- عضویت
- 2016/08/01
- ارسالی ها
- 2,366
- امتیاز واکنش
- 7,269
- امتیاز
- 606
بسیاری از اتومبیل های بدون راننده و یا همان خودرانی که تا به امروز تولید شده اند به صندلی، پدال و فرمان ویژه راننده مجهز شده اند تا سرنشینان بتوانند در صورت نیاز و یا تمایل، آن را از حالت خودران خارج کرده و کنترل آن را در دست بگیرند.
اما امروز، کمپانی کوماتسو (Kumatsu) از کامیونی در کلاس محصولات خودران به نام Innovative Autonimous Haulage رونمایی کرد که علی رغم برخورداری از عملکردی مشابه، از یک تفاوت نسبتاً بزرگ بهره می برد.
همانطور که در ویدیوی زیر مشاهده می کنید، کمپانی سازنده در طراحی این کامیون هیچ کابینی را برای راننده در نظر نگرفته و این یعنی هدایت این کامیون، به صورت کاملاً خودران انجام خواهد شد.
قدرت این کامیون به 2700 اسب بخار می رسد و هدف از حذف راننده، افزایش بهره وری و بازدهی عنوان شده است. اگرچه این اقدام کمی عجیب به نظر می رسد، اما می تواند از بسیاری جهات منطقی باشد.
به گفته کوماتسو، رانندگانی که هدایت کامیون ها را بر عهده دارند، تنها می توانند با مشاهده مسیر از شیشه جلویی، وسیله را هدایت کنند و به منظور برگشت از مسیر رفت، می بایست به طور کامل دور بزنند، اما این در حالیست که این فرآیند وقت گیر در کامیون های بدون راننده این شرکت حذف خواهد شد و کامیون می تواند بدون دور زدن، مسیر طی شده را به عقب برگردد.
همچنین، این کامیون از تعادل بیشتری در مقایسه با کامیون های معمولی برخوردار خواهد بود چرا که وزن بار، به طور مساوی بین چهار چرخ تقسیم خواهد شد که این موضوع می تواند به کامیون در حرکت از مسیرهای خیس و لغزنده کمک کند. به گفته کوماتسو، عرضه این کامیون در آینده ای نزدیک آغاز خواهد شد.
اما امروز، کمپانی کوماتسو (Kumatsu) از کامیونی در کلاس محصولات خودران به نام Innovative Autonimous Haulage رونمایی کرد که علی رغم برخورداری از عملکردی مشابه، از یک تفاوت نسبتاً بزرگ بهره می برد.
همانطور که در ویدیوی زیر مشاهده می کنید، کمپانی سازنده در طراحی این کامیون هیچ کابینی را برای راننده در نظر نگرفته و این یعنی هدایت این کامیون، به صورت کاملاً خودران انجام خواهد شد.
قدرت این کامیون به 2700 اسب بخار می رسد و هدف از حذف راننده، افزایش بهره وری و بازدهی عنوان شده است. اگرچه این اقدام کمی عجیب به نظر می رسد، اما می تواند از بسیاری جهات منطقی باشد.
به گفته کوماتسو، رانندگانی که هدایت کامیون ها را بر عهده دارند، تنها می توانند با مشاهده مسیر از شیشه جلویی، وسیله را هدایت کنند و به منظور برگشت از مسیر رفت، می بایست به طور کامل دور بزنند، اما این در حالیست که این فرآیند وقت گیر در کامیون های بدون راننده این شرکت حذف خواهد شد و کامیون می تواند بدون دور زدن، مسیر طی شده را به عقب برگردد.
همچنین، این کامیون از تعادل بیشتری در مقایسه با کامیون های معمولی برخوردار خواهد بود چرا که وزن بار، به طور مساوی بین چهار چرخ تقسیم خواهد شد که این موضوع می تواند به کامیون در حرکت از مسیرهای خیس و لغزنده کمک کند. به گفته کوماتسو، عرضه این کامیون در آینده ای نزدیک آغاز خواهد شد.
آخرین ویرایش توسط مدیر: