ترفند آموزش ترفندهای اینستاگرام

فاطمه سادات:)

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/06/04
ارسالی ها
2,063
امتیاز واکنش
8,679
امتیاز
606
سن
22
محل سکونت
| єѕƒαнαη |
آموزش کپی کردن متن یک پست یا کامنت
بدون شک در کنار تمام جنبه‌های تصویری اینستاگرام، گاهی با متن‌های بسیار زیبایی در زیر عکس‌ها یا کامنت‌ها مواجه می‌شویم. اگر مایلید تا از این متن‌های زیبا در اپلیکیشن‌های دیگر مانند وایبر یا ... استفاده کنید، مجبور به استفاده ازنسخه ی مود شده ی اینستاگرام خواهید بود چرا که در نسخه ی رسمی، امکان کپی متن کامنت یا پست ها وجود ندارد. در OGinstagramm می‌توانید به راحتی متن مورد نظر را بدون ابزارهای جانبی کپی کنید. برای این کار کافی است تا روی آیکون کامنت، در زیر هر عکس کلیک کنید تا به صفحه‌ی کامنت‌ها منتقل شوید. در این بخش با کلیک روی هر کامنت یا حتی متن اصلی پست، پنجره‌ای جداگانه باز می‌شود که گزینه‌ی Copy در آن به چشم می‌خورد و با کلیک بر روی آن، متن مورد نظر کپی خواهد شد.
 
  • پیشنهادات
  • فاطمه سادات:)

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/06/04
    ارسالی ها
    2,063
    امتیاز واکنش
    8,679
    امتیاز
    606
    سن
    22
    محل سکونت
    | єѕƒαнαη |
    تبدیل اکانت عادی به اکانت تجاری
    f73ebd50-fc52-4546-8af6-38833c63b79f.jpg


    اکانت تجاری نیز همچون Stories یک ویژگی بسیار جالب، اما نه چندان کاربردی به حساب می‌آید که بیشتر برای افرادی کاربرد خواهد داشت که یک پیج کاری در اختیار دارند. تجاری کردن اکانت اینستاگرام برای هر کاربری امکان‌پذیر است و تنها شرط آن داشتن یک اکانت فیسبوک است. با تجاری کردن اکانت شاهد چند تفاوت جزئی خواهید بود که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

    تفاوت اول: با تجاری کردن اکانت خود، از این پس کاربران وقتی به صفحه‌ی شما مراجعه می‌کنند علاوه بر گزینه‌ی Follow، گزینه‌ی دیگری با عنوان Contact مشاهده خواهند کرد که با کلیک روی آن می‌توانند اطلاعاتی همچون شماره تماس، ایمیل و‌... را مشاهده کنند. با انجام این کار پیج‌های فروشگاهی دیگر نیاز نیست که اطلاعات تماس خود را در بخش بیوگرافی وارد کنند و می‌توانند به صورت منظم و حرفه‌ای، آن‌ها را در بخش Contact جایگزین کنند. با انجام اینکار زمانی که کاربر روی Contact لمس می‌کند گزینه‌ای با عنوان Call برای اون به نمایش در خواهد آمد که با لمس آن مستقیما به شماره گیر گوشی برای تماس منتقل خواهد شد.

    تفاوت دوم: تفاوت دومی که با تجاری کردن اکانت برای شما اتفاق خواهد افتاد دسترسی به آمار و ارقام مربوط به پست‌های شما خواهد بود. برای مثال می‌توانید Top Post‌های خود را از لحاظ بازدید و لایک مشاهده کرده و سیر صعودی یا نزولی فالوورهای خود را نیز بررسی کنید. بخشی از اطلاعاتی که با تجاری کردن اکانت به دست خواهید آورد نیاز به یک هفته زمان دارند تا به یک جمع بندی کلی درباره‌ی اکانت و ارائه‌ی اطلاعات برسند.

    نحوه‌ی تجاری کردن اکانت اینستاگرام به این صورت است که باید به تنظیمات اینستاگرام مراجعه کرده و گزینه‌ی Switch to Business Profile را انتخاب کنید. سپس از شما درخواست می‌شود تا به اکانت فیسبوک خود متصل شوید و اطلاعاتی همچون شماره تلفن، ایمیل و در صورت تمایل موقعیت مکانی روی نقشه را مشخص کنید. بعد از انجام این مراحل اکانت شما به سادگی تبدیل به یک اکانت تجاری می‌شود. در صورتی که به هر دلیل از انجام اینکار منصرف شدید می‌توانید مجددا با مراجعه به تنظیمات اینستاگرام، گزینه‌ی Switch to Regular Profile را انتخاب کنید تا اکانت شما مجددا به اکانت عادی تبدیل شود.
     

