فوتبال خارجی چرا منچستریونایتد خرید نمیکند؟/ پای دو غول در میان است

  • شروع کننده موضوع Diba
  • بازدیدها 126
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

Diba

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2015/04/15
ارسالی ها
86,552
امتیاز واکنش
46,640
امتیاز
1,242
بانک ورزش - چند ماه پیش بود که رقابت بین دو غول تولیدی پوشاک ورزشی بر سر قرمزهای شهر منچستر خبرساز شد.
به گزارش بانک ورزش، مدیران یونایتد از قیمت پیشنهادی نایکی برای تمدید قرارداد راضی نبودند و در نهایت کمپانی آدیداس با قراردادی 10 ساله به ارزش 750 میلیون پوند توانست برند ارزشمند یونایتد را از چنگ کمپانی نایکی بیرون بیاورد اما هنوز جنگ به انتها نرسیده است. قرارداد یونایتد با نایکی طوری تنظیم شده است که تا یک هفته قبل از آغاز لیگ جزیره، یونایتد باید از البسه ای استفاده کند که تبلیغ نایکی روی آن حک شده باشد و این به این معنی است که تور پیش فصل یونایتد و بازیهای تدارکاتی این تیم همگی باید با پیراهنهای نایکی انجام شود.درحالی که بسیاری از تیمهای اروپایی در تورهای پیش فصل خود برای جذب مشتری و فروش پیراهنهای خود از طرحهای جدید رونمایی میکنند، یونایتد این فرصت گرانبها را از دست میدهد و این یعنی ضرر هنگفت به باشگاه و آدیداس کمپانی حامی جدید. مساله وقتی حادتر میشود که به یاد بیاوریم منچستریونایتد در جدول رکورد بالاترین تعداد فروش پیراهن در سالهای اخیر همواره بین سه تیم اول حضور داشته است. منابع خبری گزارش میدهند آدیداس برای جلوگیری از این ضرر حاضر شده است مبلغی به عنوان غرامت به نایکی بپردازد تا یونایتد را دو هفته زودتر تحت پوشش خود قرار دهد اما آیا نایکی حاضر به این نرمش خواهد شد یا از حداکثر توان خود استفاده میکند تا به شرکت رقیب و موکلین سابق خود بیشترین ضرر ممکن را برساند؟نشانه هایی از مقاومت نایکی وجود دارد، شاید حداقل برای بالابردن رقم غرامت، درحالی که تیمهای رقیب به اهداف اصلی خود در بازار نقل و انتقالات رسیده اند و بسیاری از باشگاهها صیدهای بزرگ خود را یا انجام داده اند یا هدف گذاری کرده اند و مذاکراتشان در جریان است، یونایتد اما هنوز فقط با اسامی بازی کرده است و فعالیت محسوسی از سوی آنها صورت نمیگیرد.
آنطور که از منابع خبری برمیآید این عدم فعالیت نیز به جنگ دو کمپانی باز میگردد، آدیداس دوست ندارد از خریدهای مشتری جدیدش با پیراهنهای نایک پرده بردای کند، مخصوصا که دو بازیکن اصلی مد نظر یونایتد یعنی اشنایدرلین و راموس هر دو بازیکنانی هستند که در تیمهای سابق خود پیراهن آدیداس بر تن داشته اند. باید دید آیا تکلیف جنگ این دو کمپانی زودتر مشخص میشود تا خریدهای یونایتد از راه برسند یا اینکه هماهنگی تیم فانخال این فصل نیز قربانی مسائل تبلیغاتی میشود به مانند فصل گذشته که ال وی جی از تور بی دروپیکر و پر از تبلیغ و طولانی یونایتد شاکی بود و آن را عامل اصلی از دست دادن بازیهای ابتدای فصل و ناهماهنگی تیم میدانست.
 

برخی موضوعات مشابه

بالا