اولین اتومبیل وارد شده به ایران در سال 1279 شمسی که مظفرالدین شاه نخستین جفت اتومبیلهای رنوی فرانسوی خریداری شده را در پاریس بوسیله راهآهن و کشتی و از طریق روسیه و دریای خزر به ایران فرستاد. این دو اتومبیل که محصول کارخانه رنو بودند توسط دو راننده فرانسوی به تهران منتقل شدند و دو سرنوشت متفاوت پیدا کردند . در راه انزلی به تهران یکی از خودروها خراب شد و همان جا ماند تا زیر باران و برف تبدیل به قراضه ای شود که جهانگردان اروپایی در سفر نامه هایشان به سرنوشت ماشین بیچاره هم اشاره کنند. و دیگری در هنگام ترور نافرجام محمد علی شاه با نارنجک منفجر میشود و در پایان بدون اینکه این اتفاق خسارت جانی بردارد محمد علی شاه با کالسکه به دربار برمیگردد.
بعد از مظفرالدین شاه، احمد شاه قاجار دومین شاه ایران بود که اتومبیلی خرید و سومین شاه ایران است که سوار شدن بر آن را تجربه کرد. نقل است که ناصرالملک که مدتها در انگلستان و فرانسه زندگی کرده بود، هنگام انتصاب به مقام نیابت سلطنت برای احمد شاه خردسال یک دستگاه اتومبیل را به هزینه دولت ایران از اروپا خریداری کرد این اتومبیلها راهی تهران شدند و مورد استفاده دربار قرار میگرفتند.
این اتومبیل نفت سوز مدل ۱۹۰۰ میلادی از نمایشگاه بینالمللی فرانسه به قیمت چهار هزار تومان خریداری شد. این اتومبیل به وسیله وزیر مختار ایران به ایران فرستاده شد. رنگ این اتومبیل آبی آسمانی تیره و راننده آن یک مهندس به نام مسیو وارونه فرانسوی بود. پس از مظفرالدین شاه فرزندش محمد علیشاه نیز از این خودرو استفاده میکرد تا اینکه روزی که در خیابانهای تهران حرکت میکرد، مورد سوء قصد واقع شد.