    فاطمه سادات:)

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/06/04
    ارسالی ها
    2,063
    امتیاز واکنش
    8,679
    امتیاز
    606
    سن
    22
    محل سکونت
    | єѕƒαнαη |
    آموزش پخش زنده ویدیویی در استوری اینستاگرام

    بعد از راه‌اندازی بخش استوری و استقبال کم‌نظیر کاربران از آن، اینستاگرام ویژگی بسیار جذاب دیگری را تحت عنوان Live Storiess و به‌صورت آزمایشی برای کاربران آمریکایی به وجود آورد که توسط آن کاربر می‌توانست به‌صورت زنده، از خود ویدیو تهیه کند و در آن با فالوورهای خود صحبت کند. این ویژگی از همان ابتدای معرفی سروصدای زیادی به پا کرد و به‌جرئت می‌توان کاربرد آن را ده‌ها برابر بیشتر از استوری‌های ساده دانست. ضبط و پخش ویدیوی زنده هرگز به این آسانی نبوده است و از همین رو کاربران بسیاری در سرتاسر دنیا منتظر همگانی شدن این ویژگی بودند.

    32a58799-933f-4426-9a5a-449cef37c365.jpg


    سرانجام ساعاتی پیش اینستاگرام به‌طور رسمی اعلام کرد که ویژگی Live Stories از حالت انحصار و آزمایشی خارج شده و هم‌اکنون به‌صورت بخش بخش در نقاط دنیا در حال فعال شدن است. این ویژگی از بامداد امروز برای بسیاری از کاربران ایرانی از جمله اکانت اینستاگرام زومیت نیز فعال شده است و هم‌اکنون این کاربران قادر خواهند بود تنها با یک لمس، آغاز به ضبط و انتشار Live Stories از خود کنند و به‌صورت زنده برای فالوورهای خود ویدیو پخش کنند. این ویژگی برای کاربران و به‌خصوص افراد مشهور می‌تواند بسیار مفید و جذاب باشد. برای مثال یک بازیگر می‌تواند با تعیین وقت قبلی، در ساعتی خاص اقدام به پخش ویدیوی زنده کند و علاوه بر صحبت با طرفدارانش، به‌صورت هم‌زمان کامنت‌ها را نیز مشاهده و پاسخ دهد. یا یک خواننده می‌تواند در زمان کنسرتش، برای آن دسته از هوادارانی که موفق به حضور در کنسرت نشده‌اند، به‌صورت افتخاری چند دقیقه‌ای را به شکل زنده پخش کند.

    1c6cc3e8-5a3b-4283-b9cc-ae245d7dd78b.jpg


    برای استفاده از این ویژگی ابتدا از به‌روز بودن اینستاگرام خود مطمئن شوید. سپس زمانی که در صفحه‌ی فیدها هستید، روی آیکون دوربین لمس کنید تا به صفحه‌ی دوربین منتقل شوید. پیش از این در این بخش شما می‌توانستید در ۳ حالت Normal, Boomrang و HandsFree فیلم‌برداری کنید. اگر این ویژگی برای شما فعال شده باشد، باید گزینه‌ی جدیدی با عنوان Live جایگزین HandsFree شده باشد تا برای آغاز پخش زنده‌ی ویدیوی خود از آن گزینه استفاده کنید.

    بعد از انتخاب این گزینه و لمس گزینه‌ی آغاز به ضبط، اینستاگرام ابتدا کانکشن شما را بررسی می‌کند و سپس بعد از ثانیه‌شماری کوتاه، پخش زنده‌ی ویدیوی شما را آغاز خواهد کرد. به‌محض آغاز پخش زنده، نوتیفیکیشنی به‌صورت شناور برای فالوورهای شما (که هم‌اکنون در اپلیکیشن حضور دارند) ارسال خواهد شد و آن‌ها را از پخش زنده‌ی شما باخبر خواهد کرد. کاربران می‌توانند با مراجعه به لایو استوری شما، علاوه بر تماشای ویدیو، به ارسال کامنت بپردازند تا هم‌زمان با شما در تعامل باشند. در صورتی که بنا به هر دلیلی علاقه‌ای به فعال بودن بخش کامنت‌ها ندارید؛ می‌توانید با لمس گزینه‌ی ۳ نقطه در گوشه‌ی تصویر، کامنت‌ها را خاموش کنید. در بالای صفحه نیز تعداد کاربرانی که در آن لحظه در حال تماشای این لایو ویدیو هستند، نمایش داده خواهد شد.

