اخبار تئاتر و نمایش بهترین تئاتر های قرن ۲۱

🍫 Dark chocolate

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2018/09/06
ارسالی ها
2,828
امتیاز واکنش
38,895
امتیاز
1,056
سن
23
محل سکونت
°•تگرگ نشین•°
۲۵ . پرچم‌های نشان تجاری جدید (۲۰۱۲)
کیت تِمپست به استادانه‌ترین روش و به حالتی مجذوب کننده در انجام بسیاری از کارها به تکاملی شگرف رسیده است: شعر، بازی با واژگان، تئاتر، موسیقی هیپاپ و داستان سرایی. نمایش پرچم‌های نشان تجاری جدید، به طور هیجان‌انگیزی شعر و درام و موسیقی را در هم آمیخته است طوری که نمی‌توان مرزی میان آن‌ها یافت، او با گفتن از انسان‌های معمولی روحی حماسی را وارد داستان می‌کند. نمایش با انرژی و شفقت حاکم بر داستان کاری می‌کند که تک تک حضار خود را به جای شخصیت‌های داستان ببینند. پرچم‌های نشان تجاری جدید نمایشی جسورانه، شعرگون و گیرا است و نویسنده در این نمایش، بهترین داستان و بهترین شخصیت داستانی را به نمایش می‌گذارد.

۲۴ . خیابان لندن (۲۰۱۱)
نمایش موزیکال خیابان لندن که به معنای واقعی در نوع خود پیشگام است نشان داد که چگونه شهروندان ایپسوییچ خود را پس از قتل وحشتناک پنج کارگر جنـ*ـسی در یک خیابان از نوع احیاء می‌کنند. در این میان ارزش کار آدام کورکِ آهنگساز و ترانه سرا، با استفاده از عبارات روزمره جمع‌آوری شده از سوی اَلِکی بلاید از ساکنان خیابان لندن افزایش یافت و بلاید با استفاده از لطافتی که در سبک نوشتار خود به کار بـرده است امکان و مسیرهای تازه‌ای را به روی تئاتر موزیکال فراهم کرد: لمس واقعیت و احساس تجربه شده ممکن است روزی شیفتگی و غرور صنعت نمایش را از بین ببرند. و این دو به خوبی در این نمایش در معرض دید همگان قرار گرفت.

نمایشنامه
جاناتان پرایس و ایلین اتکینز در نمایش بلندای طوفان
 
  • پیشنهادات
  • 🍫 Dark chocolate

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/09/06
    ارسالی ها
    2,828
    امتیاز واکنش
    38,895
    امتیاز
    1,056
    سن
    23
    محل سکونت
    °•تگرگ نشین•°
    ۲۳ . بلندای طوفان (۲۰۱۸)
    نمایشنامه فلوریان زِلر که از سوی کریستوفر همپتون ترجمه شده ‌بود، مخاطبان بریتانیایی زیادی را از طریق تجسم پنهان و رازآلود بحران‌های شخصی‌شان جذب کرد. این نمایش هنوز هم بهترین است زیرا عشق، از دست دادن، زوال عقل و مشکلات ناشی از مرگ شریکی مادام العمر را کاوش می‌کند. جاناتان پرایس و ایلین اتکینز شخصیت‌های این نمایش را به اجرا درآورند و همانطور که ممکن است فردی را به گریه وادارد، علاوه بر این، ممکن است دیگری را با مفاهیم مبهم لـ*ـذت و معناهای بی‌شمارش درگیر کند.

    ۲۲ . واتسون‌ها (۲۰۱۸)
    گاهی قلب آدمی می‌لرزد وقتی چشم‌اندازی از زمان حال از رمانی اقتباسی ارائه می‌شود در این میان، لورا وئید، بخشی از رمان ناتمام جین آستن به نام واتسون‌ها را که در دوران نوجوانی‌اش نوشته بود مانند الماسی از نوع درخشاند. رمان جین آستن در همان دوران به عنوان رمان ممنوعه شناخته شد. با ارائه خلاصه‌ای از رمان آستین در کم‌تر از نیم ساعت، وئید، به طرز درخشانی نمایشنامه را به جدالی بین خود و سرنوشت دیگر شخصیت‌های داستان تبدیل کرد. مانند نمایش‌های لوئیجی پیراندلو و تام استاپارد، که آمیزه‌ای بی‌پروا و عجیب و غریب از نمایش هستند، در این نمایش هم سوالات جذابی در مورد توانایی شخصیت‌های تخیلی و فرار آن‌ها از قلم کنترل شده‌ی نویسنده ایجاد می‌کند.

    ۲۱ . توکای سیاه (۲۰۰۵)
    نمایشنامه سردرگم کننده دیوید هاروور، بررسی شگفت‌انگیزی از وسواس جنـ*ـسی ارائه می‌دهد. نمایش رویارویی خطرناکی بین زنی ۲۸ ساله و مردی ۵۶ ساله را با ۱۵ سال اختلاف سنی نشان می‌دهد که از رابـ ـطه مملو از خشم و خشونت و تجـ*ـاوز خود با یکدیگر لـ*ـذت می‌برند. هاروور داوری اخلاقی را کنار می‌گذارد تا بتواند فرضیات ما را در مورد گناهان دوران بزرگسانی و معصومیت دوران نوجوانی که بیشتر از روی فقدان تعمق و تفکر هستند را زیر سوال ببرد.

    ۲۰ . سلمانی کرونیکل‌ها (۲۰۱۷)
    تغییر مکان بین شش موسسه در دو قاره در یک روز؛ نمایشنامه روح‌بخش اِنوُآ اِلامز نشان داد که چگونه، برای مردان آفریقایی، مغازه‌های سلمانی هم میخانه و هم بنیادی سیـاس*ـی هستند. فوتبال، مسائل اجتماعی و مشکلات روابط پدر و پسر موضوعات تکراری بوده‌اند. اما تصویر ماندگاری که بیژن شیبانی به عنوان تهیه کننده با استفاده از ترکیب رقـ*ـص و موسیقی به عنوان نوعی تعالی بر این اثر برجایی گذاشت نشان داد که در مغازه سلمانی درست است که چیزی از شما کاسته می‌شود اما با این کار هویت خود را پیدا می‌کنید.
     

    🍫 Dark chocolate

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/09/06
    ارسالی ها
    2,828
    امتیاز واکنش
    38,895
    امتیاز
    1,056
    سن
    23
    محل سکونت
    °•تگرگ نشین•°
    ۱۹ . بانوی کِباهویی ما (۲۰۱۴)
    کاتوری هال (نویسنده نمایشنامه قله کوه) داستان تجلی مریم را نشان می‌دهد که در سال ۱۹۸۱، سه تن از دختران مدرسه‌ای رواندایی به تماشای نمایشی مذهبی و سیـاس*ـی با انعکاسی از نمایشنامه بوته آزمایش از برنارد شاو و ژاندارک اثر آرتور میلر می‌روند. موفقیت بزرگ هال این است که، بدون اینکه لزوما این دیدگاها را تایید کند، نشان می‌دهد که چگونه تنش‌های موجود در کشوری که شاهد نسل‌کشی است به ویژه نسل‌کشی رواندا منعکس و چگونه نسل‌کشی وحشتناک بعدی پیش‌بینی می‌شوند.

    ۱۸ . انرون (۲۰۰۹)
    لوسی پرِبل، نمایشنامه نویس بریتانیایی، نخستین کسی بود که در چندین نمایشنامه به فساد شرکت‌های تجاری بزرگ و در پس آن به سقوط مالی آن‌ها اشاره کرد و در نمایشنامه‌های خود به نوعی آن‌ها را به سیخ می‌کشد. برخورد با ظهور و سقوط یک شرکت انرژی تگزاسی که تجارت را در اینترنت و حتی در آب و هوا آغاز کرده بود، ترکیبی هیجان‌انگیز از هجو سیـاس*ـی و اخلاقیات مدرن است و با تهیه کنندگی رابرت گولد- نمایی از همشهری کِین را به نمایش گذاشت.

    ۱۷ . نه شب (۲۰۱۸)
    نوشتن نخستین نمایشنامه بهتر از این نمی‌شود. ناتاشا گوردون موضوع نویسندگان بسیاری را مورد بررسی قرار داد: چیزی که به معنی سوق دادن یک زندگی دو فرهنگی است که در آن شما بین سنت مهاجران و حال به شدت گرفتار هستید. گوردون به این نمایش هیجان و زندگی بخشید و این را در واکنش خانواده‌ای لندنی در مراسم‌ تشییع ‌جنازه ای به سبک جامائیکایی در ساعت ۹ شب، به خوبی نشان داد. هیچ چیز بهتر از دیدن دختر فارغ‌التحصیل این خانواده نبود که شک و تردیدهای طبیعی خود را کنار گذاشت تا به قدرت میراث معنوی خود اعتراف کند.

