بيوگرافي ثریا دارابی ثروتمندترين دختر ايرانی

Ana.A

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2020/06/21
ارسالی ها
1,374
امتیاز واکنش
4,998
امتیاز
656
ثریا دارابی ، متولد سال 1362 در اهواز، یکی از موسسین وبسایت بسیار موفق Zady در حوزه‌ی مد و فشن و از اهالی فن در زمینه‌ی بازاریابی دیجیتال و تکنولوژی است. ثریا دارابی مدتی به عنوان رهبر بخش محصول در drop.io کار کرده که یک سرویس مشارکت آنلاین و در حال حاضر متعلق به فیسبوک است. در سال 2009، او برنامه‌ی Foodspotting را راه‌اندازی کرد که یک راهنمای محلی در حوزه‌ی آشپزی است و از سوی اپل و مجله‌ی اینترنتی Wired به عنوان «اپلیکیشن برتر سال» اعلام شد.


soraya-darabi-8-770x462.jpg

دارابی مدرک تاریخ هنر خود را در سال 2005 از دانشگاه جورج‌تاون گرفت و بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی، یکی از مدیران بازاریابی نیویورک‌تایمز شد. با 23 سال سن، دارابی اولین و جوان‌ترین مدیر مشارکت‌های دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی در نیویورک‌تایمز بود و در این شغل، به توسعه‌ی استراتژی‌های مربوط به مدیران در رسانه‌های دیجیتال و اجتماعی می‌پرداخت. شاید به همین دلیل است که حالا او را به عنوان یکی از پیشروان حوزه‌ی دیجیتال در جهان پذیرفته‌اند.
 
  • پیشنهادات
  • Ana.A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2020/06/21
    ارسالی ها
    1,374
    امتیاز واکنش
    4,998
    امتیاز
    656
    دارابی اطلاعات فوق‌العاده‌ای در زمینه‌ی مصرف‌گرایی دیجیتال و استفاده از تکنولوژی به هدف ارتقای کارایی، اعتبار و رشد دارد. استراتژی‌هایی که او برای دیجیتالی کردن نیویورک‌تایمز به کار بست هنوز هم در حال استفاده هستند و هنوز هم نتایج موفقیت آمیزی را نشان می‌دهند. در سال 2014، دارابی به عنوان یکی از «رهبران جوان سازمان اقتصادی جهان» انتخاب شد و از آن زمان بارها به سخنرانی در این سازمان پرداخته است. مجله‌ی Fast Company نیز در شماره‌ای که به «خلاق‌ترین افراد حوزه‌ی تجارت» اختصاص یافته بود، تصویر دارابی را روی جلد خود قرار داد. به پاس خدمات دارابی در حوزه‌ی رسانه‌های تازه و کارآفرینی ، تصویر او روی جلد مجله‌ی آنلاین Brandweek هم رفته است. در سال 2012، مجله‌ی Inc او را یکی از «30 مدیر برتر زیر 30 سال» در جهان اعلام کرد و مجددا در سال 2015، مجله‌ی Fortune او را یکی از «40 مدیر برتر زیر 40 سال» خواند. دارابی در هیات مدیره‌ی دیجیتال جنرال الکتریک عضو بوده و در حوزه‌ی استراتژی‌های دیجیتالی/موبایلی/اجتماعی به مدیران شرکت‌های مختلفی، از دیزنی گرفته تا تایم، مشاوره می‌دهد.

    در حال حاضر ثریا دارابی بیشتر به سرمایه‌گذاری اولیه در شرکت‌های رسانه‌ای نوپا و مدرن که در حوزه‌ی رسانه‌ها فعال هستند، علاقه نشان می‌دهد. سرمایه‌گذاری او اغلب به هدف کمک به شرکت‌هایی انجام می‌شود که در مراحل اولیه‌ی طراحی و نوآوری قرار دارند و کمک خارجی می‌تواند شرایط را به نفع آن‌ها تغییر دهد. برخی از شرکت‌هایی که دارابی این نوع سرمایه‌گذاری را در آن‌ها انجام داده عبارتند از Contently، Reserve، GlamSquad، Casper، Brit & Co، Laxmi، Refresh و Hullabalu.

