- عضویت
- 2016/09/09
- ارسالی ها
- 2,059
- امتیاز واکنش
- 16,497
- امتیاز
- 696
دههی اول قرن 21 (فاصلهی زمانی بین سالهای 2000 تا 2009) احتمالاً اوج قدرتنمایی سوپرکارها بوده و قطعاً تعداد زیادی از خودروهای پرفورمنس در آن زمان تولید شدهاند که باید احترام بیشتری برای آنها قائل بود.
با شروع قرن جدید سوپرکارها رشد زیادی پیدا کردند؛ اما سه خودرو بیش از همه چشمها را به خود خیره کردند که عبارت بودند از فراری انزو، مک لارن-مرسدس SLR و پورشه کررا GT؛ اما در سایهی این خودروها دستهای از سوپرکارهای کمتر شناخته شدهای هم وجود داشتند که توسط شرکتهای کوچکتری ساخته شدند.
اینجا لیستی از سوپرکارهای بازهی زمانی ذکرشده وجود دارند که باید احترام بیشتری برای آنها قائل شد. بسیاری از این خودروها فراموش شدهاند و در گاراژها خاک میخورند.
این خودرو که به خاطر گرامی داشت دهمین سال تأسیس کمپانی ساخته شده یکی از سریعترینهای آن دوران بود و تنها در 2.8 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت میرسید. سقف سرعت این خودرو نیز 346 کیلومتر در ساعت بوده است. اگر آسکاری تنها تولید خودروهای جادهای را پی میگرفت احتمالاً میتوانست چندین رقیب برای سوپرکارهای بزرگتر داشته باشد اما متأسفانه تنها پیست خصوصی خود در اسپانیا را مدیریت میکند.
این خودرو در خط مستقیم میتوانست به سرعت 386 کیلومتر در ساعت برسد اما CC8S متأسفانه به خاطر هندلینگ به شدت عصبی خود شناخته شد. علیرغم این موضوع،CC8S راه موفقیت برای مدلهای CCX و آگرا را باز کرد.
و البته هیچچیز هیجانانگیز دربارهی کارایی این خودرو وجود ندارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در 4.5 ثانیه ثبت میشود و آئرو 8 میتواند به حداکثر سرعت 274 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
9ff به منظور بهبود توزیع وزن پیشرانه را بین اکسلها جابجا نمود و هایپرکاری با توانایی دستیابی به سرعت 409 کیلومتر در ساعت ساخت که سریعتر از بوگاتی ویرون بود. با بهای بیش از 500 هزار پوندی GT9-R هایپرکاری با دو توربو است که حتی خودروهای مدرن زیادی نمیتوانند به آن نزدیک شوند.
با درهای گالوینگ و ارتفاع بسیار کم از سطح زمین، گامپرت آپولو یک اسطورهی واقعی است و پیش از آنکه ویرون سوپر اسپورت ظاهر شود مدت زیادی را در صدر لیست سریعترین دورهای تاپ گیر قرار داشته است. این کمپانی بعداً به آپولو اتوموبیل تغییر نام داد اما گامپرت برای همیشه به عنوان یکی از زشتترین راهها برای دستیابی به سرعتهای بالا در ذهنها ماند.
MF5 بسیار گران بوده و تقریباً سه برابر از مدل قبلی ویزمن گرانتر است اما پیشرانهی 547 اسبی MF5 نسبت به پیشرانهی M3 پایهی بکار رفته در مدل قبلیتر قدم بزرگتری محسوب میشود.
C12 با استفاده از گیربکس اتوماتیک قدرت 493 اسب بخاری را به چرخهای عقب منتقل میکند. تولید این خودرو در سال 2008 تنها با 24 دستگاه خاتمه یافت. در سالهای اخیر این خودروساز هلندی بیشک به خاطر مشکلات مالی خود بیشتر شناخته شده است.
آیا شما هم سوپرکار کمتر شناخته شدهای را در ذهن دارید که سزاوار تحسین بیشتری باشد؟
با شروع قرن جدید سوپرکارها رشد زیادی پیدا کردند؛ اما سه خودرو بیش از همه چشمها را به خود خیره کردند که عبارت بودند از فراری انزو، مک لارن-مرسدس SLR و پورشه کررا GT؛ اما در سایهی این خودروها دستهای از سوپرکارهای کمتر شناخته شدهای هم وجود داشتند که توسط شرکتهای کوچکتری ساخته شدند.
اینجا لیستی از سوپرکارهای بازهی زمانی ذکرشده وجود دارند که باید احترام بیشتری برای آنها قائل شد. بسیاری از این خودروها فراموش شدهاند و در گاراژها خاک میخورند.
- آسکاری A10
این خودرو که به خاطر گرامی داشت دهمین سال تأسیس کمپانی ساخته شده یکی از سریعترینهای آن دوران بود و تنها در 2.8 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت میرسید. سقف سرعت این خودرو نیز 346 کیلومتر در ساعت بوده است. اگر آسکاری تنها تولید خودروهای جادهای را پی میگرفت احتمالاً میتوانست چندین رقیب برای سوپرکارهای بزرگتر داشته باشد اما متأسفانه تنها پیست خصوصی خود در اسپانیا را مدیریت میکند.
- کونیگزِگ CC8S
این خودرو در خط مستقیم میتوانست به سرعت 386 کیلومتر در ساعت برسد اما CC8S متأسفانه به خاطر هندلینگ به شدت عصبی خود شناخته شد. علیرغم این موضوع،CC8S راه موفقیت برای مدلهای CCX و آگرا را باز کرد.
- مورگان آئرو 8
و البته هیچچیز هیجانانگیز دربارهی کارایی این خودرو وجود ندارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در 4.5 ثانیه ثبت میشود و آئرو 8 میتواند به حداکثر سرعت 274 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
- 9ff GT9
9ff به منظور بهبود توزیع وزن پیشرانه را بین اکسلها جابجا نمود و هایپرکاری با توانایی دستیابی به سرعت 409 کیلومتر در ساعت ساخت که سریعتر از بوگاتی ویرون بود. با بهای بیش از 500 هزار پوندی GT9-R هایپرکاری با دو توربو است که حتی خودروهای مدرن زیادی نمیتوانند به آن نزدیک شوند.
- گامپرت آپولو
با درهای گالوینگ و ارتفاع بسیار کم از سطح زمین، گامپرت آپولو یک اسطورهی واقعی است و پیش از آنکه ویرون سوپر اسپورت ظاهر شود مدت زیادی را در صدر لیست سریعترین دورهای تاپ گیر قرار داشته است. این کمپانی بعداً به آپولو اتوموبیل تغییر نام داد اما گامپرت برای همیشه به عنوان یکی از زشتترین راهها برای دستیابی به سرعتهای بالا در ذهنها ماند.
- ویزمن MF5
MF5 بسیار گران بوده و تقریباً سه برابر از مدل قبلی ویزمن گرانتر است اما پیشرانهی 547 اسبی MF5 نسبت به پیشرانهی M3 پایهی بکار رفته در مدل قبلیتر قدم بزرگتری محسوب میشود.
- اسپایکر C12 زاگاتو
C12 با استفاده از گیربکس اتوماتیک قدرت 493 اسب بخاری را به چرخهای عقب منتقل میکند. تولید این خودرو در سال 2008 تنها با 24 دستگاه خاتمه یافت. در سالهای اخیر این خودروساز هلندی بیشک به خاطر مشکلات مالی خود بیشتر شناخته شده است.
آیا شما هم سوپرکار کمتر شناخته شدهای را در ذهن دارید که سزاوار تحسین بیشتری باشد؟