جالب و دانستنی کتابفروشی بسیار غیرعادی در مرکز خرید لوکس ژاپن +عکس

  • شروع کننده موضوع CAPRICORN
  • بازدیدها 152
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

CAPRICORN

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2014/11/24
ارسالی ها
12,639
امتیاز واکنش
28,246
امتیاز
1,051
محل سکونت
بندر انزلی
bookstoreeemm.jpg

کتابفروشی غیرمعمول در توکیو

کتابفروش
ژاپنی یوشی یوکی موریوکا شیوه بسیار غیرمعمولی برای فروش کتاب دارد، او تنها در یک زمان، یک کتاب را در فروشگاه کوچکش واقع در گینزا (ناحیه مرکز خرید لوکس توکیو) می فروشد. او هر هفته تنها به فروش نسخه هایی از یک کتاب بسنده می کند.


شاید فکر کنید، اصلا نام این فروشگاه را نمی توان کتاب فروشی گذاشت، چرا که حتی لازم نیست دقیقه ای را صرف تماشا و جستجو در بین صدها کتاب کنید، ولی موریوکا هرگز قصدش راه اندازی یک کتابفروشی کلاسیک نبوده است. بیشتر شبیه سرویس پیشنهادی کتاب "در هفته" است، شما تنها به آنجا رفته و کتاب انتخاب شده برای آن هفته را خریداری می کنید و بار انتخاب کتاب از میان صدها گزینه از دوش شما برداشته می شود.

kc740u1ia3a48sumfm5h.jpg

کتابفروشی که تنها یک کتاب برای فروش می گذارد

موریوکا به خبرگزاری گاردین گفت:"پیش از راه اندازی فروشگاه کتاب در گینزا، به مدت 10 سال، کتابفروشی دیگری در کایاباچو اداره می کردم. در آنجا من حدود 200 کتاب مختلف داشتم و هر ساله به مناسبت های مختلف چندین کتاب دیگر را نیز سازماندهی می کردم. در طول آن مناسبت ها متوجه شدم که مردم به دنبال تنها یک کتاب مشخص به فروشگاه می آیند. از آنجا که این تجربه چندین بار تکرار شد، من با خود گفتم شاید بتوان کتابفروشی را تنها با یک کتاب نیز اداره کرد."

او برای پرداخت هزینه مالی فروشگاه جدید، کلکسیون بزرگ تبلیغاتی خود متعلق به دوران جنگ ژاپن که برای داشتن تصاویر غیرمرسوم و قوی مشهور بود را فروخت.

fbz9mzn7fa3xttfymwh.jpg

کتابفروشی غیرمعمول در شهر توکیو ژاپن


فروشگاه مذکور با داشتن دیوارهای بتونی و سقفی که به زحمت با لایه ای از رنگ سفید نقاشی شده و همچنین کف پوش بتونی خام در حداقل کامل قرار دارد. یک دراور سبک قدیمی که به عنوان پیشخوان نیز از آن استفاده می شود در آن قرار داشته و یک میز سست در مرکز فروشگاه، عنوان هفته را در معرض دید مشتریان قرار می دهد.


طبق گفته موریوکا، این شیوه مزیت ویژه ای دارد و می تواند کتاب و جهان داخل آن و داستانش را برای مشتری ها تبدیل به یک چیز زنده کند. او می گوید:"برای مثال وقتی کتابی درمورد گل ها به فروش می رود، مغازه می تواند گلی را نمایش دهد که در حقیقت داخل کتاب وجود دارد" "همچنین من از نویسندگان و ناشران تقاضا می کنم تا جایی که می توانند در کتابفروشی حضور داشته باشیند. با این کار کتاب دوبعدی تبدیل به تجربه و تابلویی سه بعدی می شود."



پرشین وی
 

برخی موضوعات مشابه

بالا