    ryhhpmdo.jpg
     

    Ana.A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2020/06/21
    ارسالی ها
    1,374
    امتیاز واکنش
    4,998
    امتیاز
    656
    فعالیت ها
    در مدتی که دارابی مدیر مشارکت‌های دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی در نیویورک‌تایمز بود، باید جریان دائما متغیر حوزه‌ی تکنولوژی را از نزدیک دنبال می‌کرد و مطمئن می‌شد که سازمان او جایگاه برتر خود را در رسانه‌هایی چون فیسبوک، یوتیوب و توئیتر حفظ می‌کند. در عین حال، او باید با استارتاپ های کوچک و بزرگ همکاری می‌کرد تا کمپین‌های موفق تبلیغاتی به راه بیندازد.

    دستاورد ثریا دارابی به عنوان یکی از موسسین Zady.com ترکیب کردن تجارت الکترونیک، محتوای غنی رسانه‌ای و ارائه‌ی یک تجربه‌ی خرید متفاوت و خارق‌العاده به شکل کاملا یکپارچه است. این وبسایت به کاربران خود نشان می‌دهد لباس‌هایشان چطور و به چه شکل تهیه می‌شوند – و در عین حال کالاهایی زیبا با کمترین تاثیر منفی روی محیط‌زیست را در کنار قیمت‌های عالی و تولید سریع ارائه می‌دهد.

    موفقیت دیگر دارابی به برنامه‌ی Foodspotting باز می‌گردد که به شکل رسمی سال 2010 به راه افتاد. این برنامه بر اساس این ایده شکل گرفت که افراد دوست دارند تصویر غذاها و خوراکی‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، اما این کار همیشه آسان نیست و جهت مشخصی هم ندارد. دارابی در سفری که به ژاپن داشت با خوراکی‌های متفاوت و جذابی روبرو شد و از آن‌های عکاسی کرد، اما در بازگشت از سفر دیگر مطمئن نبود نام خوراکی آمده در هر تصویر چیست یا آن را کجا چشیده است. به همین دلیل، دارابی و یکی از دوستان او تصمیم به ساخت برنامه‌ای گرفتند که کار را برای علاقمندان به غذا آسان می‌کرد. جای تعجب ندارد که Foodspotting با استقبال خوب مخاطبین روبرو شد و در همان سال اول فعالیت در لیست 50 وبسایت برتر مجله‌ی تایم قرار گرفت و مجله‌ی Travel+Leisure هم آن را به عنوان یکی از برنامه‌های ضروری و فوق‌العاده برای سفر انتخاب کرد.

     

    Ana.A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2020/06/21
    ارسالی ها
    1,374
    امتیاز واکنش
    4,998
    امتیاز
    656
    زندگی روزمره ثریا دارابی از زبان خودش

    روز من معمولا ساعت 6 صبح شروع می‌شود. بعد از صبحانه، پیاده‌روی می‌کنم و تا ساعت 7 خودم را به باشگاه ورزشی می‌رسانم. صبح‌ها معمولا شمع روشن می‌کنم و ترجیح می‌دهم صبح‌های آرامی داشته باشم. در حال حاضر تلاشم این است که بیشتر روی مدیتیشن وقت بگذارم و آرامش بیشتری را به زندگیم وارد کنم.

    ثریا دارابی میگوید: برنامه‌ی کاری من از اولین جلسه‌ی صبح شروع می‌شود که معمولا ساعت 8:30 است. مثلا با موسس یک شرکت جلسه می‌گذارم تا در مورد پروژه‌های احتمالی با هم مشورت کنیم یا نیروهای مناسبی را به او معرفی می‌کنم. در چند سال گذشته، علاقه‌ی من به سرمایه‌گذاری و حمایت از شرکت‌های جدید افزایش یافته و تقریبا تمامی این شرکت‌ها موفق ظاهر شده‌اند. این حوزه نه فقط برای سرمایه‌گذاری، بلکه از لحاظ مشاوره در مورد بازاریابی و استراتژی‌های رشد هم برای من جذاب است. به عنوان مشاور، من نقش متخصص حوزه‌ی هدف را بازی می‌کنم و در موارد مختلف به استارتاپ‌ها کمک می‌کنم.

