- عضویت
- 2016/07/11
- ارسالی ها
- 4,853
- امتیاز واکنش
- 14,480
- امتیاز
- 791
پطروشفسکی ، اسلام در ایران ، ص 25 و 26 :
« ... ولی بر حسب تعالیم اسلام ، عیسی مسیح آدم و آدمیزاده بوده و یکی از پیامبران بزرگ شمرده می شود که پیش از محمد که خاتم النبین است آمده است . این عده بیشتر به تعلیمات « یهودی - مسیحیان » ابیونی ( از کلمۀ عبری ebionim که « فقیران » معنی دارد ) نزدیک است که یکی از عتیق ترین و مهجورترین فرق مسیحی بوده . ابیونیان برخلاف دیگر فرق مسیحی ، رابطۀ اولیۀ خویش را با یهودیت قطع نکردند . و مراعات قانون موسی یعنی تشریفات دینیِ یهود را بر خویشتن فرض می دانستند . عیسی را « آدمی - پیامبر » می شناختند که از طرف خدا برای نجات خلق فرستاده شده بود و منکر الوهیت وی و اصل سه گانگی خداوند یا تثلیث بوده اند . ایشان انجیلی خاص خود داشتند که اصطلاحاً « انجیل مأخوذ از یهودیان » نامیده می شده و به زبان سامی ( آرامی ؟ ) بوده و حال آنکه کلیسای رسمی این زبان را رسمی نمی شناخته و به دست ما هم نرسیده است . گمان می رود مسیحیانی که در مکه و شاید در دیگر جاها هم ، با محمد تلاقی کرده صحبت داشتند از همین « یهودی - مسیحیان » بوده اند .
به نظر می رسد اعشی ( ابوبصیر میمنون ابن قیس ، متوفی در حدود 629 م. ) شاعر بزرگ و موحد قدیمی عرب که اندکی پیش از مرگ خویش قصیدۀ مدیحه ای در وصف محمد گفته و وی را به پیامبری شناخته از همین « یهودی - مسیحیان » بوده است .
« ... ولی بر حسب تعالیم اسلام ، عیسی مسیح آدم و آدمیزاده بوده و یکی از پیامبران بزرگ شمرده می شود که پیش از محمد که خاتم النبین است آمده است . این عده بیشتر به تعلیمات « یهودی - مسیحیان » ابیونی ( از کلمۀ عبری ebionim که « فقیران » معنی دارد ) نزدیک است که یکی از عتیق ترین و مهجورترین فرق مسیحی بوده . ابیونیان برخلاف دیگر فرق مسیحی ، رابطۀ اولیۀ خویش را با یهودیت قطع نکردند . و مراعات قانون موسی یعنی تشریفات دینیِ یهود را بر خویشتن فرض می دانستند . عیسی را « آدمی - پیامبر » می شناختند که از طرف خدا برای نجات خلق فرستاده شده بود و منکر الوهیت وی و اصل سه گانگی خداوند یا تثلیث بوده اند . ایشان انجیلی خاص خود داشتند که اصطلاحاً « انجیل مأخوذ از یهودیان » نامیده می شده و به زبان سامی ( آرامی ؟ ) بوده و حال آنکه کلیسای رسمی این زبان را رسمی نمی شناخته و به دست ما هم نرسیده است . گمان می رود مسیحیانی که در مکه و شاید در دیگر جاها هم ، با محمد تلاقی کرده صحبت داشتند از همین « یهودی - مسیحیان » بوده اند .
به نظر می رسد اعشی ( ابوبصیر میمنون ابن قیس ، متوفی در حدود 629 م. ) شاعر بزرگ و موحد قدیمی عرب که اندکی پیش از مرگ خویش قصیدۀ مدیحه ای در وصف محمد گفته و وی را به پیامبری شناخته از همین « یهودی - مسیحیان » بوده است .