اتومبیل و موتور ♧نبردی دیدنی میان آئودی R8، پورشه 911 توربو و مک‌لارن 570S

Բ໐ՐງēԵ๓Ēຖ໐Ե

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/09/09
ارسالی ها
2,059
امتیاز واکنش
16,497
امتیاز
696
آیا مک‌لارن 570S جدید که از سوی سازنده به‌عنوان یک سوپراسپرت روزمره معرفی‌شده است می‌تواند در برابر رقبایی از پورشه و آئودی پیروز شود؟

در حال حاضر مک‌لارن دوران سختی را در مسابقات فرمولاوان سپری می‌کند زیرا نزدیک به چهار سال است که هیچ پیروزی‌ای در این رقابت‌ها کسب نکرده است. بااین‌حال این برند بریتانیایی قصد دارد برخلاف فرمولاوان، درزمینهٔ خودروهای خیابانی قدرتمند عمل کرده و با افزایش طیف محصولاتش به رقیبی جدی برای دیگر سوپراسپرت سازان تبدیل شود.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


به همین دلیل این شرکت هم‌اکنون تعداد محصولات خود را از فقط یک مدل در سال 2012 (مدل MP4 12C) به 8 مدل افزایش داده است که آخرین آن‌ها 570 است. شالودهٔ این سوپراسپرت تازه‌وارد از فیبرکربن شکل‌گرفته و به‌گونه‌ای طراحی‌شده که برای استفادهٔ روزمره هم مناسب باشد. همین امر موجب شده که 570 جادارترین و کاربردی‌ترین ساختهٔ مک‌لارن تا به امروز باشد. البته با توجه به پیشرانهٔ V8 توئین توربوی 570 اسب بخاری‌اش، درعین‌حال عملکرد بسیار بالایی هم دارد. مک‌لارن 570 در دو نوع لوکس بانام GT و اسپرت بانام S عرضه می‌شود که ما در اینجا نمونهٔ دوم را آزمایش کرده‌ایم.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


مک‌لارن 570S تنها خودروی با عملکرد بالایی نیست که قابلیت استفادهٔ روزمره را هم دارد چراکه پورشه 911 توربو S نیز همواره سوپراسپرتی برای تمامی فصول بوده است درحالی‌که یکی از خویشاوندان دور پورشه هم نسخه‌ای اصلاح‌شده و با عملکردی حتی بهتر از پورشه ارائه کرده که آن آئودی R8 V10 Plus است. خودرویی با کیفیت درجه‌یک، هندلینگ جذاب و موتوری فوق‌العاده. بدین ترتیب سه رقیب امروز ما کاملاً آماده‌اند؛ اما کدام‌یک پیروز از میدان نبرد خارج می‌شود؟ ما برای یافتن پاسخ این سؤال آن‌ها را به پیست و جاده بـرده‌ایم.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


رودررو

ما برای به چالش کشیدن این سه سوپراسپرت فوق‌العاده، آن‌ها را به پیست کوچک «Llandow Circuit» در ولز جنوبی بـرده‌ایم چراکه اینجا محل مناسبی برای تست نهایت توانایی‌های این سه رقیب است. با هر سه خودرو یک دورِ این پیست که 1.45 کیلومتر طول دارد را پیمودیم و مک‌لارن با زمان 42.7 ثانیه توانست سریع‌ترین زمان را بنام خود ثبت کند. پورشه با 2 دهم ثانیه بیشتر در پس آن قرار گرفت و در آخر آئودی با 1 ثانیه اختلاف نسبت به 570S، یک دور پیست را طی کرد.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


مک‌لارن با تعلیق و پیشرانه‌ای که به‌صورت مسابقه‌ای تنظیم‌شده است هنگامی‌که در پیست مورد آزمایش قرار گرفت بیشتر از دو خودروی دیگر مناسب پیست بود به‌نحوی‌که از چسبندگی بالایی برخوردار بود، در پیچ‌ها عملکرد بهتری داشت و باثبات‌تر بود. بااین‌حال عملکرد پورشه هم چندان با 570S فاصله نداشت. 911 Turbo S با مجموعهٔ تعلیق آنتی رول، سیستم فرمان پذیری چهارچرخ و ترکیب موتورعقب خود، چابکی قابل‌توجهی در مانورهای ناگهانی از خود نشان می‌داد.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


در سوی دیگر آئودی احساس فوق‌العاده سریعی دارد اما پس از زدن چند دور در پیست، موتور سنگین V10 آن که در وسط خودرو نصب‌شده است موجب داغ شدن بیش‌ازحد لاستیک‌ها می‌گردد درنتیجه رفتار خودرو به‌طور فزاینده‌ای سرکش می‌شود. به همین دلیل تلاش زیادی جهت نگه‌داشتن آن در مسیر موردنیاز خواهد بود؛ بنابراین زدن یک دورِ سریع در پیست با R8 V10 Plus بسیار راحت است اما پس از چند دور احساس می‌کنید که باید لاستیک‌های خودرو را تعویض کنید.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


