۱-حالت چهره یا EXPRESSION
مردم معمولا فراموش می کنند که یک پرتره بدون یک حالت واقعی، با بیننده ارتباط برقرار نمی کند. اکثرا می خواهند احساسات واقعی را ببیند و نه یک لبخند خشن را. این مهم تر از مکان، نور و هزینه است. مشتریان اغلب تصاویر تاریک با ترکیبات بد را انتخاب نمی کنند، البته اگر این بدان معنی است که این تصاویر، تصاویری صادقانه از خودشان است.
اولین چیزی که مردم به آن نگاه می کنند ارتباطی است که موضوع با دوربین دارد. تنها راه رسیدن به این هدف این است که موضوع عکاسی شما جلو دوربین کاملا طبیعی و راحت باشد.
۲-ترکیب بندی یا COMPOSITION
هدف درست ساختن تصاویر، جذب چشم بیننده به مهمترین جزئیات تصویر، چهره موضوع و به طور خاص، چشم است. دو قاعده مهم که در اینجا باید مدنظر داشته باشید: قانون سه تایی و عمق.
از لحاظ علمی اثبات شده است که چشم بیشتر به چهار نقطه مختلف تصویر متمرکز می شود. با توجه به این چهار نکته، به شیوه ای جذاب تر، موضوع را تسهیل می کند. علاوه بر این، هنگام گرفتن عکس، می توان گفت که تصاویر تولید شده دو بعدی خواهند بود. برای اینکه آن را سه بعدی نگاه دارید و موضوع را خارج از قاب قرار دهید، عمق در ترکیب باید وجود داشته باشد.
پیش زمینه تصویر، زمین میانی و پس زمینه برای رسیدن به عمق لازم ضروری است.
۳- نور یا LIGHT
موضوع نور، بسیار گسترده است اما، دو چیز مهم وجود دارد که باید در ذهن داشته باشیم. نور طبیعی بسیار بر نور مصنوعی اولویت دارد و از محبوبیت بالاتری برخوردار می باشد:
علاوه بر این، هنگام عکسبرداری در فضای باز، آگاهی از جهت نور، مهم است. برای دستیابی به بهترین نور، موضوع را با منبع نور روبرو کنید. به عنوان مثال، با استفاده از پرتو نور از انتهای خیابان در کوچه های باریک و یا نور از باز کردن درب مغازه یا گاراژ. تصویر بالا به وسیله ی درب به وسیله ی یک نوار در نظر گرفته شد. در مورد زمینه های باز، نور اغلب از بالای سر می آید. در چنین مواردی، چرخش سوژه ها کمی به سمت بالا به سمت نور کار را زیبا می کند.
قانون دوم زمان روز است یا زمان نور! مثلا عکاسی در نور دو ساعت مانده به غروب، شدت نور را افزایش می دهد یا نزدیک تر به نور غروب که شویم، رنگ نور زیباتر و گرم تر می شود. بسته به موضوع تان زمان نور را انتخاب کنید.
مردم معمولا فراموش می کنند که یک پرتره بدون یک حالت واقعی، با بیننده ارتباط برقرار نمی کند. اکثرا می خواهند احساسات واقعی را ببیند و نه یک لبخند خشن را. این مهم تر از مکان، نور و هزینه است. مشتریان اغلب تصاویر تاریک با ترکیبات بد را انتخاب نمی کنند، البته اگر این بدان معنی است که این تصاویر، تصاویری صادقانه از خودشان است.
اولین چیزی که مردم به آن نگاه می کنند ارتباطی است که موضوع با دوربین دارد. تنها راه رسیدن به این هدف این است که موضوع عکاسی شما جلو دوربین کاملا طبیعی و راحت باشد.
۲-ترکیب بندی یا COMPOSITION
هدف درست ساختن تصاویر، جذب چشم بیننده به مهمترین جزئیات تصویر، چهره موضوع و به طور خاص، چشم است. دو قاعده مهم که در اینجا باید مدنظر داشته باشید: قانون سه تایی و عمق.
از لحاظ علمی اثبات شده است که چشم بیشتر به چهار نقطه مختلف تصویر متمرکز می شود. با توجه به این چهار نکته، به شیوه ای جذاب تر، موضوع را تسهیل می کند. علاوه بر این، هنگام گرفتن عکس، می توان گفت که تصاویر تولید شده دو بعدی خواهند بود. برای اینکه آن را سه بعدی نگاه دارید و موضوع را خارج از قاب قرار دهید، عمق در ترکیب باید وجود داشته باشد.
پیش زمینه تصویر، زمین میانی و پس زمینه برای رسیدن به عمق لازم ضروری است.
۳- نور یا LIGHT
موضوع نور، بسیار گسترده است اما، دو چیز مهم وجود دارد که باید در ذهن داشته باشیم. نور طبیعی بسیار بر نور مصنوعی اولویت دارد و از محبوبیت بالاتری برخوردار می باشد:
علاوه بر این، هنگام عکسبرداری در فضای باز، آگاهی از جهت نور، مهم است. برای دستیابی به بهترین نور، موضوع را با منبع نور روبرو کنید. به عنوان مثال، با استفاده از پرتو نور از انتهای خیابان در کوچه های باریک و یا نور از باز کردن درب مغازه یا گاراژ. تصویر بالا به وسیله ی درب به وسیله ی یک نوار در نظر گرفته شد. در مورد زمینه های باز، نور اغلب از بالای سر می آید. در چنین مواردی، چرخش سوژه ها کمی به سمت بالا به سمت نور کار را زیبا می کند.
قانون دوم زمان روز است یا زمان نور! مثلا عکاسی در نور دو ساعت مانده به غروب، شدت نور را افزایش می دهد یا نزدیک تر به نور غروب که شویم، رنگ نور زیباتر و گرم تر می شود. بسته به موضوع تان زمان نور را انتخاب کنید.