حوادث ایرانی ۴۸ کشته در سانحه سقوط هواپیما ※※※※※※※

سما جون

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2014/01/29
ارسالی ها
2,624
امتیاز واکنش
953
امتیاز
0
محل سکونت
ایران
این هواپیما كه متعلق به شركت سپاهان است در شمال فرودگاه پس از تیكاف بالای جاده مخصوص سقوط كرده است.
دقایقی پیش سانحهای در فرودگاه مهرآباد رخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دقایقی پیش سانحهای در فرودگاه مهرآباد رخ داد كه 48 كشته برجای گذاشت.

شوشتری معاون عملیات سازمان فرودگاه های كشور در گفتگو با ایلنا با بیان اینكه این هواپیما كه از نوع ایران ۱۴۰و متعلق به شركت سپاهان است در شمال فرودگاه پس از تیكاف بالای جاده مخصوص سقوط كرده است.

وی ادامه داد: این هواپیما كهبه مقصد طبس فرودگاه مهرآباد را ترک کرده بود 40 مسافر داشت و 8 نفر هم خدمه این هواپیما بودند كه احتمالا همه مسافران و كرو(خدمه پرواز) كشته شده اند.

شوشتری ادامه داد: هنوز دلیل این سقوط مشخص نیست.

گفتنی است این هواپیما در ساعت 9:18 دقیقه تهران را به مقصد طبس ترک کرده بوده است.

سازمان هواپیمایی اجازه مصاحبه نمیدهد‬

مدیر عامل شرکت سپاهان (هسا) گفت:سازمان هواپیمایی اجازه مصاحبه درباره سقوط هواپیما در مهرآباد را نمیدهد‬.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی سپاهان (هسا) که ساعتی پیش هواپیمای آنتونف این شرکت در جاده مخصوص سقوط کرد، در گفت وگو با ایلنا گفت: سازمان هواپیمایی تاکید کرده که با هیچ رسانهای مصاحبه نکنم.

‫وی درباره جزییات سانحه و علت آن گفت: هنوز اطلاعی از جزییات و تعداد کشتهها ندارم و همین الان در راه کمیته بحران هستم.

جسد كشته شدهها در حال انتقال است

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت:هواپیمای هسا در محوطه بافت مسکونی شهرک آزادی سقوط نکرده است‬.

ناصر چرخساز معاون عملیات سازمان امداد و نجات در گفتوگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه محل دقیق سقوط هواپیمای هسا(سپاهان) کیلومتر6 جاده مخصوص است، گفت: محل سقوط در محوطه مسکونی شهرک آزادی نبوده است.

وی ادامه داد:جزییات سانحه را سازمان امداد و نجات تا یک ساعت دیگر اعلام می کند اما هیچ تلفاتی ناشی از سقوط هواپیما و برخورد آن با خودرو در این جاده یا بافت مسکونی شهرک آزادی اعلام و ثبت نشده است.

معاون عملیات سامان امداد و نجات ادامه داد: این هواپیما بر دیواره كارخانه شیشه مینا برخورد كرده و 5 نفر از كارگران این كارخانه مصدوم و به اورژانس انتقال داده شده اند.

وی ادامه داد: طبق آخرین جزئیات و اطلاعات این هواپیما 46 مسافر داشته كه هر 46 نفر كشته شده اند و در حال حاضر تمام اجساد رهاسازی شده اند و جسد كشته شده ها در حال انتقال است.

وی گفت: در حال حاضر 8 تیم از گروه ما و 50 از نیروهای امداد و نجات در محل سانحه هستند.

رییس ستاد مدیریت بحران تهران نیز از خاموش شدن آتش سوزی این هواپیما خبر داده است.

همچنین براساس آخرین اخبار در این حادثه سقوط، 8 کودک نیز جان خود را از دست داده اند.
 
  • پیشنهادات
  • سما جون

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2014/01/29
    ارسالی ها
    2,624
    امتیاز واکنش
    953
    امتیاز
    0
    محل سکونت
    ایران
    محمد عابدزاده یکی از بازماندگان سقوط هواپیمایی سپاهان اعلام کرد که حفره ایجاد شده در بدنه هواپیما سبب نجات جان من و همسرم شد.

