در بازی بگنجانیم، اما چه چیزی برای این بازی بهترین بود؟ چه چیزی به بهترین شکل این مفاهیم را پیاده می‌کرد؟ بنابراین ما ویژگی‌های لازم را براساس این مفاهیم به بازی اضافه کردیم. ما از همان ابتدا سبک RPG (نقش‌آفرینی) را به بازی تحمیل نکردیم و نگفتیم که بازی باید حتما ویژگی‌های این سبک را داشته باشد. تصمیم ما همواره بر این بوده است که از دید مفهومی کار خود را شروع کنیم و سپس به این برسیم که چه چیزی برای بازی بهترین است."

"برای مثال وقتی شما به یک ماشین شلیک می‌کنید میزان آسیب وارد شده به آن به صورت اعداد شناور نمایش داده می‌شود. برخی افراد این ویژگی را جزء عناصر RPG طبقه‌بندی می‌کنند، اما ما اساسا به این ویژگی نیاز داشتیم چون گیمرها باید بدانند که هنگام شلیک به زره یا نقاط ضعیف‌تر چقدر به دشمن آسیب می‌زنند. این به نوعی یک سیستم فیدبک است که اساسا برای بازی ضروری است."

قطعا روشی که Horizon: Zero Dawn در پیش گرفته است بهترین و منطقی‌ترین روش برای ساخت بازی است و شاید به همین خاطر است که این بازی این‌چنین طبیعی و بدون مانند به نظر می‌رسد.

عنوان Horizon: Zero Dawn در تاریخ 28 فوریه 2017 (10 اسفند 1395) به صورت انحصاری برای PS4 عرضه می‌شود.
 

برخی موضوعات مشابه

بالا