نتیجه

مقام اول: مک‌لارن 570S

باورکردنی نیست اما مسلماً مک‌لارن 570S بهتر از F1 افسانه‌ای است. خودرویی که شیوهٔ مرسوم و سنتی مک‌لارن را باشخصیتی که کمی راننده را بیشتر با خودرو درگیر می‌کند ترکیب کرده و یک ماشین اسپرت سریع و کامل ارائه کرده است که راننده را در هر سرعتی با خودرو درگیر می‌کند. این ماشین شگفت‌انگیز است زیرا طراحی داخلی آن بر راننده تمرکز دارد، سواری به‌شدت راحتی دارد، بسیار کاربردی است و در کل خودروی معقول و مناسبی است؛ بنابراین مک‌لارن 570S کاملاً سزاوار جایزهٔ خودروی عملکرد بالای سال 2016 اتو اکسپرس است که قبلاً به آن اهدا کرده بودیم.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


مقام دوم: آئودی R8 V10 Plus

برای بسیاری موتور افسانه‌ای 5.2 لیتری V10 آئودی به‌تنهایی ارزش پرداخت قیمت 134 هزار پوندی آن را دارد. این موتور با عملکردی سنگین و صدای ارکستر مسابقه‌ای، یک شاهکار مکانیکی واقعی است. R8 هنوز هم یکی از برترین سوپر اسپرت‌های دنیا است. R8 با طراحی خیره‌کننده و دینامیک رانندگی فوق‌العاده، راحتی و قابلیت استفادهٔ روزانهٔ TT را با سرعت و عملکرد بالا ترکیب کرده است.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


مقام سوم: پورشه 911 Turbo S

از بسیاری از جهات توانایی‌های شگفت‌آور پورشه بسیار عادی به نظر می‌رسد که همین امر موجب تنزل آن به جایگاه سوم شد. بااین‌وجود 911 توربو S ساده‌ترین خودرو برای رانندگی روزانه است درعین‌حالی که بسیار سریع و جذاب است بعلاوه توانایی‌های آن به‌طور آشکار در طول تاریخ هم‌تراز با رقیبانش بوده است؛ اما در این آزمون ضعیف‌تر از دو رقیب دیگر عمل کرد. بعلاوه مدل کاررا 90 درصد از توانایی‌های توربو S را با دوسوم قیمت ارائه می‌کند.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


رقیبی که به‌زودی می‌آید: هوندا NSX

سوپراسپرت پرچم‌دار هوندا پس از بیش از یک دهه بازگشته است؛ اما NSX برخلاف خودروهای شرکت‌کننده در آزمون ما از قوای محرکهٔ هیبریدی سود می‌برد که ترکیبی است از یک پیشرانهٔ V6 بنزینی با موتورهای الکتریکی قدرتمند. بااین‌حال هوندا وعده داده است که رانندگی با NSX همانند سوپر اسپرت‌های معمولی بنزینی جذاب است.

قیمت 130,000 پوند (تقریبی)
پیشرانه 3.5 لیتری V6 هیبریدی
قدرت 580 اسب بخار

Please, ورود or عضویت to view URLs content!




مشخصات فنی

مک‌لارن 570S آئودی R8 V10 Plus پورشه 911 Turbo S
قیمت پایه 143,270 پوند 134,500 پوند 146,478 پوند
قیمت مورد آزمایش 187,320 پوند 155,020 پوند 148,930 پوند
فاصلهٔ بین دو محور 2.67 متر 2.65 متر 2.45 متر
طول/عرض/ارتفاع 4.53/2.09/1.2 متر 4.42/1.94/1.24 متر 4.5/1.88/1.3 متر
پیشرانه 3.8 لیتری V8 5.2 لیتری V10 3.8 لیتری H6
قدرت 570 اسب بخار 610 اسب بخار 580 اسب بخار
گشتاور 600 نیوتن متر 560 نیوتن متر 750 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه 7 سرعته دوکلاچه 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ چهارچرخ
ظرفیت باک 72 لیتر 73 لیتر 68 لیتر
حجم صندوق بار 144 لیتر 112 لیتر 115 لیتر
وزن خالص 1344 کیلوگرم 1555 کیلوگرم 1675 کیلوگرم
شتاب صفرتا 96 3.1 ثانیه 2.9 ثانیه 2.9 ثانیه
حداکثر سرعت 328 کیلومتر در ساعت 330 کیلومتر در ساعت 330 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 10.6 لیتر 12.3 لیتر 9.1 لیتر

Please, ورود or عضویت to view URLs content!

Please, ورود or عضویت to view URLs content!
 

برخی موضوعات مشابه

بالا