    وقتی تازه کار روی Zady را شروع کرده بودم، کار مشاوره و حمایت از استارتاپ‌ها را انجام می‌دادم. بعد تصمیم گرفتم برای مدتی تمام وقتم را صرف Zady کنم، چون مطمئن بودم که دانش کامل برای پیشبرد پروژه‌ها را دارم و می‌توانم به این فعالیت تازه‌ی خود ثبات ببخشم. از طرفی، صرف وقت بیشتر از طرف من باعث شد که نیازی به استخدام افراد بیشتر نباشد و سال اول، تمام کارها را سه نفره انجام دادیم.

    مهم‌ترین مسئله‌ و مشکل من، مدیریت زمان است. تخمین زمان جابجایی بین دو جلسه هیچ‌وقت برایم آسان نبوده و همیشه یا زود می‌رسم یا دیر! منشی هم ندارم، چون تا به حال منشی خوبی پیدا نکرده‌ام. چیزی که در مورد کارم دوست دارم این است که می‌توانم به سفر بروم، با افراد فوق‌العاده‌ای آشنا شوم و با مدیرانی کار کنم که مصمم و بااراده هستند. بهترین اتفاقی که می‌تواند برایم بیفتد، گرفتن یادداشت یک مدیر یا موسس است که در آن توضیح داده کاری که با هم دنبال می‌کردیم، به موفقیت رسیده است – مثلا موفق به استخدام فرد مناسب شده، یک سرمایه‌گذار پیدا کرده یا شاید فقط توانسته یک دفتر خوب برای کار پیدا کند. خبر گرفتن از این موفقیت‌های کوچک هم برای من ارزشمند است.

     

    Ana.A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2020/06/21
    ارسالی ها
    1,374
    امتیاز واکنش
    4,998
    امتیاز
    656
    دوران کودکی و جوانی ثریا دارابی

    ثریا دارابی متولد شهریور ۱۳۶۲ (سپتامبر ۱۹۸۳) در ایران و ساکن آمریکا می باشد. او فارغ التحصیل از دانشگاه جرج تاون آمریکا در رشته تاریخ هنر می باشد.

    و آنچه که باعث شده است که نام ثریا دارابی بر سر زبان ها بیفتد تا ما امروز مقاله ای با عنوان بیوگرافی ثریا دارابی برای شما دوستان عزیز آماده کنیم فعالیت های او در پروژه « foodspotting » می باشد. هرچند که او در زمینه های مختلفی فعالیت های بسیاری داشته و در همان زمینه ها موفقیت های بسیاری نیز کسب کرده است.

    Foodspotting از آن دسته سایت هایی است که سودی ۳ میلیون دلاری برای پایه گذارش به همراه داشته از این رو ثریا دارابی درآمد ماهیانه اش از این سایت قابل محاسبه نمی باشد. طرح ایده ی «foodspotting » توسط الکسا که از دوستان ثریا دارابی می باشد در سفری به ژاپن به همراه همسرش با توجه به اتفاقاتی که در سفرشان با آن ها رو به رو شدند مطرح شد.

    images
     

    Ana.A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2020/06/21
    ارسالی ها
    1,374
    امتیاز واکنش
    4,998
    امتیاز
    656
    طرح و ایده food spotting

    طرح یک ایده با هر مضمونی ممکن است در ابتدا یک موضوع ساده و بی اهمیت به نظر برسد. اما با ورود یک ایده به دنیای تکنولوژی و فناوری قطعا شاهد سیر صعودی آن در دنیای اینترنت خواهید بود. چرا که امروزه استفاده از تکنولوژی به اوج خود رسیده است و تقریبا همه ی افراد از امکانات آن استفاده می کنند پس ورود یک ایده به دنیای تکنولوژی و اینترنت بدون شک با پیشرفت همراه خواهد بود.

    آنچه که باعث شد الکسا به « food spotting» بیندیشد و پیگیر آن باشد. مجموعه زیادی از عکس هایی بود که در سفرش به ژاپن مردم از غذا های آن ها می گرفتند اینجاست که الکسا ذهنش درگیر این موضوع می شود که مجموع این عکس ها از کجا سر درمی آورند.

    اما در نهایت چیزی که باعث شد ، ایده ی اصلی کسب و کار در برگشت به سانفرانسیسکو به سراغ الکسا بیاید عکس غذاهای مختلفی بود که نمی دانست نامشان چیست و آن ها را کجا خورده است. بنابراین افکار الکسا؛ منجر به گردآوری تمامی عکس ها حول محور کتابی شد که توجه افراد را به خود جلب می کرد.

    6b9ab8744ffc44310c1a77d03b24ffce.jpg
     

    Ana.A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2020/06/21
    ارسالی ها
    1,374
    امتیاز واکنش
    4,998
    امتیاز
    656
    موفقیت های ثریا دارابی

    در پی این پروژه نشریه فست کمپانی در سال ۲۰۱۰ ثریا دارابی را یکی از افراد خلاق برتر معرفی کرد و همچنین فود اسپاتینگ از سوی نشریات tech,mashable,fast,company و….مورد توجه قرار گرفت. علاوه براین نشریات، مجله تایم؛ وب سایت فود اسپاتینگ را جزء ۵۰ وب سایت برگزیده اش معرفی کرد و توسط Travel Leisure Mag به عنوان نرم افزاری فوق العاده در سفر انتخاب شد.

    ثریا دارابی شرکت های google,twitter,facebook را گستره های ارتباطی می داند که باعث موفقیت و پیشرفتش در پروژه فود اسپاتینگ شده اند.

    834x437.jpg
     

    Ana.A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2020/06/21
    ارسالی ها
    1,374
    امتیاز واکنش
    4,998
    امتیاز
    656
    فعالیت های ثریا دارابی

    در بیوگرافی ثریا دارابی کارآفرین موفق ایرانی می توان علاوه بر پروژه فود اسپاتینگ به فعالیت های او در زمینه های دیگر اشاره کرد.

    Zady سایتی است که آخرین ابتکار ثریا دارابی به حساب می آید و با اینکه هنوز شروع به فعالیت نکرده است از مرکز آموزش ملی آمریکا درآمدی ۱/۳ میلیون دلاری داشته است.
    شروع فعالیت های این بانوی موفق از نیویورک تایمز در زمینه بازاریابی برای رسانه های اجتماعی و مدیریت امور مشارکت دیجیتال شکل گرفت.
    در کنار مجموعه فعالیت های او می توان به سابقه کار او در Conde Nast و Drop.io اشاره کرد.

    ثریا دارابی از طریق فود اسپاتینگ با برنامه جهانی غذا همکاری را شروع کرد که طی فراخوانی با درخواست یک برگر ۱۰ دلاری که هزینه آن می تواند ۴۰ کودک گرسنه را سیر کند امیدوارانه کمک هایی را از سوی مردم جمع آوری کنند تا بتوانند برای ۱۰ هزار کودک غذا فراهم کنند.

    %D8%AB%D8%B1%DB%8C%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A8%DB%8C.jpg
     

    Ana.A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2020/06/21
    ارسالی ها
    1,374
    امتیاز واکنش
    4,998
    امتیاز
    656
    ثروت ثریا دارابی

    دختران و زنان موفق ایرانی زیادی هستند که در خارج از کشور علاوه بر موفقیتشان به خاطر ثروت بسیاری که دارند به سرشناس ترین افراد تبدیل شده اند. ثریا دارابی نیز در کنار پریسا تبریز ، رکسانا ورزا و دیگر دختران موفق ایرانی جزو ثروتمندترین ها به حساب می آید. چرا که پروژه ی فود اسپاتینگ خود به تنهایی میلیون ها دلار برای ثریا دارابی درآمد به همراه داشته است.

    1608634631938.jpeg
     
    بالا