    12096e23-49ee-4062-b542-657c9156aebb.jpg


    در کنار تعداد بازدیدکنندگان، گزینه‌ای تحت عنوان End وجود دارد که با لمس آن، می‌توانید به این ویدیوی زنده پایان دهید. بعد از پایان، اینستاگرام گزارشی از تعداد افرادی که در طول این پخش زنده شما را تماشا کرده‌اند، نمایش خواهد داد.

    9617a08e-f85c-4545-bbac-89ae2892b078.jpg


    همان‌طور که در ابتدا گفته شد، این ویژگی به‌مرور در حال فعال شدن است و بر اساس گزارش اینستاگرام طی هفته‌ی آینده
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    به‌طور کامل در دسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت. در صورتی که این گزینه هنوز برای شما فعال نشده است، باید چند ساعت یا چند روزی منتظر بمانید. در این حین می‌توانید به مشاهده‌ی ویدیوهای لایوی بپردازید که در بخش جستجوی اینستاگرام و همچنین لیست استوری‌ها در صفحه‌ی فیدها اضافه شده است.

    البته توجه داشته باشید که این ویژگی ابتدا در آمریکا فعال شده است و برخی از کاربران به‌صورت اتفاقی برای تست این ویژگی انتخاب شده‌اند و ممکن است بسیاری از کاربران ایرانی نیز از مدتی پیش این ویژگی را دریافت کرده باشند، اما وبلاگ رسمی اینستاگرام تأیید کرده است که هفته‌ی آینده زمان عرضه‌ی رسمی این ویژگی برای کاربران سرتاسر دنیا خواهد بود.

     

    فاطمه سادات:)

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/06/04
    ارسالی ها
    2,063
    امتیاز واکنش
    8,679
    امتیاز
    606
    سن
    22
    محل سکونت
    | єѕƒαнαη |
    در حال حاضر فقط آگهی‌دهندگان می‌توانند در این شبکه‌ی اجتماعی چند تصویر را به‌صورت همزمان منتشر کنند. لازم به ذکر است که کاربران می‌توانند با سوایپ کردن به سمت چپ یا راست، مجموعه تصاویر منتشرشده توسط آگهی‌دهندگان در یک پست را مشاهده کنند. اما به‌تازگی این قابلیت در نسخه‌ی آزمایشی اندروید اینستاگرام نیز دیده شده است و به‌زودی راه خود را به گوشی‌های هوشمند ۶۰۰ میلیون کاربر این شبکه‌ی اجتماعی باز خواهد کرد.

    برای مشاهده‌ی تصاویر در نسخه‌ی اندروید اینستاگرام، می‌توانید روی آلبوم مورد نظر یک تپ طولانی کنید و سپس امکان انتخاب یکی از نهایتا ۱۰ عکس یا ویدیو موجود را خواهید داشت. به‌علاوه می‌توانید یک فیـلتـ*ـر روی همه‌ی عکس‌ها اعمال کنید یا برای افزودن یک فیـلتـ*ـر یکتا روی هر یک از تصاویر، روی آن‌ها تپ کنید. فالوور‌ها و دیگر کاربران اینستاگرام در این شرایط می‌توانند هر یک از مجموعه تصاویر ارسال شده در هر پست را به‌صورت جداگانه لایک کنند.

    دروید لایف و حساب کاربری فیلیپ ‌چانگ اولین منابعی بودند که تغییر یادشده را در نسخه‌ی آزمایشی اینستاگرام کشف کرده‌اند. وب‌سایت ورج نیز وجود این قابلیت را تأیید کرده است. به نظر می‌رسد این ویژگی فعلا با مشکلاتی همراه است؛ چراکه هنگام انتشار چند عکس در قالب یک آلبوم همیشه یک خطا به وجود می‌آید.

    ورج در مورد ارسال آلبوم تصاویر به اینستاگرام درخواست داده است جزئیات بیشتری از زمان انتشار عمومی این ویژگی برای همه‌ی کاربران اندروید و آی‌اواس اعلام کند، اما سخنگوی این شبکه‌ی اجتماعی از بیان هرگونه نظر در این مورد خودداری کرده است. امیدواریم این ویژگی به‌زودی در دسترس همه‌ی کاربران قرار بگیرد تا از این طریق بتوان آلبوم عکس‌های مورد نظر را در هر موضوعی راحت‌تر در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

    شاید اینستاگرام پس از انتشار این قابلیت، امکانات رایج درخواستی دیگری از جمله امکان ارسال پست‌های زمان‌بندی‌شده را نیز اضافه کند. البته به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد برای رقابت بیشتر با اسنپ‌چت، امکاناتی مشابه با این شبکه‌ی اجتماعی برای کاربران خود به ارمغان بیاورد. در تأیید این پیش‌بینی به‌عنوان مثال می‌توان به امکان پخش ویدیوی زنده که به‌تازگی به امکانات اینستاگرام اضافه شده است، اشاره کرد.