    نمایش - نمایشنامه
    بیل نایی به همراه جوییتَل اِجیفور و اندرو لینکلن در نمایش آبی / نارنجی
     

    🍫 Dark chocolate

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/09/06
    ارسالی ها
    2,828
    امتیاز واکنش
    38,895
    امتیاز
    1,056
    سن
    23
    محل سکونت
    °•تگرگ نشین•°
    ۱۶ . آبی / نارنجی (۲۰۰۰)
    شفقت جوی پِنهال برای کسانی که از سوی جامعه به حاشیه رانده شده‌اند در این نمایش فوق‌العاده در بهترین حالت دیده شد. این نمایش مرد جوان سیاه‌پوستی را نشان داد که معتقد بود پرتقال‌ها آبی هستند و ایدی امین پدر او بود که همچون توپ پینگ پونگی مورد عداوت دو پزشک متخصص سفید پوست قرار گرفته بود. پِنهال چندین موضوع را در این نمایش گوش‌زد می‌کند: اسطوره جامعه‌ای شکیبا آماده پذیرش افرادی با اختلالات شخصیتی و افزایش شیوع بالای بیماری روانی در میان جمعیت‌های آفریقایی و دریای کارائیب است و این ایده که همه حرفه‌ها توطئه‌ای علیه مردم عادی هستند.

    ۱۵ . میراث (۲۰۱۸)
    به نظر می‌رسد که نمایش مدرن بین حداقلی و حداکثری تلوتلو می‌خورد. بازی دو قسمتی متیو لوپز و نمایش هفت ساعتی او می‌توان گفت با تمام وجود روی صحنه خیمه زده بود. برخورد با میراث تلخ ایدز و ویژگی‌های معنوی خانه، مانند خطی میان نمایشنامه فرشتگان در آمریکا و رمان هواردز اِند بود. نمایشنامه میراث از ماجراهای روایی و بحث‌های پر شور فراوان برخوردار است. با این حال، تجسم پُل هیلتون از انسانیت خاموش مورگان فورستر چیزی است که برای همیشه در ذهن می‌ماند.

    ۱۴ . فِریمن (۲۰۱۷)
    نمایشنامه جِز باتروورث، در مزرعه‌ای ۵۰ هکتاری در بخش آرما در سال ۱۹۸۱، غنا و ظرفیت رمانی خوب را داشت. این نمایشنامه تا حدی در مورد مرد مسلح جمهوری‌خواه ایرلندی بود که گذشته خشنش او را درگیر و تا حدی هم در مورد قدرت عشقی ناگفته و آداب و رسوم خودِ هاردی مانند ریتمی که به زندگی روستایی خود بخشیده است صحبت می‌کند. نمایشنامه باتروورث در عصر رمان‌های نمایشی مدرن و مختصر همچون جشنی است که در آن می‌توان هر مزه‌ای را چشید و لـ*ـذت برد.

    نمایش - نمایشنامه
    سایمون مک‌برنی در نمایش نبرد
     

    🍫 Dark chocolate

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/09/06
    ارسالی ها
    2,828
    امتیاز واکنش
    38,895
    امتیاز
    1,056
    سن
    23
    محل سکونت
    °•تگرگ نشین•°
    ۱۳ . نبرد (۲۰۱۵)
    نمایش نبرد نخستین نمایشی نبود که در آن حضار از هدفون استفاده کردند، اما اولین باری بود که چنین استفاده فوق‌العاده‌ای از صدای استریو شد. شرکت نمایشی کامپِلیسیته به نوعی سرشت توهم‌گونه‌ی پترو پوپسکی را در رمان درخشش آمازون که شرح حالی از جستجو‌گری‌های لورن مک‌اینتایر است را با صداهای درون ذهنتان مطابقت می‌دهد. پیوندها و تحریف‌های صوتی صحنه خالی را به جنگلی انبوه تبدیل کردند که در آن سایمون مک‌برنی می‌توانست سوالاتی در مورد فناپذیری، ماده و تله‌پاتی بپرسد.