    به گزارش ایسکانیوز محمد عابدزاده که هم اکنون در بیمارستان در حال درمان سوختگی است، روایتی جدید از سقوط هواپیما را عنوان کرد و گفت: چند لحظه بعد از پرواز هواپیما و افتادن یکی از بال ها در حالی که فاصله زیادی با زمین نداشتیم هواپیما منحرف شد و بعد از برخورد با دیوار بدنی حفره ای عمیق در آن ایجاد شد.

    وی اظهارداشت: با ایجاد این حفره در بدنه هواپیما با سرعت از آن حفره به بیرون پریدیم و چند ثانیه بعد هواپیما آتش گرفت.

    به گفته وی، آتش به قدری مهیب بود که من و همسرم "مریم رهنما" دچار سوختگی شدید شدیم.

    عابدزاده در حالی که گریه می کرد خدا را عامل نجات خود و همسرش عنوان کرد.

    صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط سپاهان از تهران به مقصد طبس دچار سانحه شد و بر طبق آخرین گزارشات 48 نفر از مسافران و کادر پروازی جان باختند و تنها چهار نفر مصدوم و به بیمارستان امام خمینی و پیامبران اعزام شدند.
     

    ☂Baran

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2013/12/16
    ارسالی ها
    2,966
    امتیاز واکنش
    225
    امتیاز
    286
    گزارش بلومبرگ از هواپیمای ایران ۱۴۰ و سقوط هایش/ نیاز مبرم ایران به شرکت های غربی

    تسنیم نوشت:

    بلومبرگ با اشاره به عملکرد ناموفق هواپیماهای آنتونوف ۱۴۰ مدعی شد طرح بومیسازی صنعت ساخت هواپیماهای مسافربری در ایران با شکست مواجه شده است.

    بلومبرگ طی گزارشی نوشت: تلاشهای ایران برای خنثی کردن تاثیرات تحریمهای غرب از طریق ایجاد صنعت هوانوردی بومی، پس از سقوط ۴ هواپیما در طی ۱۲ سال گذشته با شکست مواجه شده است.

    هواپیماهای ایران ۱۴۰، که یکی از آنها این هفته در اطراف فرودگاه مهرآباد سقوط کرد و منجر به کشته شدن ۳۹ تن شد، بر اساس دستور رئیس جمهور ایران، تا زمان مشخص شدن نتیجه تحقیقات بعدی، حق پرواز نخواهند داشت.

    این هواپیمای مونتاژ داخل، بر اساس مدل هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ اوکراین تولید میشد. این نوع هواپیما تنها در اواخر سال ۲۰۰۰ وارد ارائه خدمات هوایی شد. به گفته پل هایس، رئیس بخش تحلیل ایمنی موسسه آسکند اینترنشنال در لندن، در حالی که تا پایان سال ۲۰۱۳، ۳۱ فروند از این نوع هواپیماها (شامل نسخههای ایرانی که تولید آنها در سال ۲۰۰۵ آغاز شد) تولید شده، تنها ۱۶ فروند از آنها همچنان در حال فعالیت هستند.

    هایس افزود: «اگر بخواهیم بر اساس اعداد و ارقام قضاوت کنیم، این طرح یک طرح موفق نبوده است.»

    حداقل برخی از هواپیماهای ایرانی که دیگر پرواز نمیکنند، به دلیل نبود قطعات یدکی ناشی از تحریمها زمینگیر شدهاند. به گفته احمد مجیدی، معاون وزیر حمل و نقل ایران، این موضوع موجب شده که ایران در وهله اول اقدام به ایجاد قابلیت تولید بومی هواپیما کند.

    اولین سقوط مرگبار این نوع هواپیما در سال ۲۰۰۲ اتفاق افتاد، زمانی که این هواپیما حامل هیئتی اوکراینی، شامل برخی از طراحان آنتونوف ۱۴۰ عازم اصفهان بود، جایی که قرار بود کارخانه مونتاژ این نوع هواپیما در آن آغاز به کار نماید.

    دومین سقوط این هواپیما در سال ۲۰۰۵ اتفاق افتاد و هواپیما ۸ دقیقه پس از پرواز از کنترل خارج شد و سقوط کرد. هایس افزود، خدمه پروازی به مدیران ترافیک هوایی در مورد نقص سیستم هواپیما شکایت کردند.

    سومین حادثه در سال ۲۰۰۹ بود، زمانی که مدل ساخت ایران این هواپیما سقوط کرد و منجر به کشته شدن ۵ سرنشین خود شد.

    چهارمین حادثه نیز حادثه ۱۰ آگوست بود که هواپیمای ایران ۱۴۰ هواپیمایی سپاهان ایر مدت کوتاهی پس از بلند شدن در اطراف فرودگاه مهرآباد سقوط کرد.

    علیرضا جهانگیریان، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت، یکی از ۲ موتور هواپیما احتمالا از کار افتاده، اما هواپیما باید میتوانست با یک موتور هم پرواز کند. به محض اینکه ۲ ثبت کننده پرواز این هواپیما مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد، دلیل سقوط مشخص خواهد شد.

    مجیدی گفت، ۴ هواپیمای ایران ۱۴۰ نیز قبلا زمینگیر شده بودند. وی نبود قطعات یدکی را دلیل این مشکلات عنوان کرد.

    ریچارد ابولافیا، معاون گروه تیل، یک شرکت ارائه دهنده مشاوره در زمینه هوانوردی گفت، هر مشکلی که وجود داشته باشد، مربوط به کل این طرح است و هم بر هواپیماهای ساخت اوکراین و هم هواپیماهای ساخت ایران تاثیر گذاشته است، زیرا هر دوی نمونهها دچار سقوط شدهاند.

    وی افزود، ۳ احتمال وجود دارد: اشتباه در طراحی، اشتباه در تولید که احتمال آن بیشتر است و یا اشتباهات در نگهداری و تعمیر که آن هم خیلی محتمل است.

    ابولافیا در ادامه گفت: «امکان ندارد آنها جدیدترین و بهترین امکانات نگهداری و بهترین تولید کنندگان را در اختیار داشته باشند.»

    این گزارش در پایان نوشت: با توجه به شکست تلاشها برای تولید یک هواپیمای مسافربری ساده، به نظر میرسد که صنعت هوانوردی ایران بیش از گذشته به پایان یافتن تحریمها و همکاری با شرکتهای بزرگی نظیر بوئینگ و ایرباس نیاز دارد. شرکتهای بوئینگ و جنرال الکتریک اخیرا و پس از انعقاد توافق هستهای ژنو که منجر به کاهش برخی از تحریمها علیه ایران شد، مجوز صدور قطعات به این کشور را پیدا کردهاند.
     

    ☂Baran

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2013/12/16
    ارسالی ها
    2,966
    امتیاز واکنش
    225
    امتیاز
    286
    وزیر راه: هواپیمای سقوط کرده ایرانی-اوکراینی بود/ پاسخگوی علت پرواز این هواپیما کمیته فنی است

    ایسنا نوشت:

    وزیر راه و شهرسازی ملیت هواپیمای سقوط کرده را ایرانی - اوکراینی اعلام کرد و گفت: هر گونه اعلام نظر من در مورد اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما قبل از اعلام نظر کارشناسان غیر قانونی و ناصحیح است.

    عباس آخوندی در پاسخ به سوالی در مورد این که چرا سازمان هواپیمایی در بیان ملیت هواپیمای حادثه دیده تغییر نظر داشت، اظهار کرد: این هواپیما ساخت مشترک ایران و شرکت هسا همچنین اوکراین است.

    وی همچنین در مورد نتیجه بررسی جعبه سیاه این هواپیما گفت: اکنون جعبه سیاه تحویل گروه بررسی سانحه داده شده است بنابراین آنها باید بعد از بررسی دقیق نظر کارشناسی خود را در مورد علت سانحه و مسائل پیش آمده عنوان کند.

    وی افزود: اگر من قبل از اعلام نظر کارشناسان هر گونه صحبتی در این مورد داشته باشم غیر قانونی و ناصحیح خواهد بود.

    وی درمورد هواپیماهای آنتونوف باقیمانده در ناوگان هوایی کشور بیان کرد: اکنون در ناوگان هواپیماهای هیچ یک از این هواپیماها به پرواز در نمیآیند و متوقف شدهاند و این در حالی است که کلا دو مورد از این هواپیماها در حال پرواز بود که با حادثه اخیر پرواز هواپیمای دیگر نیز متوقف شد.

    وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر احتمال برگشت هواپیماهای آنتونوف به ناوگان هوایی کشور بیان کرد: باید کمیته فنی نظر خود را اعلام کنند اگر مشکل کلی باشد قطعا پروازها دیگر ادامه نمییابد اما اگر مساله پیش آمده موردی باشد آنها را برطرف خواهیم کرد.

    وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد این که چرا با وجود این که این هواپیماها پیش از این نیز دچار سانحه شده بودند باز هم اجازه پرواز دریافت کردند بیان کرد: باید کمیته فنی اظهار نظر کند!
     

    سما جون

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2014/01/29
    ارسالی ها
    2,624
    امتیاز واکنش
    953
    امتیاز
    0
    محل سکونت
    ایران
    آمار دقيق كشته شدگان سقوط هواپيماي دیروز


    شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): 38 نفر در این حادثه کشته شدند که 23 نفر مرد، 10نفر زن، یک دختر نوجوان یک کودک دختر، 2 کودک پسر و یک دختر نوزاد این کشته شدگان را تشکیل میدهند. جسد یک نفر از کشته شدگان همچنان در بیمارستان است.
     
    آخرین ویرایش توسط مدیر:

    NargeS

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    1970/01/01
    ارسالی ها
    1,922
    امتیاز واکنش
    817
    امتیاز
    447
    محل سکونت
    تهران
    عامل احتمالي سقوط هواپيماي آنتونف ۱۴۰

    اظهارات عضو هيئت رئيسه کميسيون عمران به نقل از رئيس سازمان هواپيمايي مبني بر اين که بار و مسافر بيش از ظرفيت عامل احتمالي سقوط آنتونف ۱۴۰ بوده است زواياي جديدي از اين سانحه دلخراش که به کشته شدن ۳۹ تن از هموطنانمان انجاميد را گشود.

    به گزارش خراسان، سرپرست تيم فوتبال سپاهان در روز سقوط هواپيماي آنتونف اظهار کرده بود به ما گفته اند به علت گرما و فشار هوا امکان پرواز بعد از ساعت ۸ و ۳۰ دقيقه صبح با اين نوع هواپيما وجود ندارد.

    احمد مجيدي معاون مديريت بحران وزارت راه اظهار داشت: محدوديت ساعت پرواز صحت ندارد اما ممکن است با توجه به شرايط جوي و تغيير فشار هوا ميزان بار هواپيما يا تعداد مسافران آن تغيير کند در خور اشاره است طلا نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز با بيان اين که هواپيماي آنتونف ۱۴۰ اجازه پرواز در دماي ۴۰ درجه را نداشته است خواستار پاسخگويي وزارت راه درباره دلايل صدور مجوز پرواز شد اين در حالي است که بازديد نمايندگان عضو کميسيون عمران مجلس بعدازظهر روز گذشته از سازمان هواپيمايي انجام شد .

    چهاردولي عضو هيئت رئيسه کميسيون عمران مجلس پس از اين بازديد به خبرگزاري خانه ملت گفت: براساس گزارش رئيس سازمان هواپيمايي هواپيماي آنتونف ۱۴۰ در ۲ شرايط آب و هوايي گرم و مرطوب توان پرواز ندارد و از اساس پرواز اين هواپيما در چنين شرايطي ممنوع است. بر اساس گزارش رئيس سازمان هواپيمايي پرواز در شرايط ممنوعه و از کار افتادن يکي از موتورها باعث شد هواپيمايي آنتونف 140 سقوط کند.

    عضو هيئت رئيسه کميسيون عمران مجلس در گفت وگو با خبرگزاري خانه ملت در تشريح جزئيات بازديد رئيس و اعضاي کميسيون عمران مجلس از بخشهاي مختلف سازمان هواپيمايي کشور گفت: براساس اظهارات جهانگيري، هواپيماي ايران 140 روز يکشنبه گذشته از اصفهان به مقصد تهران و بعد از آن از تهران به مقصد طبس پرواز مي کند که ظاهرا يکي از موتورهاي اين هواپيما آسيب مي بيند و خلبان تلاش مي کند با موتور ديگري که سالم است هواپيما را کنترل کرده و فرود آيد اما دچار سانحه شده و سقوط کرد.