    نظر شما در این مورد چیست؟ لطفاً دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


    منبع THEVERGE
     

    فاطمه سادات:)

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/06/04
    ارسالی ها
    2,063
    امتیاز واکنش
    8,679
    امتیاز
    606
    سن
    22
    محل سکونت
    | єѕƒαнαη |
    ۱۳ نکته و ترفند کاربردی برای کاربران حرفه‌ ای اینستاگرام

    ۱. از بومرنگ اینستاگرام استفاده کنید
    09edb38d-23e0-40fa-8172-3c4ae72c84d0.jpg


    بومرنگ یک اپلیکیشن مستقل است که می‌توانید به‌صورت مستقیم نیز درون اینستاگرام به آن دسترسی داشته باشید. کارآیی آن، ضبط پیاپی تصاویر تا تعداد ۱۰ عدد و اتصال آن‌ها به یکدیگر در قالب یک ویدئوی پخش سریع است. بعد از اینکه تصاویر خود را با فشار یک دکمه در حالت افقی یا عمودی گرفتید، می‌توانید روی آن‌ها فیـلتـ*ـر یا عناصر اضافی قرار دهید و سپس آن‌ها در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. بومرنگ به‌طور خودکار ویدئوی ضبط‌شده را برای اشتراک‌گذاری‌های بعدی در گوشی شما ذخیره می‌کند.

    ۲. با (Layout) تصاویر کُلاژ بسازید
    582b4d7b-658d-4fe9-a066-b8113da7c863.jpg


    ویژگی Layout اینستاگرام که چندین تصویر مختلف را در قالب یک تصویر واحد ترکیب می‌کند، هم در داخل اینستاگرام و هم به‌عنوان یک اپلیکیشن مستقل در گوگل پلی یا اپ استور قابل دسترسی است. با اجرای Layout پیش‌نمایشی از لایه‌های سفارشی و امکان انتخاب تصاویر دلخواه از داخل پوشه دوربین برای قرارگیری داخل آن‌ها به شما داده می‌شود. گزینه Faces تمام تصاویری را که شامل افراد هستند، نمایش می‌دهد. کشیدن و رها ساختن تصاویر برای بازچیدن آن‌ها و زوم یا رهاسازی آن‌ها برای تنظیم سایز و تأکید استفاده می‌شود. سپس شما می‌توانید برای ساخت تصاویر جایگذاری شده و جذاب، آن‌ها را وارونه کنید، بچرخانید یا از افکت‌های آینه‌ای اپلیکیشن استفاده کنید.

    ۳. پست خود را بعد از ارسال ویرایش کنید
    dee68444-1904-405e-b452-f4357b39b97c.jpg


    توییتر ممکن است فاقد امکانات ویرایش باشد، اما در اینستاگرام شما می‌توانید پست اصلی خود را بدون اینکه مجبور به حذف و دوباره‌کاری شوید، ویرایش کنید. کافی است در تصویر مورد، دکمه سه‌نقطه در گوشه بالای صفحه را فشار دهید و گزینه Edit یا ویرایش را انتخاب کنید. سپس شما می‌توانید تصویر خود را مکان‌گذاری کنید، کپشن یا زیرنویس اضافه کنید، تغییر دهید یا افراد را تگ یا برچسب بزنید. کافی است وقتی کارتان تمام شد، نسخه جدید را ذخیره کنید.

    ۴. از ابزارهای داخلی ویرایش تصاویر استفاده کنید
    3bde12dc-6201-4487-abf1-d82a54a562cd.jpg


    هنگامی که زمان عکس گرفتن فرامی‌رسد، احتمالا از اپلیکیشن پیش‌فرض گوشی خود استفاده ‌می‌کنید و قبل از پست کردن در اینستاگرام با همان ابزارهای اپلیکیشن، آن را ویرایش می‌‌کنید. اما اگر با خود اینستاگرام شروع به عکاسی کردید، دیگر نیازی به خروج از اپ نخواهید داشت. اینستاگرام مثل فیـلتـ*ـر‌های تصویر معروفش، ابزارهای ویرایش متنوعی دارد که درست در کنار ابزار فیـلتـ*ـر قرار گرفته‌اند. بعد از اینکه با اینستاگرام تصویر خود را ثبت کردید، برای کراپ کردن یا مرتب کردن آن، گزینه Edit یا ویرایش را فشار دهید. همچنین می‌توانید از ابزارهای تنظیم روشنایی و نور، کنتراست، رنگ، هایلایت، تیلت شیفت، شفافیت و ... استفاده کنید.