    ۱۲ . شاه چارلز سوم (۲۰۱۴)
    اگر پادشاه آینده بریتانیا از موافقت با لایحه‌ای که به شدت با آن مخالف است امتناع کند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ طبق گفته مایک بارتلت، بحران قانون اساسی، جنگ داخلی و توطئه چینی‌های درون کاخ نمایشنامه او را به شعری منثور و فوق‌العاده بدل می‌کند. انعکاس آثار شکسپیر، همچون مکبث و ریچارد دوم با بازی تیم پیگات اسمیت به شکلی خارق‌العاده و عمیق در این نمایش مشهود بود، او در این تئاتر، نقش پادشاهی منزوی و دوست نداشتنی را که به بی‌خوابی دچار است ایفا می‌کند.

    ۱۱ . اوکتورون (۲۰۱۴)
    اوکتورون (به معنای مردی سیاه پوست و دو رگه است، در حالی که یک هشتم خونش از نژاد سیاه است) یک کمدی مات و مبهوت کننده درباره نژاد است. نمایشنامه‌ی براندن جیکوبز جِنکینز، برداشتنی تراش خورده از کاری است به همین نام که دیون بوسیکالت در سال ۱۸۵۹ تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشت و درباره عشق ممنوعه بردگانی است که در کشت‌زاری مشغول به کارند. شیوه نگارش این نمایش فوق‌العاده هوشمندانه و خوفناک، طوری است که می‌خواهد ذهن حضار را آشفته سازد . این کار را هم می‌کند. با استفاده از بازیگرانی که صورتشان را به رنگ سیاه، سفید و سرخ درآورده‌اند و با یکدیگر شوخی‌های آنارشیستی می‌کنند، مفاهیم قراردادی هویت را درهم می‌شکنند. پیوندهای درون نمایشنامه اضطرابی تعمقی است در مورد این که چگونه هنرمندی سیاه‌پوست باید در دنیای سفید پوستان زندگی و کار کند. در شروع نمایش، شخصیتی معروف به بی. جی. جی می‌گوید: “سلام به همگی، من نمایشنامه‌نویسی سیاه ‌پوست هستم و دقیقا نمی‌دانم این یعنی چه.”
     

    🍫 Dark chocolate

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/09/06
    ارسالی ها
    2,828
    امتیاز واکنش
    38,895
    امتیاز
    1,056
    سن
    23
    محل سکونت
    °•تگرگ نشین•°
    ۱۰ . کایمِریکا (۲۰۱۳)
    لوسی کِرکوود، نمایشنامه نویس بریتانیایی، در آثارش هم می‌تواند خودمانی باشد و هم حماسی. این بزرگ‌ترین نمایش او تا به امروز بود و شباهت‌ها و تفاوت‌های بین دو ابرقدرت را ترسیم می‌کرد که رقیب هم هستند. در فرهنگ فردگرایی آمریکا، عکاسی را دیدیم که برای عکاسی از یکی از تظاهرکنندگان در اعتراضات میدان تیان‌آن‌من شهر پکن دستگیر شد؛ در فرهنگ جمع‌گرایی چین، مردی را دیدیم که به خاطر اعتراض به مرگ همسایه‌اش ناشی از مه‌دود، مجازات شد. امروز، به عنوان تشدد جنگ تجاری بین این دو کشور، نمایش کِرکوود بیشتر از همیشه مرتبط با اوضاع به نظر می‌رسد.

    ۹ . دیده‌بان سیاه (۲۰۰۶)
    ویکی فدرستون که متهم به تشکیل تئاتر ملی اسکاتلند در اسکاتلند بود، پیش از اینکه وارد هنگ سلطنتی اسکاتلند شود، گمان کرد که داستانی برای گفتن درباره دیده‌بان سیاه (گردان سوم، هنگ سلطنتی اسکاتلند) دارد. او از نمایشنامه‌نویس گرگوری برک و کارگردان، جان تیفانی خواست تا دیدگاه و مشاهدات سربازی را از تاریخ این گردان تا زمان جنگ آن دوران در عراق به تصویر کشند. این تئاتر برجسته و حماسی و حساس سبب شد تا تئاتر ملی اسکاتلند بهترین نمایش را روی صحنه خود ببیند.

    نمایش - نمایشنامه
    لیندا باسِت، دبورا فیندلی، کیکا مارکِم و جون واتسون در نمایش به تنهایی گریخت
     

    🍫 Dark chocolate

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/09/06
    ارسالی ها
    2,828
    امتیاز واکنش
    38,895
    امتیاز
    1,056
    سن
    23
    محل سکونت
    °•تگرگ نشین•°
    ۸ . به تنهایی گریخت (۲۰۱۶)
    نمایش کارول چرچیل به پیوندهای قدرتمندی متصل بود. در زمان‌های گذشته، چهار زن مسن در باغی روشن از فروغ آفتاب نشسته‌اند، حتی در بخش‌هایی نسخه‌ای از آهنگ Da Doo Ron Ron را با خاک یکسان می‌کنند. در همین حال، یکی به طور متناوب گپ و گفت را قطع می‌کند تا دیدگاه خود را بگوید که در هفت مونولوگ اجرا می‌شود و به دنیایی پر از سیل، آتش‌سوزی، تشنگی و گرسنگی می‌پردازد. این نمایش جاده‌ای معمولی به ویران شهر نبود بلکه نمایشی دلسوزانه و کنایه‌آمیز در مورد زیبایی روزمره زندگی است که خیلی زود از بین می‌رود.

    ۷ . ماتیلدا (۲۰۱۰)
    نمایش موزیکال فوق‌العاده لـ*ـذت بخش و جادویی دنیس کِلی و تیم مینشن که درباره شخصیتی به نام رولد دالی، یک خوره‌ی کتاب است که با آوازهای خود اجسام را حرکت می‌دهد، دو منبع فوق‌العاده مهم و گران‌بها را با خود به همراه دارد: کتابخانه‌ها عمومی و سوبسیدهای هنری. این نمایشنامه که توسط شرکت نمایش سلطنتی شکسپیر تولید شد، به لطف آهنگ‌های شیرین و سرحال کننده، قدرت بخشیدن به شکوه تخیل زنان قهرمانی را نشان داد که سرکشی درخشانی را با “شورش” به آهنگ‌های عامیانه می‌دهند و آن را به حسی جهانی تبدیل می‌کند. در حالی که مادرش در حال بازی بینگو است، ماتیلدای دالی دو ساعت باشکوه را در کتابخانه سپری می‌کند. این کار سبب تجربه لذتی خوشایند در تئاتر می‌شود.

    ۶ . رئالیست یورک (۲۰۰۱)
    دسته و جنسیت در تئاتر پیتر گیل به زیبایی درهم ترکیب شده‌اند. پیتر گیل به یادمان می‌آورد که چطور به عنوان کارگردان، درام‌های فراموش ‌شده
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    را کشف کرد. گیل، کارگر مزرعه‌ای در یورکشایر را نشان می‌دهد که در حال لـ*ـذت بردن از رابـ ـطه عاشقانه خود با مردی است که ساکن لندن است و بر روی نمایشی معمایی متعلق به قرون ‌وسطی کار می‌کند. با این حال، در نهایت این دو مرد به سبب جغرافیا و غروری تاریخی از یکدیگر جدا می‌شوند زیرا که در انگلستان هنر متعلق به طبقه متوسط جامعه است.

    ۵. تاریخچه ۲۴ دهه از تاریخ موسیقی عامه (۲۰۱۶)
    این نمایش خشن و به نوعی نشئه کننده، تاریخچه پر زرق و برق آمریکا از جنگ انقلاب آمریکا به بعد را با توجه به موسیقی محبوب مردم آمریکا مورد بررسی قرار می‌دهد. نمایش تاریخچه ۲۴ دهه از تاریخ موسیقی عامه، در آغاز در هشت قسمت سه ساعته به نمایش درآمد و در نهایت بخشی از آن در تمام طول روز و بخشی دیگر در تمام شب و بخش شخصیت خیالی آن هم پس از آن اجرا شد. تیلور مک که پشتش به یک گروه موسیقی زنده گرم بود و مهمانان بسیاری را به سالن اجرا می‌کشاند، برای هر بخش به مدت یک ساعت و با پوشیدن لباس‌های جدید و فوق‌العاده جذاب (ماشین دازل طراح لباس‌های او بود) انتظار هر قسمت را برآورده می‌کرد. مک نمایشنامه‌نویس و بازیگری مهیج است که به عنوان فردی عجیب معرفی می‌شود و نام جودی را برای خود ترجیح می‌دهد. او میهن‌پرست نیست و این درحالی است که همه شک و تردیدهای این تئاتر در شادی آن گنجانده شده است.
     

    🍫 Dark chocolate

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/09/06
    ارسالی ها
    2,828
    امتیاز واکنش
    38,895
    امتیاز
    1,056
    سن
    23
    محل سکونت
    °•تگرگ نشین•°
    ۴ . تلنگر (۲۰۱۳)
    اگر درام خوانشی از ناامیدی انسان باشد پس بازی آنی بیکر در نمایش تلنگر بسیار چشمگیر و درماتیک بود. نمایش برای همه، به خصوص در نیویورک، نسبت به زمان اجرای بیش از سه ‌ساعتِ آن چندان گرم و خوشایند نبود. با این حال، برای کسانی که با کار بیکر به خصوص از اجرای نمایش سه منزوی در سالن قدیمی خانه فیلم ماساچوست، آشنا بودند نمایش تلنگر تکان دهنده بود. این نمایشنامه علاوه بر برانگیختن اشتیاقی رقت‌انگیز، دفاعی پرشور از فیلم‌های ویدئویی ۳۵ میلیمتری در عصر دیجیتال را که به انباری‌ها بـرده شدند به نمایش گذاشت.

    ۳ . کودکان (۲۰۱۶)
    احساس و تفکر موجود در نمایشنامه لوسی کِرکوود سه فیزیکدان هسته‌ای را نشان داد که در پی فاجعه‌ای در نیروگاهی محلی به هم پیوستند. این مساله سوالات زیادی را در مورد میراث مسمومی که ما به نسل‌های آینده واگذار می‌کنیم و اینکه آیا داشتن کودک حس مسئولیت را افزایش یا تقلیل می‌دهد، ایجاد کرد. نمایش کودکان کاری چشمگیر است که آدمی را به آهستگی می‌سوزاند و این نمایش جایگاه کِرکوود را در صف اول نمایشنامه‌نویسان برتر بریتانیایی قرار داد.



    ۲ . همیلتون (۲۰۱۵)
    نمایشنامه موزیکال و هیپ‌هاپ لین منوئل میرندا در مورد تولد یک ملت و افزایش قدرت “فردی حرامزاده، یتیم، پسر یک روسپی و یک اسکاتلندی” است که از آسمان‌ها ناشی می‌شود. در این نمایش، کوبش طبل از طریق انرژی و اشعار ماهرانه جشن بدهی سخت و سنگین آمریکا به مهاجران را توجیه می‌کند. و تنها زمان آن را مشخص می‌کند که آیا تاثیر عمده‌ای بر شکل موسیقی دارد یا نه، اما در اجرا، این نمایشنامه توانسته است غلیان شادی را در تئاتر اثبات کند.

    نمایش - نمایشنامه
    مارک رایلنس در نقش جانی “خروس” بایرون در نمایش اورشلیم
     

    🍫 Dark chocolate

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/09/06
    ارسالی ها
    2,828
    امتیاز واکنش
    38,895
    امتیاز
    1,056
    سن
    23
    محل سکونت
    °•تگرگ نشین•°
    ۱ . اورشلیم (۲۰۰۹)
    مطالعه مسحورکننده جِز باتروُرث از تغییر انگلستان که در شخصیت جانی “خروس” بایرون خود را نشان می‌داد، یک ویلتشایر فالستاف فراموش نشدنی را خلق کرد که از سوی مارک رایلنس روی صحنه اجرا شد. همچون فالستاف، جانی علاوه بر راویی کاریزماتیک، برهم‌زننده این نمایش هم بود، و این دمدمی مزاجی او کلید نمایش باتروُرث بود. در این تئاتر، شکایتی از فقدان عادات محلی و سنتی است اما به جستجوی حاصل از پوچی و حفظ آن‌ها در عصر مدرن اشاره دارد، عصری که همه باهم در هر امری همراه هستند حتی کارخانه آبجوسازی از رقاصان موریس حمایت می‌کند. این دید دوگانه از طریق نمایش به درستی به بیننده القا می‌شود. ما از ماجراهای شگفت‌انگیز جانی در برخورد با غولی در A14 یا دزدیدنش به وسیله ماموران ترافیک در مارلبورو مسحور شده بودیم. در عین حال، شاهد بودیم که قهرمانان پایبند به آداب و رسوم سنتی که او به دنبال آن بود تا از آنان تقلید کند، چیزی از گذشته در دنیای مدرن و مکانیزه ما است.


    مجله تخصصی اراد مگ
     

    برخی موضوعات مشابه

    پاسخ ها
    3
    بازدیدها
    171
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    142
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    179
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    515
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    203
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    248
    بالا