ShAd ShAd
کاربر اخراجی
- عضویت
- 2016/11/27
- ارسالی ها
- 1,671
- امتیاز واکنش
- 12,204
- امتیاز
- 746
شرکت تاکسیرانی و یا بهتر بگوییم شهرداری تهران و برخی ارگانهای دیگر در مقابله با استارتاپهای اسنپ و تپسی اپلیکیشن کارپینو را به راهانداختهاند. این حرکت به خودی خود از نگاه ایجاد فضای رقابتی در بازار حرکت مثبتی است چون حضور هر چه بیشتر رقیب در این عرصه موجب بهبود شرایط و امکان مقایسه سرویسها با هم و در نهایت بهرهبردن مسافران ازاین شرایط خواهد شد.
نکته این است که در نهایت مردم تصمیم میگیرند از بین گزینههای موجود کدام را انتخاب کنند و در این میان به سراغ گزینههایی میروند که ترکیب قیمت و امکانات و کیفیت خدماتشان بهتر باشد. موج اسنپ و تپسی تغییرات قابل توجهی در فضای حمل و نقل درون شهری ایران ایجاد کرده که هر رقیب جدیدی در این عرصه لزوما باید در همین مسیر حرکت کند. زمانی که شرکت Uber نخستین بار در شهر سانفرانسیسکو سرویس خود را به راه انداخت تاکسیها به اصطلاح جان مردم را به لب شان رسانده بودند. از نظر برخورد ، قیمت و کیفیت خدمات تاکسیهای سانفرانسیسکو قابلیت رقابت با رقیب تازه نفس را نداشتند. رانندگان مغرور تاکسی در سانفرانسیسکو اما به محض آنکه شرایط کاری خود را در خطر دیدند و استقبال مردم از سرویس جوان و تازه نفس را مشاهده کردند که با قیمت کمتر خدمات رسانی سریعتری را انجام میداد به تدریج مجبور به تغییر رویه خود شدند. رقیب جدید باعث شد که هم آنها مجبور به تعدیل قیمتهای خود شوند هم مدل و روش برخورد با مسافران تا حد بسیار زیادی بهبود یافت از طرف دیگر شرکتهای تاکسیرانی خود به یکی از شرکای شرکتهایی چون Uber و Lyft تبدیل شدند به طوری که حالا مسافران هم میتوانند تاکسی سفارش دهند و هم خودروی شخصی.
نکته این است که در نهایت مردم تصمیم میگیرند از بین گزینههای موجود کدام را انتخاب کنند و در این میان به سراغ گزینههایی میروند که ترکیب قیمت و امکانات و کیفیت خدماتشان بهتر باشد. موج اسنپ و تپسی تغییرات قابل توجهی در فضای حمل و نقل درون شهری ایران ایجاد کرده که هر رقیب جدیدی در این عرصه لزوما باید در همین مسیر حرکت کند. زمانی که شرکت Uber نخستین بار در شهر سانفرانسیسکو سرویس خود را به راه انداخت تاکسیها به اصطلاح جان مردم را به لب شان رسانده بودند. از نظر برخورد ، قیمت و کیفیت خدمات تاکسیهای سانفرانسیسکو قابلیت رقابت با رقیب تازه نفس را نداشتند. رانندگان مغرور تاکسی در سانفرانسیسکو اما به محض آنکه شرایط کاری خود را در خطر دیدند و استقبال مردم از سرویس جوان و تازه نفس را مشاهده کردند که با قیمت کمتر خدمات رسانی سریعتری را انجام میداد به تدریج مجبور به تغییر رویه خود شدند. رقیب جدید باعث شد که هم آنها مجبور به تعدیل قیمتهای خود شوند هم مدل و روش برخورد با مسافران تا حد بسیار زیادی بهبود یافت از طرف دیگر شرکتهای تاکسیرانی خود به یکی از شرکای شرکتهایی چون Uber و Lyft تبدیل شدند به طوری که حالا مسافران هم میتوانند تاکسی سفارش دهند و هم خودروی شخصی.