    ۵. از فیلترهای تصویر استفاده کنید
    7b72c9fa-f027-4462-996c-e675c7c413f4.jpg


    اینستاگرام فیلترهای متنوعی دارد. قطعا از بین آن‌ها، اغلب از چند فیـلتـ*ـر خاص استفاده می‌کنید و احتمالا به بقیه کاری ندارید. به‌جای اسکرول کردن در بین فهرست پیش‌فرض، برای انتخاب فیـلتـ*ـر مورد نظر، می‌توانید چینش آن‌ها را شخصی‌سازی کنید تا موارد مورد علاقه خود را در ابتدا مشاهده کنید. کافی است یک تصویر را باز کنید و به انتهای بخش فیلترها بروید و گزینه Manage را انتخاب کنید. فهرست فیلترها را باز کنید و سپس با لمس کردن و کشیدن، چینش آن‌ها را به سلیقه خود مرتب کنید. اینستاگرام همچنین امکان مخفی کردن یا نمایش فیلترها را با انتخاب تیک کنار آن‌ها به شما می‌دهد.

    ۶. از گذاشتن پست جدید توسط دیگران مطلع شوید
    a0a52260-151e-4550-948e-ebbe741bd31b.jpg


    تابستان گذشته، اینستاگرام الگوریتم چینش تصاویر در فید شما را از یک الگوی زمانی به شیوه‌ای تغییر داد که بیشتر شبیه فیس‌بوک عمل می‌‌کند. بر این اساس، اشتراک‌گذاری‌ها، لایک‌ها و کامنت‌ها مبنای چینش تصاویر قرار گرفتند. این حرکت ممکن است باعث از دست دادن بعضی از پست‌ها شوند. اگر مایل هستید به‌هیچ‌وجه پست‌های شخص خاصی را از دست ندهید، می‌توانید اعلان‌ها را به‌طور اختصاصی برای آن فرد فعال کنید. کافی است به صفحه موردنظر بروید، دکمه سه‌نقطه در بالای تصویر را فشار دهید و گزینه روشن کردن اعلان‌ها (Turn on Notifications) را انتخاب کنید. فقط مطمئن شوید که اینستاگرام در بخش تنظیمات اعلان‌های گوشی همراهتان نیز فعال باشد.

    ۷. یک استوری بسازید
    905779eb-174c-42f2-a9cd-9135baa17f3f.jpg


    اینستاگرام اکنون همانند اسنپ چت پست‌های موقت موسوم به استوری دارد؛ پست‌هایی که بعد از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند. برای ساختن داستان خود با یک یا چند تصویر یا با استفاده از بومرنگ، در صفحه فید اپ، آیکون دوربین در گوشه چپ بالای صفحه را فشار دهید. یک حلقه دور تصویر صفحه شما، بالای سطر تصاویر فالوورها ظاهر می‌شود و به آن‌ها پیغامی مبنی بر تماشای استوری ارسال می‌کند. استوری در قسمت تصاویر شما ظاهر نخواهد شد.

    با وجود ناپدید شدن استوری بعد از ۲۴ ساعت، می‌توانید تمام تصاویر و ویدئوهایی را که برای ساختن آن استفاده کردید، ذخیره کنید. همچنین می‌توانید با طیفی از رنگ‌ها روی تصاویر و ویدئوهای خود طراحی یا متن تایپ کنید.

    ۸. تصاویر خود را با فالوورهای خاصی به اشتراک بگذارید
    7c734060-bfaf-450c-baaf-9c2c264551e8.jpg


    به‌جای نمایش تصاویر خود به تک‌تک فالوورها، دایرکت اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد که آن‌ها را با افراد خاصی به اشتراک بگذارید. از این قابلیت برای حفظ تصاویر خانوادگی یا اختصاصی خود با انتشار محدود آن‌ها و جلوگیری از نمایش آن‌ها در قسمت جستجو، فید یا صفحه شخصی استفاده کنید. دایرکت امکان اشتراک‌گذاری تصاویر با حداکثر ۱۵ نفر و تماشا، لایک و کامنت گذاری مثل شیوه معمول می‌دهد.

    در ابتدا، آیکون Send در گوشه راست بالای صفحه فید را فشار دهید، سپس گزینه پیام جدید یا New Message برای انتخاب افراد مشخص از بین فالوورهای خود را انتخاب کنید. از همان‌جا آیکون image برای انتخاب تصویر خود را فشار دهید و پیام خود را بنویسید. زمانی که کارتان تمام شد گزینه Send را بزنید. یک قابلیت جدید نیز با استفاده از تصاویر و ویدئوهای موقت مشابه اسنپ چت در دایرکت برای برقراری ارتباط با فالوورهای شما وجود دارد.