    چهاردولي با تشريح مشکلات هواپيماي ايران 140 ادامه داد: بر اساس گزارش رئيس سازمان هواپيمايي، ايران 140 در دو شرايط آب وهوايي گرم و مرطوب توان پرواز ندارد و از اساس پرواز اين هواپيما در چنين شرايطي ممنوع است. وي اضافه کرد: قرار بوده در صورت پرواز ايران 140 در شرايط ممنوعه از ميزان بار و مسافران هواپيما کاسته شود تا موتور هواپيما توان و کشش پرواز داشته باشد اما آن طور که معلوم است پرواز روز يکشنبه ايران 140 از اصفهان به تهران و تهران به طبس با حداکثر بار، مسافر و بنزين انجام شده که منجر به سقوط هواپيما و وقوع آن حادثه تلخ شد.

    وي با تاکيد بر پيگيري جدي سانحه سقوط هواپيماي آنتونف 140 از سوي کميسيون عمران، گفت: در همين راستا قرار است آخوندي وزير راه و شهرسازي در جلسه روز يکشنبه هفته آينده کميسيون عمران حاضر شود و گزارشي در رابـ ـطه با دلايل و جزئيات سقوط ايران 140 ارائه کند. وزير راه و شهرسازي مليت هواپيماي سقوط کرده را ايراني – اوکرايني اعلام کرد.

    عباس آخوندي در مورد اينکه چرا سازمان هواپيمايي در بيان مليت هواپيماي حادثه ديده تغيير نظر داشته است، اظهار کرد: اين هواپيما ساخت مشترک شرکت هسا ايران و اوکراين است.

    وي در مورد نتيجه بررسي جعبه سياه اين هواپيما گفت: اکنون جعبه سياه تحويل گروه بررسي سانحه داده شده است؛ بنابراين آنها بايد بعد از بررسي دقيق، نظر کارشناسي خود را در مورد علت سانحه و مسائل پيش آمده عنوان کنند. وزير راه و شهرسازي افزود: اگر من قبل از اعلام نظر کارشناسان هر گونه صحبتي در اين مورد داشته باشم غير قانوني و ناصحيح خواهد بود.

    وي افزود: اکنون در ناوگان هوايي، هيچ يک از اين هواپيماها به پرواز در نمي آيند و متوقف شده اند و اين در حالي است که کلا دو مورد از اين هواپيماها در حال پرواز بود که با حادثه اخير پرواز هواپيماي ديگر نيز متوقف شد. وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر احتمال برگشت هواپيماهاي آنتونف به ناوگان هوايي کشور اظهار کرد: بايد کميته فني نظر خود را اعلام کنند اگر مشکل کلي باشد قطعا پروازها ديگر ادامه نمي يابد اما اگر مساله پيش آمده موردي باشد آنها را برطرف خواهيم کرد.

    دادگستري استان تهران بر بررسي قضايي سانحه سقوط هواپيما تاکيد کرد

    رييس کل دادگستري استان تهران با ابراز تاسف از حادثه تلخ سقوط هواپيماي مسافربري، بر بررسي قضايي اين سانحه و احراز هويت جانباختگان تاکيد کرد. به گزارش ايرنا از دادگستري استان تهران، «غلامحسين اسماعيلي» در نشست شوراي قضايي استان، از اقدامات موثر و فوري مراجع قضايي به ويژه پزشکي قانوني و دادسراي عمومي و انقلاب تهران قدرداني و بر تسريع در فرآيند احراز هويت متوفيان و بررسي هاي قضايي موضوع سانحه سقوط هواپيماي «ايران 140» تاکيد کرد.

    يک تن از تعداد کشته شدگان سانحه هوايي کم شد

    معاون مديريت بحران وزير راه اعلام کرد: تعداد کشتهشدگان سقوط هواپيماي روز يکشنبه 38نفر بوده است.

    احمد مجيدي در گفت وگو با ايسنا، تصريح کرد: هواپيماي ايران 140 که روز يکشنبه دچار سانحه شده بود 48 سرنشين داشت که تعداد کشته هاي آن 39 نفر تصور شده بود چراکه يکي از مصدومان به خواست خود از بيمارستان جابجا و آمار وي به جمع کشته شدگان اضافه شده بود. مجيدي اظهار کرد: تعداد مجروحان هواپيماي سقوط کرده 10 نفر است که ۸ نفر از آن ها به بيمارستان شهدا و ۲ نفر ديگر به بيمارستان سوانح و سوختگي انتقال يافتند.
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا