- عضویت
- 2016/09/09
- ارسالی ها
- 2,059
- امتیاز واکنش
- 16,497
- امتیاز
- 696
برخلاف نمایشگاههای خودرویی آمریکا در نمایشگاه ژنو شاهد حضور خودروهای گرانقیمت میلیون دلاری بودیم. حالا با گذر از نمایشگاه خودروی ژنو بد نیست با سوپراسپرت های سطح بالا از کمپانیهای ناشناخته آشنا شویم.
DS مدل E-Tense
سیتروئن با رونمایی این مدل در نمایشگاه ژنو نشان داد که برند پریمیوم DS واقعاً یک برند لوکس است.E-Tense با ظاهری جذاب یک سوپراسپرت تمام الکتریکی است که 402 اسب بخار نیرو و 516 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این خودروساز فرانسوی ادعا میکند که این کانسپت میتواند مسافت 360 کیلومتری را در جاده و مسافت 310 کیلومتری را در حالت ترکیبی طی کند. شاسی این خودرو که از جنس فیبر کربن مونوکوک است وزن 1634 کیلوگرمی این خودرو را تحمل میکند. به نظر میرسد که سیتروئن قصد دارد برای گسترش برنامههای DS، این برند را با خود به آمریکا ببرد.
DS E-Tense Concept
تریون نِمسیس RR
شرکتی را سراغ دارید که از تریون از خودراضیتر باشد؟ واقعاً تولید 2000 اسب بخار نیرو در نمسیس RR ضروری به نظر میرسید؟ طراحی این خودرو با اندیشهی آمریکایی قدرت بیشتر توسعه یافته است. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه هشت سیلندر (V8) حجیم 9.0 لیتری توربوی دوقلو قرار گرفته است که همانطور که اشاره شد قادر به تولید 2000 اسب بخار نیرو است. نمسیس RR به لطف پیشرانه قدرتمندش تنها در 2.8 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت میرسد و نهایت سرعت 434 کیلومتر بر ساعت را ثبت میکند. مشخصات این خودرو به طرز عجیبی مضحک است بااینحال هر کسی دوست دارد با این خودرو رانندگی کند.
Trion Nemesis RR
آپولو آرو
شاید نام گامپرت آپولو به گوشتان خورده باشد اما آرو (به فارسی پیکان) خودروی جدید کمپانی آپولو است. این خودروساز آلمانی که در چند سال اخیر با بحران مالی مواجه بود با سرمایهگذاری قابلتوجه میخواست که با قدرت به این عرصه بازگردد بنابراین با معرفی اررو در نمایشگاه ژنو بازگشت پر سروصدایی را رقم زد. رولند گامپرت هنوز در رأس کار قرار دارد اما این شرکت با حذف نام گامپرت درصدد احیای برند خود برآمد.
Apollo Arrow
این سوپراسپرت جذاب به کمک پیشرانه هشت سیلندر 4.0 لیتری توربو دوقلوی آئودی میتواند 1000 اسب بخار نیرو و 1003 نیوتن متر گشتاور تولید کند. وقتی خودروی آرو را از نزدیک میبینید تمام جزییات آن شما را به خود جذب میکند. به نظر میرسد که این خودرو در این کلاس ماندگار میشود.
زنوو ST1
زنوو که تاریخچه جالبی دارد اولین بار ST1 را با قدرت 1104 اسب بخار و گشتاور 1429 نیوتن متری معرفی کرد؛ اما قضیهی این خودروساز دانمارکی زمانی جالب شد که تاپ گیر ST1 را مورد بررسی قرار داد. در تست جادهای برنامهی تخت گاز وقتیکه استیگ پشت فرمان بود این خودرو نتوانست سریعتر از فورد فوکوس ST حرکت کند و بعد از پشت سر گذاشتن مشکلات مختلف آتش گرفت. البته زنوو فاجعهی برنامهی تاپ گیر را بهنوعی تکذیب کرد و اعلام کرد که استیگ خودرو را در دمای پایین و شرایط بارانی شدید که رانندگی توصیه نمیشود رانده است. بهصورت غیررسمی هم اعلام شده که این خودرو سرعت 304 کیلومتر بر ساعت را در مسیر تست تخت گاز ثبت کرده که بیشترین سرعت ثبتشده در زمان خود بوده است. این شرکت که از نحوه بررسی برنامهی تخت گاز شاکی بود همچنین اشاره کرد که این برنامه حتی شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 2.69 ثانیهای این خودرو را در شرایط آسفالت مرطوب اعلام نکرده است.
Zenvo ST1
در حال حاضر زنوو با معرفی ST1 به دنبال پشت سر گذاشتن داستانهای قبلی است. این خودرو با هدف کاهش وزن، پایین آوردن مرکز گرانش و افزایش نیروی رو به پایین، تغییراتی در آئرودینامیکی و استایل داشته است؛ اما بزرگترین تغییری که در این خودرو دیده میشود پیشرانهی آن است. پیشرانه 5.9 لیتری هشت سیلندر (V8) این خودرو با یک جفت سوپرشارژر همراه شده است. متأسفانه زنوو در نمایشگاه ژنو اطلاعات و مشخصات عملکردی ST1 را اعلام نکرد اما میتوان حدس زد که این خودروی جدید عملکردی فراتر از ST1 دارد.