    ۹. تصاویر را در وب پیوست کنید
    940ba166-2802-4d5a-ad6b-ed479fa3688c.jpg


    در حالی که اینستاگرام به‌طور ذاتی یک اپلیکیشن موبایلی محسوب می‌شود، ممکن است بخواهید تصویری از یکی از دنبال‌شوندگان خود را در یک وبلاگ یا وب‌سایت پیوست کنید. برای انجام این کار، شما نیاز به یک کد پیوست دارید و می‌توانید آن را از طریق نسخه وب اینستاگرام به دست آورید. دکمه سه‌نقطه در گوشه بالای صفحه را فشار دهید و گزینه پیوست (Embed) را انتخاب کنید. سپس به‌راحتی آن را کپی کنید و از کپی شدن زیرنویس یا کپشن آن هم مطمئن شوید.

    ۱۰. از هشتگ‌ها برای اظهار وجود و افزایش فالوور استفاده کنید
    216c7834-7296-4699-80f8-1635865cfe42.jpg


    اضافه کردن هشتگ (#) به کپشن‌ها یا کامنت‌های تصاویر یا ویدئوها می‌تواند به افزایش فالوور یا عمومی ساختن یک عکس خاص کمک بکند. انتخاب تگ یا برچسب مناسب می‌تواند به برقراری ارتباط با افراد دیگری که محتوای مشابه به اشتراک می‌گذارند، کمک کند. زمانی که شروع به تایپ هشتگ می‌کنید، اینستاگرام برچسب‌های مشابه را برای انتخاب، پیشنهاد و تعداد پست‌های هر کدام را نیز نمایش می‌دهد. شما می‌توانید تا حداکثر ۳۰ برچسب به پست خود اضافه کنید.

    ۱۱. برچسب خود را از تصاویر حذف کنید


    4382a58f-2fc5-4dd4-a9fe-1156c2d62f72.jpg




    اگر یکی از دوستان، شما را در داخل تصویری برچسب زد، آن تصویر در قسمت تصاویر شما در داخل صفحه شخصی‌تان به نمایش درخواهد آمد. اگر شما موافق این کار نیستید یا از تصویر خوشتان نمی‌‌آید، می‌توانید بدون ناراحت کردن دوستتان تصویر مورد نظر را مخفی کنید. برای حذف کردن یک تصویر، آن را لمس کنید تا آی‌دی خود را مشاهده کنید. سپس از طریق لمس دوباره آن می‌توانید از بین دو گزینه «حذف از صفحه شخصی من» یا «حذف من از تصویر» یکی را انتخاب کنید.

    برای جلوگیری از برچسب خوردن تصادفی، می‌توانید حساب شخصی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که قبل از این کار از شما اجازه گرفته شود. برای انجام آن، در زیر تنظیمات برچسب، در صفحه شخصی‌تان یکی از دو گزینه اضافه شدن خودکار یا اضافه شدن دستی را انتخاب کنید.

    ۱۲. حساب اینستاگرام خود را خصوصی کنید
    1901f0e9-38e9-4307-996b-84fb98338f25.jpg


    همه افراد در اینستاگرام مایل نیستند تا تصاویر شخصی خانوادگی و دوستانه‌شان در معرض دید افراد غریبه قرار گیرد. اما زمانی که شما یک حساب اینستاگرام می‌سازید، به‌صورت پیش‌فرض، اجازه می‌دهید که تصاویرتان به‌صورت عمومی به اشتراک گذاشته شوند، مگر اینکه مایل به این کار نباشید. درست همانند فیس‌بوک، که برای دسترسی به اطلاعات شخصی دیگران نیاز به ارسال درخواست دوستی به آن‌ها دارید؛ اینستاگرام نیز گزینه‌ای برای خصوصی‌سازی حساب و گزینش فالوورها در اختیار شما قرار داده است. از داخل صفحه شخصی‌تان، آیکون چرخ‌دنده تنظیمات (در iOS) یا سه‌نقطه (در اندروید) را فشار دهید، به سمت پایین حرکت کنید تا گزینه خصوصی‌سازی حساب را مشاهده کنید. اگر این گزینه را انتخاب کردید می‌توانید حساب کاربری دومی برای اشتراک‌گذاری تصاویر عمومی خود باز کنید.

    ۱۳. یک حساب کاربری جدید بسازید
    3bea1ec7-1df4-44c5-b4d0-a4ea12cae5cf.jpg


    گاهی اوقات داشتن یک حساب کاربری اینستاگرام کافی نیست. با مشاهده مقدار توجهی که عکس‌های شما جلب می‌کنند، حیوان خانگی شما نیز ممکن است بخواهد حساب شخصی خودش را داشته باشد. یا احتمالا شما کاربر عاشق عکسی هستید که مایلید تنها تصاویر مشخصی در معرض دید عموم بگذارید. دلیلش هرچه که باشد، ساختن یک حساب جداگانه کار سختی نیست.

    تنها کافی است به صفحه شخصی خود بروید و آیکون چرخ‌دنده تنظیمات (در iOS) یا سه‌نقطه (در اندروید) را فشار دهید و آن‌قدر به سمت پایین صفحه حرکت کنید تا گزینه اضافه کردن یک حساب جدید با نام کاربری و رمز عبور جداگانه نمایان شود. سپس با رفتن به صفحه شخصی و لمس نام کاربری مورد نظر، به‌راحتی می‌توانید بین دو حساب فعال جابجا شوید.
     

    فاطمه سادات:)

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/06/04
    ارسالی ها
    2,063
    امتیاز واکنش
    8,679
    امتیاز
    606
    سن
    22
    محل سکونت
    | єѕƒαнαη |
    اینستاگرام چیزی نزدیک به دو سال پیش قابلیت آپلود چند عکس به‌طور هم‌زمان (و در یک پست واحد) و امکان مشاهده عکس‌ها به‌صورت چرخ و فلکی توسط دنبال‌کنندگان را عرضه کرده بود. با وجود این، قابلیت یادشده تنها پیش روی آگهی‌دهندگان قرار گرفته بود. این در حالی است که از روز جاری، بالاخره این قابلیت برای عموم کاربران هم عرضه شده است. به این ترتیب، کاربران می‌توانند با آپلود هم‌زمان تا ۱۰ عکس یا ویدئو در هر پست، روایتی کامل‌تر را پیش روی دنبال‌کنندگان حساب کاربری خود قرار دهند. اینستاگرام در توضیح این قابلیت، آن را راهکاری معرفی کرده است که شما را از انتخاب محدود یک عکس یا ویدئوی واحد از تجربه‌ای جذاب، بی‌نیاز می‌کند و گزینه‌های انتخابی شما را افزایش خواهد داد.

    این قابلیت در موارد مختلفی نظیر به تصویر کشیدن ابعاد مختلف یک مهمانی تولد تا مستندسازی فرایند تهیه و طبخ غذا کاربردی خواهد بود. از نگاهی دیگر، قابلیت نمایش چرخ و فلکی تصاویر و ویدئوها، چیزی شبیه به قابلیت استوری در اینستاگرام، اما بدون محدودیت زمانی در نمایش برای دیگران است.

    برای استفاده از این قابلیت جدید، کافی است آیکون جدیدی که ظاهر آن مجموعه‌ای از عکس‌های روی هم قرارگرفته را تداعی می‌کند، لمس کنید. پس از این کافی است عکس‌ها و ویدئوهایی که قصد انتشارشان را دارید، انتخاب کنید. تغییر ترتیب نمایش با لمس، نگه‌ داشتن انگشت و کشیدن و رها کردن عکس‌ها و ویدئوها انجام خواهد شد. ویرایش عکس‌ها به‌صورت تکی یا گروهی ممکن شده است؛ اما در نهایت، امکان استفاده از یک کپشن یا تگ مکانی واحد برای پست خود خواهید داشت. بدیهی است که لایک‌ها یا اظهارنظرها هم زیر پست کامل که حالا مجموعه‌ای از تصاویر یا ویدئوها را در خود جای داده، ثبت خواهند شد.

    وقتی علامت سه‌نقطه (...) آبی‌رنگ روی فید اینستاگرام شما و در پایین یک پست ظاهر شود، در واقع اعلانی را شاهد هستید که شما را از انتشار پست‌ چرخ و فلکی (Carousel) توسط کاربران دیگر مطلع می‌کند. به این ترتیب برای مشاهده تمام عکس‌ها و ویدئوها، کافی است انگشت خود را روی آن پست به یک سمت بکشید.

    قابلیت یادشده، ظرف چند هفته آینده پیش روی کاربران اندروید و iOS قرار خواهد گرفت.


