طراحی داخلی تاثیر تفاوت‌های فرهنگی بر طراحی دکوراسیون داخلی

مهربانوی ایرانی

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2018/11/30
ارسالی ها
6,382
امتیاز واکنش
14,554
امتیاز
898
سن
27
تاثیر تفاوت‌های فرهنگی بر طراحی دکوراسیون داخلی
پروانه آصفی
%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C_Large.jpg

آیا تا به حال به تاثیر فرهنگ بر تمام جوانب زندگی واقف اندیشیده‌اید؟ تفاوت‌های فرهنگی نه‌تنها در کسب‌ و کار بلکه حتی در طراحی و دکوراسیون داخلی نیز باید درنظر گرفته‌ شوند. بنابراین هنگامی که بحث تفاوت‌های فرهنگی درمیان باشد، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند فقط دکوراسیون داخلی نیست.
با وجود این اگر یک طراح دکوراسیون داخلی به فرهنگ‌های مختلف واقف باشد، قطعا خانه را طوری طراحی خواهد کرد که تمام نیازهای صاحب خانه را برطرف کند.
بازار املاک پر از خریداران بین‌المللی است که هرروز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. این خریداران ممکن است برای فرزندان خود که برای ادامه تحصیل به لندن می‌روند به فکر خرید خانه‌ی دوم و یا یک واحد آپارتمان باشند. و اما فرهنگ هر ملیت که سبک زندگی هر فردی را شکل می‌دهد، تنها چیز مشترک بین تمام خریداران است. خریدران و توسعه‌ دهندگان برای‌ این‌که خانه‌ی مناسبی برای مشتری‌ها فراهم کنند ، باید تفاوت فرهنگ‌ها را به خوبی درک کنند.
با‌ این‌که مشتری‌های خیلی پولداراز ملیت‌های مختلف سلیقه‌ و نظرات یکسانی دارند و معمولا روی موارد منحصربه‌فرد و کیفیت تمرکز می‌کنند، ولی بازهم باید اولویت‌های فردی را درنظرگرفت.
افرادی که به شرکت مراجعه می‌کنند اغلب خواسته‌های خاص و پیچیده دارند. ممکن است خواسته‌ی مشتری‌ها متفاوت باشد، اما نکته‌ی مشترک این است که تقریبا تمام مشتری‌ها باتوجه به مشغله‌ی کاری که دارند زمان محدودی برای انتخاب خانه دارند.
2.jpg


مشتری‌ها، خصوصا انگلیسی‌ها و هندی‌ها، بیشتر تحت تاثیر خانواده هستند. یک مشتری برحسب میزان دارایی خود خانه مورد علاقه‌اش را خریداری می‌کند. درکل، خریداران بین‌المللی که در املاک خارجی سرمایه‌گذاری می‌کنند، دوست دارند خانه‌ای را بخرند که در آن واقعا احساس راحتی می‌کنند. به‌عنوان مثال، بریتانیایی‌ها، هندی‌ها و روس‌ها به خانه‌هایی که مجهز به امکانات روز هستند علاقه‌ دارند.
مشتری‌های منطقه خاورمیانه بیشتر علاقه‌مند به خانه‌های سبک قدیم و در عین‌ حال لوکس و شیک هستند. مردم این مناطق چون اغلب بدون کفش در داخل خانه می‌گردند، به دنبال خانه‌های مجهز به فرش و قالیچه هستند. علاوه‌ بر این چون اغلب آن‌ها اهل نماز هستند، همیشه اتاق نماز و سینک مجزا برای شستن‌پاها و وضو گرفتن در یک خانه برای آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. ازهمه مهم‌تر این‌که طبق قانون اسلام درخانه، دستشویی نباید در جهت قبله باشد تمام این موارد در طراحی دکوراسیون خانه و نقشه‌ی آن تاثیر مستقیم دارد.
درخواست‌های خریداران چینی و مالزیایی کاملا متفاوت است. آن‌ها بیشتر خانه‌های کوچک و تمیز را می‌پسندند و بیشتر آپارتمان‌های مدرن مانند آپارتمان‌های کشور خودشان را ترجیح می‌دهند. کاربرد هنر فنگ‌شویی بسیار برای طراحان دکوراسیون داخلی خانه‌های مردم شرقی حائز اهمیت خواهد بود.
فقط مسائل فرهنگی مد نظر مشتری‌ها نیست، اتاق‌خواب شخصی هم از دیگر خواسته‌های آن‌ها می‌باشد. یکی دیگر از نکات کلیدی در طراحی یک خانه امنیت آن است. بیشتر مشتری‌ها دوست دارند آپارتمان آن‌ها مانند هتل، 24 ساعته توسط یک دربان محافظت شود. بیشتر مشتری‌های مناطق خاورمیانه دوست دارند اموال و دارایی آن‌ها امنیت داشته باشد.
بنابراین در طراحی دکوراسیون یک خانه حتما فرهنگ مشتری‌ها را باید مد نظر داشت. با درک کامل فرهنگ مشتری‌ها طراحان دکوراسیون داخلی قادر خواهند بود حتی فراتر از نیازها و انتظارات مشتری‌ها گام بردارند.
توجه به فرهنگ مشتری‌ها در تمام ‌زمینه‌های کسب‌ و کار از ارزش فراوانی برخوردار است.

منبع : Commisceo- global ، مجله ایرانگان
 

برخی موضوعات مشابه

بالا