ST1 مثل مدل پیشین تنها به تعداد محدود 15 دستگاه به تولید میرسد.
DS مدل E-Tense
سیتروئن با رونمایی این مدل در نمایشگاه ژنو نشان داد که برند پریمیوم DS واقعاً یک برند لوکس است.E-Tense با ظاهری جذاب یک سوپراسپرت تمام الکتریکی است که 402 اسب بخار نیرو و 516 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این خودروساز فرانسوی ادعا میکند که این کانسپت میتواند مسافت 360 کیلومتری را در جاده و مسافت 310 کیلومتری را در حالت ترکیبی طی کند. شاسی این خودرو که از جنس فیبر کربن مونوکوک است وزن 1634 کیلوگرمی این خودرو را تحمل میکند. به نظر میرسد که سیتروئن قصد دارد برای گسترش برنامههای DS، این برند را با خود به آمریکا ببرد.
DS E-Tense Concept
تریون نِمسیس RR
شرکتی را سراغ دارید که از تریون از خودراضیتر باشد؟ واقعاً تولید 2000 اسب بخار نیرو در نمسیس RR ضروری به نظر میرسید؟ طراحی این خودرو با اندیشهی آمریکایی قدرت بیشتر توسعه یافته است. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه هشت سیلندر (V8) حجیم 9.0 لیتری توربوی دوقلو قرار گرفته است که همانطور که اشاره شد قادر به تولید 2000 اسب بخار نیرو است. نمسیس RR به لطف پیشرانه قدرتمندش تنها در 2.8 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت میرسد و نهایت سرعت 434 کیلومتر بر ساعت را ثبت میکند. مشخصات این خودرو به طرز عجیبی مضحک است بااینحال هر کسی دوست دارد با این خودرو رانندگی کند.
Trion Nemesis RR
آپولو آرو
شاید نام گامپرت آپولو به گوشتان خورده باشد اما آرو (به فارسی پیکان) خودروی جدید کمپانی آپولو است. این خودروساز آلمانی که در چند سال اخیر با بحران مالی مواجه بود با سرمایهگذاری قابلتوجه میخواست که با قدرت به این عرصه بازگردد بنابراین با معرفی اررو در نمایشگاه ژنو بازگشت پر سروصدایی را رقم زد. رولند گامپرت هنوز در رأس کار قرار دارد اما این شرکت با حذف نام گامپرت درصدد احیای برند خود برآمد.
Apollo Arrow
این سوپراسپرت جذاب به کمک پیشرانه هشت سیلندر 4.0 لیتری توربو دوقلوی آئودی میتواند 1000 اسب بخار نیرو و 1003 نیوتن متر گشتاور تولید کند. وقتی خودروی آرو را از نزدیک میبینید تمام جزییات آن شما را به خود جذب میکند. به نظر میرسد که این خودرو در این کلاس ماندگار میشود.
زنوو ST1
زنوو که تاریخچه جالبی دارد اولین بار ST1 را با قدرت 1104 اسب بخار و گشتاور 1429 نیوتن متری معرفی کرد؛ اما قضیهی این خودروساز دانمارکی زمانی جالب شد که تاپ گیر ST1 را مورد بررسی قرار داد. در تست جادهای برنامهی تخت گاز وقتیکه استیگ پشت فرمان بود این خودرو نتوانست سریعتر از فورد فوکوس ST حرکت کند و بعد از پشت سر گذاشتن مشکلات مختلف آتش گرفت. البته زنوو فاجعهی برنامهی تاپ گیر را بهنوعی تکذیب کرد و اعلام کرد که استیگ خودرو را در دمای پایین و شرایط بارانی شدید که رانندگی توصیه نمیشود رانده است. بهصورت غیررسمی هم اعلام شده که این خودرو سرعت 304 کیلومتر بر ساعت را در مسیر تست تخت گاز ثبت کرده که بیشترین سرعت ثبتشده در زمان خود بوده است. این شرکت که از نحوه بررسی برنامهی تخت گاز شاکی بود همچنین اشاره کرد که این برنامه حتی شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 2.69 ثانیهای این خودرو را در شرایط آسفالت مرطوب اعلام نکرده است.
Zenvo ST1
در حال حاضر زنوو با معرفی ST1 به دنبال پشت سر گذاشتن داستانهای قبلی است. این خودرو با هدف کاهش وزن، پایین آوردن مرکز گرانش و افزایش نیروی رو به پایین، تغییراتی در آئرودینامیکی و استایل داشته است؛ اما بزرگترین تغییری که در این خودرو دیده میشود پیشرانهی آن است. پیشرانه 5.9 لیتری هشت سیلندر (V8) این خودرو با یک جفت سوپرشارژر همراه شده است. متأسفانه زنوو در نمایشگاه ژنو اطلاعات و مشخصات عملکردی ST1 را اعلام نکرد اما میتوان حدس زد که این خودروی جدید عملکردی فراتر از ST1 دارد.
ST1 مثل مدل پیشین تنها به تعداد محدود 15 دستگاه به تولید میرسد.