چگونه یک تیم را مدیریت کنیم؟

  • شروع کننده موضوع Miss.aysoo
  • بازدیدها 256
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

Miss.aysoo

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/05/17
ارسالی ها
3,219
امتیاز واکنش
8,180
امتیاز
703
محل سکونت
سرزمیــن عجـایبO_o
Please, ورود or عضویت to view URLs content!


چگونه یک تیم را مدیریت کنیم؟
همه ی مدیران رویای دستیابی به ماکسیمم بهره وری از یک تیم کاری را در سر می پرورانند. البته مدیریت تیم یک کار فوق العاده چالش بر انگیز و در عین حال جذاب است. به یاد داشته باشید بهترین شرکت های موفق جهان از یک تیم قوی و باور نکردنی تشکیل شده اند.



ارتباطات

ارتباطات مهمترین بخش مدیریت یک تیم است. اگر شما با تیم خود ارتباط خوبی برقرار کنید، برطرف کردن مشکلات میسر می شود. دو روش مختلف برای بهبود ارتباط در بین اعضای تیم وجود دارد. یکی بر ارتباطات شخصی متمرکز است و دیگری در سطح حرفه ای.

نزدیک تر شدن ارتباطات در سطح شخصی چیزی است که می تواند از طریق یک شام دورهمی یا جمع شدن اعضای تیم در آخر هفته و فعالیت های مشابه اتفاق بیفتد. اینکار به مدیر و همچنین اعضای تیم امکان آشنایی را می دهد و کانال های ارتباطی باز خواهد شد. به این ترتیب هر یک از اعضاء راحت تر می توانند با غریبه ای که در کنازشان نشسته است آشنا شوند. از سوی دیگر ایجاد محدودیت های ارتباطی حرفه ای نیز بسیا رمهم است.

شما قطعاً نمی خواهید در تیم فضایی را ایجاد کنید که افراد دائماً راجع به مسائل شخصی صحبت کنند و حواس پرتی ایجاد شود. بنابراین قوانین در مورد چنین ارتباطات باید برقرار باشد و اعضای تیم با اطلاع از این محدودیت ها در حین کار با هم ارتباط برقرارا کنند. فراموش نکنید که هر دوی این کانال های ارتباطی مکمل یکدیگرند و در افزایش بهره وری تیم بسیار تاثیر دارند.

استراحت

یک مدیر باید به استراحت و مرخصی به موقع اعضای تیم توجه کند.

اگر دائماً اعضای تیم را مجبور به کار مستمر کنید نتیجه ی مطلوب بدست نمی آید. واقعیت این است که همه ی ما انسان هستیم و در برای داشتن تمرکز کافی در ۸ ساعت کاری نیاز به استراحت داریم. هر چقدر هم که اعضای تیم حرفه ای باشند، باز هم کار ۸ ساعته آنها را خسته خواهد کرد. یک راهکار خوب در نظر گرفتن استراحت است.

برای مثال ۱۵ دقیقه وقت استراحت در نظر بگیرید. در هر روز ۳ تا ۴ وقت استراحت به اعضای تیم دهید. با اینکار اطمینان حاصل می کنید که اعضای تیم کمتر دچار خستگی می شوند و سازنده تر کار می کنند.

شکل دادن طرز فکر اعضای تیم

شکل دادن طرز فکر اعضای تیم مثل روغن کاری یک ماشین نیاز به زمان و تعهد دارد. یک عامل روانی در این کار وجود دارد. اعضای تیم باید احساس کنند که به عنوان بخشی از چیزی بزرگتر که جدایی ناپذیر است کار می کنند. هر عضو تیم باید به دیگر اعضا و پروژه متعهد بماند. تاکید بر تصویر بزرگ تر و نتیجه بسیار مهم است و باید در ذهن همه ی اعضای تیم حک شود.

چیز دیگری که در افزایش بهره وری اعضای تیم تاثیر دارد این است که اگر هر عضو بیشتر در کار درگیر شود، احتمال اینکه بتواند ایده ای ارائه دهد که مسیر کل شرکت را به مسیر جدید وارد کند بیشتر می شود. شما هرگز نمی دانید که هر کسی چه استعداد های پنهانی می تواند داشته باشد. بنابراین اگر می خواهید میزان خلاقیت تیم کاری افزایش یابد، باید بر روی طرز فکر اعضای تیم کار کنید.

تعیین اهداف واقع بینانه

تعیین اهداف واقع بینانه می تواند در اعضای تیم انگیزه ی دستیابی به موفقیت را ایجاد کند. برای مثال هرگز اعضای تیم را درگیر پروژه ای نکنید که بیشتر از ۳ ماه طول می کشد و یا اینکه اگر پروژه ی بزرگی در دست دارید، باید آن را به پروژه های کوچکتر با مدت کوتاه تر تقسیم کنید و سپس اعضای تیم را درگیر پروژه کنید. اینکار سبب می شود که پس از به اتمام رسیدن هر پروژه احساس خوبی از دستاوردهای پروژه به اعضای تیم منتقل شود.

بنابراین در برنامه ریزی و مشخص کردن وظایف اعضاء فاکتور زمان را در نظر بگیرید.

اعتبار بخشی به اعضای تیم

پس از اتمام هر پروژه، صرف نظر از میزان موفقیت باید از اعضای تیمی که درگیر پروژه بودند تشکر و قدردانی کنید. اینکار باعث می شود که اعضای تیم احساس اهمیت داشتن در کار داشته باشند. اگر اعتبار بخشی به اعضا ی تیم را فراموش کنید، انگیزه ی آنها را می کشید و بهره وری کاهش می یابد.

بنابراین بدون در نظر گرفتن نوع وظیفه ی هر عضو و تاثیر آن در پروژه مهم است که به هر عضو انگیزه داده شود. اینکار در دراز مدت علاوه بر انگیزه، احساس تعلق خاطر مثل اعضای یک خانواده و افزایش وفاداری و اعتماد اعضا را ایجاد می کند.

ایجاد یک محیط واقعاً حرفه ای

همه ی موارد بالا در مدیریت یک تیم اهمیت دارند، اما پایه و اساس همه ی آنها یک محیط کاری حرفه ای را می طلبد. محل کار اعضای تیم باید ایزوله و بی صدا باشد. شاید زیاده روی به نظر برسد، اما دسترسی به وب سایت های بی ربط و رسانه های اجتماعی نیز را باید ممنوع کنید. اینها مواردی هستند که می توانند تمرکز اعضای تیم و درنتیجه بهره وری تیم را کاهش دهند.

از سوی دیگر فشار مضاعف بر اعضای تیم جایز نیست و تاثیر سوء دارد.

همه ی مدیران رویای دستیابی به ماکسیمم بهره وری از یک تیم کاری را در سر می پرورانند. البته مدیریت تیم یک کار فوق العاده چالش بر انگیز و در عین حال جذاب است. به یاد داشته باشید بهترین شرکت های موفق جهان از یک تیم قوی و باور نکردنی تشکیل شده اند.

ارتباطات

ارتباطات مهمترین بخش مدیریت یک تیم است. اگر شما با تیم خود ارتباط خوبی برقرار کنید، برطرف کردن مشکلات میسر می شود. دو روش مختلف برای بهبود ارتباط در بین اعضای تیم وجود دارد. یکی بر ارتباطات شخصی متمرکز است و دیگری در سطح حرفه ای.

نزدیک تر شدن ارتباطات در سطح شخصی چیزی است که می تواند از طریق یک شام دورهمی یا جمع شدن اعضای تیم در آخر هفته و فعالیت های مشابه اتفاق بیفتد. اینکار به مدیر و همچنین اعضای تیم امکان آشنایی را می دهد و کانال های ارتباطی باز خواهد شد. به این ترتیب هر یک از اعضاء راحت تر می توانند با غریبه ای که در کنازشان نشسته است آشنا شوند. از سوی دیگر ایجاد محدودیت های ارتباطی حرفه ای نیز بسیا رمهم است.

شما قطعاً نمی خواهید در تیم فضایی را ایجاد کنید که افراد دائماً راجع به مسائل شخصی صحبت کنند و حواس پرتی ایجاد شود. بنابراین قوانین در مورد چنین ارتباطات باید برقرار باشد و اعضای تیم با اطلاع از این محدودیت ها در حین کار با هم ارتباط برقرارا کنند. فراموش نکنید که هر دوی این کانال های ارتباطی مکمل یکدیگرند و در افزایش بهره وری تیم بسیار تاثیر دارند.

استراحت

یک مدیر باید به استراحت و مرخصی به موقع اعضای تیم توجه کند.

اگر دائماً اعضای تیم را مجبور به کار مستمر کنید نتیجه ی مطلوب بدست نمی آید. واقعیت این است که همه ی ما انسان هستیم و در برای داشتن تمرکز کافی در ۸ ساعت کاری نیاز به استراحت داریم. هر چقدر هم که اعضای تیم حرفه ای باشند، باز هم کار ۸ ساعته آنها را خسته خواهد کرد. یک راهکار خوب در نظر گرفتن استراحت است.

برای مثال ۱۵ دقیقه وقت استراحت در نظر بگیرید. در هر روز ۳ تا ۴ وقت استراحت به اعضای تیم دهید. با اینکار اطمینان حاصل می کنید که اعضای تیم کمتر دچار خستگی می شوند و سازنده تر کار می کنند.

شکل دادن طرز فکر اعضای تیم

شکل دادن طرز فکر اعضای تیم مثل روغن کاری یک ماشین نیاز به زمان و تعهد دارد. یک عامل روانی در این کار وجود دارد. اعضای تیم باید احساس کنند که به عنوان بخشی از چیزی بزرگتر که جدایی ناپذیر است کار می کنند. هر عضو تیم باید به دیگر اعضا و پروژه متعهد بماند. تاکید بر تصویر بزرگ تر و نتیجه بسیار مهم است و باید در ذهن همه ی اعضای تیم حک شود.

چیز دیگری که در افزایش بهره وری اعضای تیم تاثیر دارد این است که اگر هر عضو بیشتر در کار درگیر شود، احتمال اینکه بتواند ایده ای ارائه دهد که مسیر کل شرکت را به مسیر جدید وارد کند بیشتر می شود. شما هرگز نمی دانید که هر کسی چه استعداد های پنهانی می تواند داشته باشد. بنابراین اگر می خواهید میزان خلاقیت تیم کاری افزایش یابد، باید بر روی طرز فکر اعضای تیم کار کنید.

تعیین اهداف واقع بینانه

تعیین اهداف واقع بینانه می تواند در اعضای تیم انگیزه ی دستیابی به موفقیت را ایجاد کند. برای مثال هرگز اعضای تیم را درگیر پروژه ای نکنید که بیشتر از ۳ ماه طول می کشد و یا اینکه اگر پروژه ی بزرگی در دست دارید، باید آن را به پروژه های کوچکتر با مدت کوتاه تر تقسیم کنید و سپس اعضای تیم را درگیر پروژه کنید. اینکار سبب می شود که پس از به اتمام رسیدن هر پروژه احساس خوبی از دستاوردهای پروژه به اعضای تیم منتقل شود.

بنابراین در برنامه ریزی و مشخص کردن وظایف اعضاء فاکتور زمان را در نظر بگیرید.

اعتبار بخشی به اعضای تیم

پس از اتمام هر پروژه، صرف نظر از میزان موفقیت باید از اعضای تیمی که درگیر پروژه بودند تشکر و قدردانی کنید. اینکار باعث می شود که اعضای تیم احساس اهمیت داشتن در کار داشته باشند. اگر اعتبار بخشی به اعضا ی تیم را فراموش کنید، انگیزه ی آنها را می کشید و بهره وری کاهش می یابد.

بنابراین بدون در نظر گرفتن نوع وظیفه ی هر عضو و تاثیر آن در پروژه مهم است که به هر عضو انگیزه داده شود. اینکار در دراز مدت علاوه بر انگیزه، احساس تعلق خاطر مثل اعضای یک خانواده و افزایش وفاداری و اعتماد اعضا را ایجاد می کند.

ایجاد یک محیط واقعاً حرفه ای

همه ی موارد بالا در مدیریت یک تیم اهمیت دارند، اما پایه و اساس همه ی آنها یک محیط کاری حرفه ای را می طلبد. محل کار اعضای تیم باید ایزوله و بی صدا باشد. شاید زیاده روی به نظر برسد، اما دسترسی به وب سایت های بی ربط و رسانه های اجتماعی نیز را باید ممنوع کنید. اینها مواردی هستند که می توانند تمرکز اعضای تیم و درنتیجه بهره وری تیم را کاهش دهند.

از سوی دیگر فشار مضاعف بر اعضای تیم جایز نیست و تاثیر سوء دارد.
 

برخی موضوعات مشابه

بالا