    منبع THEVERGE
     

    amine

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/10/07
    ارسالی ها
    628
    امتیاز واکنش
    1,112
    امتیاز
    391
    سن
    45
    محل سکونت
    معلوم نیس
    اگر به دنبال راهی برای پاک کردن همیشگی اکانت اینستاگرام خود هستید اما چنین گزینه‌ای در اپلیکیشن آن نمی‌یابید، در این مطلب روش انجام دادن این کار را به شما آموزش می‌دهیم.
     

    amine

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/10/07
    ارسالی ها
    628
    امتیاز واکنش
    1,112
    امتیاز
    391
    سن
    45
    محل سکونت
    معلوم نیس
    پیش‌تر روش غیر فعال کردن موقت اینستاگرام را به شما آموزش داده بودیم تا در چند قدم ساده بتوانید این کار را انجام دهید و هر زمان که خواستید، دوباره آن را فعال کنید. در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه می‌شود اکانت اینستاگرام را برای همیشه پاک کرد.

    بسیاری از کاربران طبق عادت در تنظیمات اپلیکیشن اینستاگرام به دنبال گزینه پاک کردن اکانت می‌گردند، اما برای انجام دادن این کار باید از طریق مرورگر وب مراحل زیر را دنبال کنید.

    instagram-delete.jpg


    1. با مرورگر وارد صفحه اختصاصی پاک کردن اکانت اینستا گرام شوید.
    2. نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید.
    3. در کادر کشویی دلیلی برای پاک کردن اکانت برگزینید.
    4. بار دیگر پسورد خود را وارد نمایید.
    5. روی دکمه قرمز رنگ Permanently delete my account کلیک کنید تا اکانت شما برای همیشه پاک شود.
     

    amine

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/10/07
    ارسالی ها
    628
    امتیاز واکنش
    1,112
    امتیاز
    391
    سن
    45
    محل سکونت
    معلوم نیس
    امکان تایید دومرحله‌ای در نهایت در اختیار تمام کاربران اینستاگرام قرار گرفت. به این ترتیب و با فعال‌سازی قابلیت اشاره شده، می‌توانید امنیت اکانت خود را بالا ببرید.
     

    amine

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/10/07
    ارسالی ها
    628
    امتیاز واکنش
    1,112
    امتیاز
    391
    سن
    45
    محل سکونت
    معلوم نیس
    امکان تایید دومرحله‌ای که به تازگی برای همه کاربران به نسخه iOS و اندروید اپلیکیشن اینستاگرام اضافه شده است، باعث شده تا امنیت آن بیش از پیش افزایش یابد. به این ترتیب و در هنگام ورود به اکانت، یک کد تایید به شماره موبایل شما ارسال می‌شود که اگر شخص دیگری قصد ورود به اکانت شما را داشته باشید، از این طریق متوجه خواهید شد و می‌توانید اقدام به تغییر رمز عبور خود کنید. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که قابلیت تایید دومرحله‌ای را فعال نمایید تا در صورتی که شخصی دیگر به رمز عبور شما دسترسی پیدا کرد، قادر به استفاده از اکانت شما نباشد. مراحل فعال‌سازی این ویژگی را باهم مرور می‌کنیم:

    ۱- وارد اینستاگرام شوید.

    ۲- آیکون پروفایل خود (واقع در نوار پایینی و سمت راست) را لمس کنید.

    ۳- روی آیکون چرخ دنده ضربه بزنید و وارد تنظیمات اکانت خود شوید.

    ۴- حال از میان قسمت‌های مختلف، گزینه Two-factor Authentication را انتخاب کنید.

    ۵- گزینه Require security code را روشن کرده و سپس Add Number را برگزینید.

    ۶- شماره موبایل خود را وارد کرده و Next را لمس کنید.

    ۷- در این لحظه یک پیامک حاوی کد فعال‌سازی به شما ارسال خواهد شد که باید آن را در قسمت Confirmation Code وارد نمایید.

    ۸- از کدهای پشتیبانی که برای شما به نمایش درمی‌آید یک اسکرین شات گرفته و آن را برای خود نگه دارید.
    Instagram-Two-Factor-Authentication.jpg


    کار به پایان رسید. از این پس هر زمان که اقدام به ورود به اکانت اینستاگرام خود کنید، یک کد محرمانه به شماره موبایل‌تان ارسال می‌شود و تا زمانی که آن کد را وارد نکنید، به اکانت خود دسترسی نخواهید داشت. اگر به هر دلیل به شماره‌ای که وارد کردید دسترسی نداشتید، می‌توانید از کدهای پشتیبان که پیشتر به آن اشاره کردیم، استفاده کنید.

    در نسخه اندرویدی اینستاگرام نیز به روش مشابه می‌توانید با ورود به بخش Option گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب و آن را روی شماره موبایل‌تان فعال کنید.
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا